ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رهبر گروه پسران مغرور آزاد شد

در آستانه جلسه روز چهارشنبه کنگره برای تایید آرای الکتورال کالج جو بایدن، گروه‌‌های دست راستی برای حمایت از ترامپ به واشنگتن دی‌سی می‌آیند. شهردار و پلیس پایتخت برای کنترل خشونت‌های احتمالی آماده می‌شود.

رهبر گروه دست راستی «پسران مغرور» سه‌شنبه ۵ ژانویه / ۱۶ دی آزاد شد. انریکو تاریو به دستور قاضی باید  واشنگتن‌دی‌سی‌ را ترک کرده و از شهر دور بماند. در آستانه تظاهرات روز چهارشنبه گروه‌های دست راستی افراطی، پلیس واشنگتن دی‌سی  دوشنبه شب به وقت محلی انریکو تاریو رهبر گروه سفید برتری طلب «پسران مغرور» را بازداشت کرد.

انریکو تاریو ، رهبر ۳۶ ساله گروه پسران مغرور (عکس از خبرگزاری فرانسه)

روز چهارشنبه و همزمان با  روز شمارش تعرفه‌های الکتورال  در کنگره آمریکا در جلسه مشترک (سنا و مجلس نمایندگان آمریکا) قرار است هزاران نفر از طرفداران دونالد ترامپ و گروه‌‌های راست‌ افراطی در شهر واشنگتن تظاهرات کنند.

بر اساس اطلاعیه پلیس پایتخت انریکو تاریو- رهبر ۳۶ ساله «پسران مغرور» یا  پراید بویز- به اتهام تخریب اموال بازداشت شده بود. آقای تاریو آزاد شده، اما باید پایتخت را ترک کند و اجازه ورود به شهر را ندارد.

اتهام تاریو به اقدامات ماه گذشته تاریو باز می‌گردد. ماه دسامبر تظاهرات طرفداران ترامپ در واشنگتن دی‌سی به خشونت منجر شد. تاریو قبول کرده که پلاکارد «جان سیاهان ارزش دارد» را از یک کلیسای تاریخی سیاهان برداشته و آتش زده است. گروه پسران مغرور به همین دلیل با یک شکایت حقوقی روبرو است. تاریو هنگام بازداشت دو خشاب اسلحه ( با ظرفیت بالا)  نیز همراه داشته است.

اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) می‌گوید گروه پسران مغرور به «ناسیونالیست‌های سفید» در ارتباط هستند و پیش از این نیز سابقه  اعمال خشونت آمیز داشته‌اند.

تاکنون سه گروه محافظه‌کار برای برگزاری تجمع در روزهای سه شنبه و چهارشنبه به اداره خدمات ملی پارک‌ها درخواست خود را ارائه داده‌اند. در درخواست دو گروه  «زنان برای اول آمریکا»، «ائتلاف ۸۰ درصد» مجوز برای حضور هزاران نفر درخواست شده است. رویداد سوم را سازمان «اکثریت خاموش» ترتیب داده و در درخواست مجوز تعداد شرکت کنندگان چندین هزار نفر تخمین زده شده است.

چهارشنبه  ژانویه برای واشنگتن دی‌سی و آمریکا روز مهمی است.  در این روز کنگره آمریکا آرای الکتورال را به صورت رسمی شمارش می‌کند. جلسه شمارش تعرفه‌های الکتورال در کنگره معمولا رویدادی تشریفاتی است. اما این بار تعدادی از نمایندگان کنگره می‌‌خواهند پیروزی بایدن را تایید نکنند. هرچند شماری از جمله خود دونالد ترامپ و بسیاری از طرفدارانش نتایج انتخابات ریاست جمهوری را معتبر نمی‌دانند، اما ده‌ها قاضی، فرماندار، مقام‌های انتخاباتی، الکتورها، وزارت دادگستری، وزارت امنیت ملی و دیوان‌عالی هیچکدام شواهدی مبنی بر اعتبار اتهامات مبنی بر تخلف و تقلب نیافته‌اند.

همزمان پایتخت آماده خشونت‌های احتمالی می‌شود. در رسانه‌های اجتماعی برخی از افراد شرکت کننده در تظاهرات تهدید به خشونت کرده اند. حتی صحبت از آتش زدن ماشین‌های پلیس نیز به میان آمده است. به نوشته واشنگتن پست گروهی ناشناس نیز با انتشار مطالبی در اینترنت سایرین را راهنمایی کرده‌اند که چطور اسلحه به تظاهرات بیاورند.

پسران مغرور تظاهرات دسامبر ۲۰۲۰- واشنگتن دی‌سی- عکس از شاتراستاک

خانم ماریل بوزر، شهردار واشنگن دی‌سی از ساکنین شهر خواسته تا از رفتن به مرکز شهر اجتناب کنند.  او همچنین در اطلاعیه‌ای یادآورشده که حمل سلاح گرم در مناطق تحت پوشش پارک ‌های ملی از جمله «نشنال مال» ( محوطه سبزی که از کنگره تا بنای لینکلن امتداد یافته و بسیاری از ساختمان‌‌های دولتی و نیز موزه‌‌های مجموعه اسمیتزآنیون در آن منطقه هستند) غیر قانونی است. «نشنال مال» همان منطقه‌ای است که اغلب تظاهرکنندگان قرار است در آنجا جمع شوند. 

محوطه نشنال مال در پایتخت آمریکا ، بنای یادبود واشنگتن (روبرو) و در طرف محوطه سبز موزه‌هایی از مجموعه اسمیتزآنینون واقع شده اند- عکس از شاتراستاک

حمله اسلحه گرم به صورت مشهود در سراسر شهر غیرقانونی است.

شهردار پایتخت همچنین از گارد ملی تقاضای کمک کرده است، قرار است افراد گارد (غیرمسلح) در انجام وظایفی نظیر کنترل ترافیک به شهر کمک کنند تا پلیس برای برقراری نظم آزادی بیشتری داشته باشد.

از روز سه‌شنبه بسیاری از خیابان‌های مرکز شهر دی‌سی بسته خواهد بود.

بسیاری از مقام‌های شهری نسبت به بروز خشونت احتمالی ابراز نگرانی کرده‌اند. نام گروه پسران مغرور در نخستین مناظره انتخاباتی دونالد ترامپ و جو بایدن مطرح شده بود.  دونالد ترامپ، در مناظره ماه سپتامبر  حاضر به محکوم کردن مستقیم برترپنداران سفید نشد، در جریان مناظره جایی کریس والاس (گرداننده) از ترامپ پرسید که آیا او برتری‌طلبان سفید را محکوم می‌کند، ترامپ ابتدا از پاسخ طفره رفت، و مدعی شد که اغلب خشونت‌ها از جانب چپ‌ها صورت می‌گیرد. اما در نهایت پاسخ والاس را با خطاب قرار دادن «پسران مغرور» داد. ترامپ گفت :« پراود بویز(پسران مغرور)، عقب بایستید و آماده باشید.» 

گروه پسران مغرور در تظاهرات ماه اوت در پورتلند، اورگان (عکس از شاتراستاک)

بحث و بررسی بر سر کالج الکتورال در کنگره آمریکا  ممکن است تا ساعت‌های اولیه صبح ۵ شنبه هفتم ژانویه ادامه یابد. با این وجود انتظار می‌رود در پایان کنگره پیروزی بایدن را به عنوان «پیروز کالج الکتورال» تایید کند. بایدن در مرحله بعد ظهر روز چهارشنبه بیستم ژانویه (به وقت شرق آمریکا) پس از اجرای مراسم سوگند بر روی پله‌های مقابل ساختمان کنگره دوره ریاست جمهوری ۴ ساله خود را رسما آغاز خواهد کرد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.