ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

يک زندانی سياسی در ايران هفته‌ها در انفرادی نگهداری شده است

تارنمای بامدادخبر نوشته است مهدی

تارنمای بامدادخبر نوشته است مهدی فراحی شانديز، فعال حقوق کارگران و معلمان که در حال سپری کردن دوران محکوميت سه‌ ساله خود در زندان اوين است، در ماه‌های اخير، در دو نوبت و در مجموع بيش از دو ماه را در سلول‌های انفرادی اين زندان گذرانده است.

وی که از دی‌ماه سال ۹۰ در بند ۳۵۰ زندان اوين به‌سر می‌برد، روز يازدهم دی‌ماه سال ۹۱ و به دنبال سر دادن شعارهای اعتراضی در اين بند، به مدت ۲۰ روز به انفرادی تنبيهی منتقل شد و پس از پايان اين مدت، به سالن ۱۰ اندرزگاه هشت که محل نگهداری زندانيان عادی است منتقل شده است.

بنا به اين گزارش در نيمه بهمن‌ماه دوره دوم انفرادی مهدی فراحی شانديز آغاز شد و تا پايان سال ۹۱ به طول انجاميد.

اين گزارش دليل عمده فشار بر اين زندانی سياسی را، "نافرمانی اعتراضی او نسبت به قوانين زندان و هم‌چنين خودداری از حضور در آمارگيری زندان" عنوان کرده است.

مهدی فراحی شانديز، "پسرعموی" اعظم‌السادات فراحی همسر محمود احمدی‌نژاد، رئيس‌جمهور ايران است.

وی در ۱۱ دی‌ماه سال ۹۰ خورشيدی بازداشت و برای گذراندن حکم سه سال زندان خود به دو اتهام "توهين به رهبری" و "اخلال در نظم عمومی" به زندان اوين منتقل شد و در‌‌ همان ماه‌های نخست محکوميتش نيز مدتی را در سلول انفرادی بند ۲۴۰ اين زندان سپری کرد.

مهدی فراحی شانديز پيش از اين دو بار در سال‌های ۱۳۸۵ و ۱۳۸۸ نيز به دليل شرکت در تجمع روز کارگر و تجمع در پارک لاله بازداشت شده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.