ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دادگاه ارومیه دومین حکم اعدام شاکر بهروز، زندانی سیاسی کرد را صادر کرد

شاکر بهروز، زندانی سیاسی کُرد که دادگاه ارومیه او را به اتهام «بغی» از طریق عضویت در حزب کومله به اعدام محکوم کرده بود،‌ در پرونده دیگری به اتهام «قتل عمد» به اعدام محکوم شد.

شاکر بهروز، زندانی سیاسی کُرد که دادگاه ارومیه او را در شهریور ۹۹ به اتهام «بغی» از طریق عضویت در حزب کومله به اعدام محکوم کرده بود،‌ در پرونده دیگری به اتهام «قتل عمد» یکی از اعضای سپاه پاسداران از سوی شعبه یک دادگاه کیفری ارومیه به اعدام محکوم شد.

شاکر بهروز

یک منبع مطلع با اعلام این خبر به شبکه حقوق بشر کردستان گفته است:

«جلسه دادگاه این زندانی سیاسی در تاریخ ۱۶ آذر در شعبه یک دادگاه کیفری ویژه نوجوانان استان آذربایجان غربی برگزار شد و صدور حکم اعدام به وی رسما ابلاغ شده است.»

به گفته این منبع این زندانی سیاسی در زمان قتل در محلی دیگری حضور داشته و ۱۲ شهروند ساکن دهستان «دیزج مرگور» ارومیه نیز حاضر به شهادت در این‌باره بوده‌اند اما دادگاه از حضور این افراد در دادگاه جلوگیری کرده است.

این منبع در ادامه اظهار داشت که خانواده مامل محمدی (فرد مقتول عضو بسیج سپاه پاسداران) ابتدا از شکایت علیه این زندانی سیاسی خودداری کرده بودند اما به دنبال فشار و تهدید سازمان اطلاعات سپاه مجبور به ثبت شکایت علیه شاکر بهروز شده‌اند.

شاکر بهروز، شهروند اهل ارومیه در پاییز ۱۳۹۷ پس از دریافت امان‌نامه و بازگشت از اقلیم کردستان، خود را به اداره اطلاعات ارومیه معرفی کرد و پس از ۱۴ روز بازجویی در بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه آزاد شد. اما بعد از سه ماه نیروهای حفاظت اطلاعات سپاه ارومیه او را به اتهام قتل «یکی از اعضای سپاه پاسداران» بازداشت کردند. بهروز  بیش از یک سال در پادگان المهدی سپاه تحت بازجویی قرار داشت.

دادگاه او در شعبه دو دادگاه انقلاب ارومیه فقط چند دقیقه به طول انجامید. در آن زمان هم دست‌کم ۱۰ شهروند اهل «دیزج مرگه‌ور» ارومیه با امضای یک شهادت‌نامه مشترک، اعلام کرده‌ بودند شاکر بهروز زمان قتل عضو بومی سپاه پاسداران در یک مغازه به همراه آنها بوده، اما دادگاه از پذیرش شهادت شهود خودداری کرده بود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.