ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ارزش واقعی سهام عدالت بازهم کاهش یافت

خرید و فروش سهام عدالت بیش از یک ماه است که متوقف شده. توقف معامله اما کاهش ارزش برگه‌های سهام را متوقف نکرده است.

خرید و فروش سهام عدالت تا «اطلاع ثانوی» متوقف شده است. این اقدام هم اما از کاهش ارزش این سهام جلوگیری نکرده است.

سهام عدالت

ارزش سهام عدالت برای دارندگان برگه‌های یک میلیون تومانی در پایان چهارشنبه ۱۰ دی ماه ۲۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان اعلام شد که ۴۴۰ هزار تومان کمتر از ارزش اعلام شده در نخستین روز هفته جاری بود. برگه‌های سهام ۵۳۲ هزار تومانی هم از شنبه تا چهارشنبه هفته جاری ۲۳۰ هزار تومان کاهش قیمت داشت و از ۱۱ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان به  ۱۱ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان افت کرد.

سامانه اینترنتی سهام عدالت همچنین ارزش واقعی سهام عدالت با ارزش اولیه ۴۹۲ هزار تومان را در پایان روز کاری سازمان بورس اوراق بهادار تهران در هفته جاری ۱۰ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان اعلام کرد که در مقایسه با نخستین روز کاری هفته جاری ۲۲۰ هزار تومان افت را نشان می‌دهد.

افت ارزش سهام عدالت در هفته جاری در حالی ادامه یافت که خرید و فروش این سهام از ۲۵ آبان در بورس اوراق بهادار تهران متوقف شده است.

هنوز زمان بازگشایی مجدد خرید و فروش این سهام مشخص نیست اما شورای عالی بورس در یک مصوبه صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت را موظف کرده است ۵۰ درصد سبد سهام خود را «سهام عدالت بخرند». زمان اجرای این مصوبه اما اعلام نشده است.

خرید و فروش سهام عدالت اردیبهشت امسال پس از موافقت علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی با درخواست رئیس دولت امکان‌پذیر شد. تا به حال به دارندگان این برگه‌ها اجازه داده شده ۶۰ درصد سهام خود را از طریق بورس اوراق بهادار به صورت مستقیم یا با واسطه‌گری شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی و بانک‌ها بفروشند.

خرید و فروش سهام عدالت پس از آن امکان‌پذیر شد که بحران اقتصادی در ایران شدت گرفت. مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی صدور مجوز فروش یا آزادسازی سهام عدالت را یکی از راهکارهای ممکن برای «جبران کاهش درآمد» خانوار‌های کم‌درآمد برشمرده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.