ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

داعش مسئولیت حمله به اقلیت شیعه هزاره پاکستان را به‌عهده گرفت

افراد داعش گروهی از معدنچیان در استان بلوچستان پاکستان را ربودند و ۱۱ تن از آن‌ها را که از اقلیت هزاره‌ شیعه بودند به قتل رساندند. داعش پیش از این نیز بارها به این اقلیت حمله کرده بود.

دولت اسلامی (داعش) مسئولیت حمله روز یکشنبه را که منجر به کشته شدن ۱۱ کارگر معدن از اقلیت هزاره‌ شیعه در استان بلوچستان پاکستان شد، به‌عهده گرفت.

یک عضو گروه دولت اسلامی (داعش) ـ عکس از آرشیو

داعش که در سال‌های گذشته نیز حملاتی را علیه اقلیت شیعه هزاره پاکستان انجام داده بود با انتشار بیانیه‌ای در پایگاه خود «اعماق» از طریق کانال تلگرام مسئولیت کشتار یکشنبه ۳ ژانویه / ۱۴ دی را به عهده گرفت.

افراد داعش صبح روز گذشته (یکشنبه) گروهی از معدنچیان در استان بلوچستان پاکستان را ربودند و ۱۱ نفر از آن‌ها را که از اقلیت هزاره‌ شیعه بودند کشتند.

اجساد معدنچیان در یک اتاق مسکونی مشترک آن‌ها در نزدیکی معدن ذغال سنگ، محل کارشان یافت شد. یک مقام امنیتی پاکستان به رویترز گفت دست‌های معدنچیان از پشت بسته و گلوی همه آن‌ها بریده شده بود.

یک ویدئوی منتشرشده در واتس‌اَپ نشان می‌دهد که سه جسد در خارج از اتاق و بقیه در داخل اتاق و در میان خون افتاده‌اند.

عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان در یک پیام توئیتری گفت: «کشتن ۱۱ معدنچی بی‌گناه در ماچ بلوچستان اقدام تروریستی غیرانسانی دیگری است. از مرزبان‌ها خواسته شده است تا از همه امکانات برای دستگیری قاتلان و محاکمه آن‌ها استفاده کنند.»

این حمله پس از یک آرامش نسبی در پی خشونت‌های حدود یک سال قبل علیه اقلیت هزاره شیعه در استان بلوچستان رخ داد.

در ماه آوریل، یک بمب‌گذاری انتحاری در بازار منجر به کشته شدن ۱۸ نفر شد که نیمی از آن‌ها از این اقلیت بودند.

پس از حمله روز یکشنبه، افراد اقلیت هزاره در کویته، در اعتراض به این‌گونه قتل‌ها، گذرگاه غربی را مسدود کردند و لاستیک‌های خودروها را به آتش کشیدند.

بلوچستان گذرگاه اقتصادی اصلی ۶۰ میلیارد دلاری بین چین و پاکستان است و از این مسیر حمل و نقل و سوخت بین غرب چین و بندر گوادر در آب‌های جنوبی پاکستان انجام می‌شود.

اقلیت هزاره‌ به طور مکرر توسط طالبان، داعش و دیگر گروه‌های تندرو مسلمان سنی در پاکستان و افغانستان مورد حمله قرار می‌گیرند.

در سال ۲۰۱۳، سه بمب‌گذاری سبب کشته شدن بیش از ۲۰۰ نفر در محله‌هایی در کویته شد که افراد اقلیت هزاره در آن‌ها ساکن هستند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • عمر خان

    این حمله‌ها سیاسی است. نیروهای امنیتی پاکستان باید جستجو کنند که چه کسانی از این قتلها سود می‌برند. باید ببینند اطلاعات و هزینه چنین جنایتی را چه کسانی تأمین کرده‌اند. از براه انداختن یک جنگ مذهبی چه کسانی قصد دارند سود ببرند؟ باید دید پشت این حملات کیست! آمر و تأمین کننده مالی و انسانی این جنایتها چه جریانی است! آنچه که مهم است اینست: که پاکستان و افغانستان باید دست در دست هم داده و ریشه اسلام تند رو را از خاک کشورشان بیرون بکشند. این یک عزم ملی در دو کشور را می‌خواهد. آن دولتهایی که اتوبوس اتوبوس داعش را از سوریه به افغانستان و پاکستان بردند، حتماً منافعی در این کار داشتند. پاکستان کشور قدرتمندی است. افغانستان از تروریسم دینی ضربه زیادی متحمل شده است. دلایل متعدد و متقنی برای دو کشور وجود دارد تا دست در دست هم نهند و ریشه زامبی‌های اسلامی را بسوزانند.