ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ایران و جهان در سال ۲۰۲۰ به روایت تصویر

سال ۲۰۲۰ برای ایرانی‌ها پرحادثه آغاز شد. ترور قاسم سلیمانی در بغداد، حمله تلافی‌جویانه موشکی سپاه پاسداران به پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق و سرنگونی هواپیمای مسافربری اوکراینی توسط موشک‌های پدافند سپاه در آسمان تهران. شیوع و عالم‌گیری بیماری کووید-۱۹ بدون تردید بزرگترین رویداد سال ۲۰۲۰ بود. کرونا توانست تاریخ جهان را به پیش و پس از خودش تقسیم کند. در این سال علاوه بر قربانیان ویروس کرونا در سراسر جهان، بسیاری از چهره‌های شناخته شده‌ نیز درگذشتند. چهره‌های نامداری چون محمدرضا شجریان، انیو موریکونه، کوبی برایانت، دیگو آرماندو مارادونا، کرک داگلاس، پرویز جلیلوند، شهلا صافی‌ضمیر(مرجان)، پرویز پورحسینی، آذر محبی تهرانی(رامش)، حسنی مبارک،‌ خاویار پرز دکوئیار، روث جوان بِیدِر گینزبرگ، دیوید گریبر، جلال ملکشا و… در روز چهارم اوت انفجار بندر بیروت، توجه جهان را به سوی خود جلب کرد. در این سال یکی از غیرمنتظره‌ترین درگیری‌ها میان آذربایجان و ارمنستان بر سر قره‌باغ درگرفت و به سرعت به بحران تبدیل شد. به قتل رسیدن جرج فلوید یک آمریکایی آفریقایی تبار توسط یک افسر سفیدپوست پلیس در آمریکا، جرقه‌ای شد برای آغاز اعتراضات فراگیر که در سراسر آمریکا با شعار «جان سیاهان اهمیت دارد» گسترش پیدا کرد. در روزهای پایانی سال ۲۰۲۰ جهان همچنان درگیر مقابله با بیماری کووید-۱۹ است. شکل‌گیری بارقه‌هایی از امید برای شکست پاندمی کرونا با آغاز واکسیناسیون در برخی از کشورها، حس و حالِ این روزهای پایانی سال ۲۰۲۰ است. در تصاویر پیش‌رو تنها برخی از رویدادهای مهم جهان و ایران ارائه شده است:

سال ۲۰۲۰ برای ایرانی‌ها پرحادثه آغاز شد. ترور قاسم سلیمانی در بغداد، حمله تلافی‌جویانه موشکی سپاه پاسداران به پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق و سرنگونی هواپیمای مسافربری اوکراینی توسط موشک‌های پدافند سپاه در آسمان تهران.

شیوع و عالم‌گیری بیماری کووید-۱۹ بدون تردید بزرگترین رویداد سال ۲۰۲۰ بود. کرونا توانست تاریخ جهان را به پیش و پس از خودش تقسیم کند. در این سال علاوه بر قربانیان ویروس کرونا در سراسر جهان، بسیاری از چهره‌های شناخته شده‌ نیز درگذشتند. چهره‌های نامداری چون محمدرضا شجریان، انیو موریکونه، کوبی برایانت، دیگو آرماندو مارادونا، کرک داگلاس، پرویز جلیلوند، شهلا صافی‌ضمیر(مرجان)، پرویز پورحسینی، آذر محبی تهرانی(رامش)، حسنی مبارک،‌ خاویار پرز دکوئیار، روث جوان بِیدِر گینزبرگ، دیوید گریبر، جلال ملکشا و…

در روز چهارم اوت انفجار بندر بیروت، توجه جهان را به سوی خود جلب کرد. در این سال یکی از غیرمنتظره‌ترین درگیری‌ها میان آذربایجان و ارمنستان بر سر قره‌باغ درگرفت و به سرعت به بحران تبدیل شد. 
به قتل رسیدن جرج فلوید یک آمریکایی آفریقایی تبار توسط یک افسر سفیدپوست پلیس در آمریکا، جرقه‌ای شد برای آغاز اعتراضات فراگیر که در سراسر آمریکا با شعار «جان سیاهان اهمیت دارد» گسترش پیدا کرد.در روزهای پایانی سال ۲۰۲۰ جهان همچنان درگیر مقابله با بیماری کووید-۱۹ است. شکل‌گیری بارقه‌هایی از امید برای شکست پاندمی کرونا با آغاز واکسیناسیون در برخی از کشورها، حس و حالِ این روزهای پایانی سال ۲۰۲۰ است.

در تصاویر پیش‌رو تنها برخی از رویدادهای مهم جهان و ایران ارائه شده است:

[sliderpro id="1138"]

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.