ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تجمع فعالان محیط زیست در اهواز در اعتراض به تصویب بودجه انتقال آب کارون

رودخانه کارون با بحران بی آبی روبروست و کمبود آب در خوزستان کشت و کار و معیشت روستائیان و شهرنشینان را تهدید می‌کند اما دولت اختصاص سه هزار میلیارد ریال برای انتقال آب سرچشمه‌های کارون به استان‌های مرکزی ایران را تصویب کرده است.

گروهی از فعالان محیط زیست اهواز صبح روز پنجشنبه ۱۱ دیماه در اعتراض به تصویب بودجه طرح انتقال آب کارون تجمع کردند.

پنجشنبه ۱۱ دیماه- اعتراض فعالان محیط زیست به انتقال آب کارون

رودخانه کارون با بحران بی آبی روبروست و کمبود آب در خوزستان کشت و کار و معیشت روستائیان و شهرنشینان را تهدید می‌کند اما دولت اختصاص سه هزار میلیارد ریال برای انتقال آب سرچشمه‌های کارون به استان‌های مرکزی ایران را تصویب کرده است. تجمع کنندگان پلاکاردهایی حاوی این شعارها در دست داشتند:

نه به انتقال آب کارون / انتقال آب بهشت آباد، مرگ کارون/ حقابه زیست محیطی کارون کجاست/مرگ کارون=مرگ خوزستان=مرگ ایران.

موج تازه اعتراض به انتقال آب کارون هفته گذشته و پس از آن بالا گرفت که کریم حسینی نماینده اهواز از اختصاص سه هزار میلیارد ریال بودجه برای انتقال آب کارون توسط دولت پرده برداشت. او ششم دیماه به یک رسانه محلی گفت:

«روز گذشته به دعوت معاون اول رئیس جمهور بنده به عنوان رئیس مجمع نمایندگان استان به همراه استاندار خوزستان و جمعی از وزرا در جلسه‌ای با موضوع بررسی مشکلات استان خوزستان حضور یافتیم و در حالی که دولت خود را مصمم بر حل مشکلات خوزستان نشان می‌داد متأسفانه خبردار می‌شویم که دوم دی‌ماه با تخصیص اعتبار ۳ هزار میلیارد ریالی از طریق سازمان برنامه و بودجه و به پیشنهاد وزارت کشور از محل اعتبارات سازمان مدیریت بحران کشور در پی انتقال آب کارون به اصفهان و استان‌های مرکزی است.»

مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس در نشستی اضطراری با محمد باقر قالیباف رئیس مجلس خواستار لغو مصوبه دولت شدند.

رودخانه کارون از ارتفاعات زردکوه در چهارمحال و بختیاری سرچشمه می‌گیرد و به خلیج فارس می‌ریزد. این رود حدوداً ۹۰۰ کیلومتری بزرگ‌ترین رود ایران و تنها رود قابل کشتی‌رانی آن است و در فهرست میراث طبیعی ایران ثبت شده.

رود‌های بهشت‌آباد، ماربر (کوهرنگ) و ونک سه رود سرچشمه‌های کارون هستند که طرح‌های انتقال آب روی آنها برنامه‌ریزی شده است. این پروژه‌ها عمدتا در انحصار قرارگاه خاتم‌الانبیاء وابسته به سپاه پاسداران قرار دارند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.