ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

در حمله اسرائیل به سوریه شش «غیر سوریه‌ای» کشته شدند

در حمله موشکی اسرائیل به منطقه مصیاف سوریه شش غیرسوریه‌ای کشته شدند. ملیت کشته‌شدگان فاش نشده اما مرکز نظارت بر حقوق بشر سوریه می‌گوید مشخص نیست آنها از نظامیان ایران بودند یا شبه‌نظامیان طرفدار ایران.

مرکز نظارت بر حقوق بشر سوریه که در لندن مستقر است از کشته شدن حداقل ۶ نظامی غیر سوری بر اثر شلیک موشک‌های اسرائیل خبر داد.

تصویر هوایی از مصیاف سوریه

این مرکز در گزارشی که ۲۵ دسامبر/ ۵ دی منتشر شد، اعلام کرد شامگاه ۲۴ دسامبر موشک‌هایی که از اسرائیل شلیک شد، حداقل ۶ تن «غیرسوری» کشته شدند.

این موشک‌ها به هدف منطقه الزاویه در حومه مصیاف که از پایگاه‌های نظامی سوریه به شمار می‌رود، شلیک شدند.

این مرکز اضافه کرد احتمال می‌رود شمار کشته‌شدگان این حمله موشکی افزایش یابد.

ملیت کشته‌شدگان فاش نشده است. مرکز نظارت بر حقوق بشر سوریه هم اعلام کرده که مشخص نیست کشته‌شدگان از نظامیان ایرانی در سوریه بودند یا شبه‌نظامیان طرفدار ایران. اما برخی خبرگزاری‌های فارسی کشته‌شدگان را از «عوامل مرتبط» با ایران خواندند.

خبرگزاری رسمی دولت سوریه (سانا)، هم شلیک موشک از اسرائیل به منطقه مصیاف را تائید کرد اما مدعی شد که سامانه دفاعی این کشور «با اهداف متخاصم مقابله و بیشتر آنها را ساقط کرد».

مرکز نظارت بر حقوق بشر سوریه اما از تخریب مراکز تولید و انبار موشک‌های میان‌برد در منطقه مصیاف بر اثر این حمله موشکی خبر داد.

منطقه مصیاف که به استناد گزارش مرکز نظارت بر حقوق بشر سوریه، یکی از پایگاه‌های تولید و انبار موشک‌ و مرکز تحقیقات دفاعی در سوریه به شمار می‌رود پیش از این نیز هدف حملات اسرائیل قرار گرفته بود.

اسرائیل به صورت رسمی مسئولیت این حملات را برعهده نمی گیرد.

در حملاتی که ژوئن امسال صورت گرفت دست‌کم ۹ نفر کشته شدند که هویت ۴ تن از آنان سوریه‌ای و پنج تن دیگر نامشخص اعلام شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • دست‌کم ۱۹ جنگجو کشته شدند

    گروه دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه روز پنج‌شنبه گزارش داد که دست‌کم ۱۹ جنگجوی اهل پاکستان و طرفدار ایران در جریان حملات هوایی به شرق سوریه کشته شدند. ❑ بنا به اعلام گروه دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه هدف این حملات هوایی که سحرگاه روز پنج‌شنبه روی داد مواضع یک گروه از شبه نظامیان غیرسوری در استان دیرالزور بود. بنا به همین گزارش این حملات را احتمالا جنگنده‌های اسرائیلی انجام داده‌اند. ❑ انقلابــــ روژآوا ***