ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نیشکر هفت‌تپه: جلسه هیأت داوری بدون صدور رای پایان یافت

حضور گروه قابل توجهی از فعالان کارگری، دانشجویی، بیکاران و بازنشستگان مقابل دادگستری با شعار «از هفت تپه تا تهران، اتحاد کارگران» نشان داد کارگران هفت‌تپه تنها نیستند.

نشست هیات داوری برای تعیین تکلیف مالکیت نیشکر هفت تپه که بعد از ظهر چهارشنبه در دادگستری تهران برگزار شد، بدون صدور رای به پایان رسید. به گفته ی فعالان کارگری نیشکر هفت تپه، مباحث اولیه انجام شده و تکمیل پرونده و صدور رای در جلسه‌ی بعد صورت می‌گیرد. همزمان با برگزاری نشست، حضور گروه قابل توجهی از فعالان کارگری، دانشجویان، بیکاران و بازنشستگان مقابل دادگستری که با سردادن شعارهایی از جمله «نان کار آزادی - اداره شورایی» حمایت خود را از کارگران هفت تپه اعلام کردند، نشان داد کارگران هفت تپه تنها نیستند. جمعی از دانشجویان بسیجی تهران نیز با حضور در محل، «واگذاری‌ها و خصوصی سازی نادرست» را محکوم کرده و خواستار خلع ید از اسدبیگی مدیرعامل نیشکر هفت تپه شدند.

سوم دی- تجمع فعالان اجتماعی مقابل دادگستری در حمایت از کارگران نیشکر هفت تپه

-کمپین دفاع از زندانیان هفت‌تپه و اعتراضات کارگری اعلام کرده است امروزدر حالی که بسیجیان و «عدالت‌خواهان» شرکت کننده در تجمع با آسودگی محل را ترک کردند، تعدادی از فعالین کارگری داوود رفیعی، امیر امیرقلی، عسل محمدی، هیراد پیربداقی، امیرعباس آزرموند و مرتضی سیدی لحظاتی پس از اتمام تجمع توسط نیروهای امنیتی در محل بازداشت و تحت بازجویی قرار گرفته و پس از تهدیدهای مکرر آزاد شدند.

از هفت تپه تا تهران، زحمتکشان در زندان

پنج سال مبارزه مستمر کارگران نیشکر هفت تپه برای نشان دادن نتایج فاجعه بار خصوصی سازی برای کارگران و تولید شرکت با افشای فساد و سوء استفاده در جریان خصوصی سازی و پس از آن توام بود و به تشکیل پرونده فساد ارزی و پولشویی برای مدیران عامل شرکت امید اسدبیگی، و تعدادی از سهامداران شرکت منجر شد.

کارگران نیشکر هفت تپه خواستار خلع ید کامل از بخش خصوصی، بازگرداندن شرکت به دولت تحت نظارت کارگران هستند. این خواست تبلور امنیت شغلی، مزد عادلانه، شرایط کار امن و مناسب، پایان دادن به پرونده سازی‌های امنیتی برای فعالان صنفی و به رسمیت شناختن و آزادی فعالیت تشکل‌های مستقل کارگری و بازگشت به کار کارگران اخراجی است.

کارگران از حامیان جنبش کارگری خواستار حمایت شدند.

۳۷ تشکل و گروه فعالان کارگری، دانشجویی، بیکاران و بازنشستگان با انتشار یک بیانیه مشترک از فراخوان کارگران نیشکر هفت تپه و اسماعیل بخشی حمایت کردند. در بیانیه آمده است صدای اعتراض کارگران هفت‌تپه، صدای اعتراض به سیستم تبعیض و استثمار است. «هفت‌تپه پایتخت اعتصاب جهان و طنین فریاد "اداره شورایی" در کل جامعه ایران است».

جمعی از وکلا و حقوقدانان و اساتید دانشگاه برای مشاوره حقوقی به کارگران و نظارت بر روند رسیدگی هیات داوری اعلام آمادگی کرده‌اند.

یکی از پلاکاردهای تجمع امروز

گروهی از فعالان کارگری، دانشجویی، بیکاران و بازنشستگان هم همزمان با برگزاری نشست هیات داوری برای تعیین تکلیف مالکیت نیشکر هفت تپه مقابل ساختمان دادگستری در تهران تجمع کردند. آن‌ها شعار می‌دادند:

از هفت تپه تا تهران- زحمتکشان در زندان /مرگ به غارتگران از هفت تپه تا تهران/ دانشجو، کارگر اتحاد اتحاد/ مرگ بر ستمگر درود بر کارگر/ از هفت تپه تا تهران اتحاد کارگران/ نان، کار، آزادی اداره‌ی شورایی/
لغو خصوصی سازی خواسته‌ی اصلی ماست.

دانشجویان بسیجی و «فریاد مستضعفان»

گروهی از دانشجویان موسوم به «عدالتخواه» نیز که توسط بسیج دانشجویی تهران سازماندهی شده بودند، مقابل دادگستری حاضر شدند. این دانشجویان با گسترش اعتراض میان اقشار زحمتکش و اعتصاب و اعتراض‌های کارگران، بر فعالیت خود افزوده‌اند. آن‌ها در انحاد با گروهی از مایندگان مجلس، روحانیون، نیروهای امنیتی به اعتراض‌های توده‌ای و اعتصاب‌های کارگری ورود می‌کنند تا در پوشش ابراز همدردی، مطالبات را به سطح مورد پذیرش حکومت فروبکاهند و کنترل اعتراضات را در دست بگیرند.

دانشجویان بسیجی مقابل دادگستری

در ارتباط با نیشکر هفت تپه، آن‌ها در تقابل با خواست کارگران مبنی بر خلع ید کامل از بخش خصوصی و نظارت کارگران بر امور کارخانه، به «واگذاری‌ها و خصوصی سازی نادرست» شرکت انتقاد و خواست کارگران را به به خلع ید از اسدبیگی مدیر عامل فعلی تنزل داده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.