ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مهران رئوف فعال کارگری در زندان سپاه زیر بازجویی است

مهران رئوف فعال کارگری با گذشت بیش از ۸۰ روز از زمان دستگیری هنوز در زندان سپاه در سلول انفرادی تحت بازجویی قرار دارد.

مهران رئوف فعال کارگری با گذشت بیش از ۸۰ روز از زمان دستگیری هنوز در زندان سپاه در سلول انفرادی تحت بازجویی قرار دارد. بنا بر اعلام کمپین برای آزادی مهران رئوف، این فعال کارگری اخیرا در یک تماس تلفنی اعلام کرده به اتهام «وابستگی به گروه کمونیستی» تحت بازجویی و از حق داشتن وکیل مستقل محروم است.

مهران رئوف فعال کارگری

مهران رئوف شهروند بریتانیایی– ایرانی ۲۵ مهرماه با هجوم ماموران امنیتی به منزل وی در تهران بازداشت شد. ماموران پس از تفتیش منزل، وسایل شخصی او از جمله تلفن و کامپیوتر را ضبط کرده و این فعال کارگری را به دادسرای اوین منتقل کردند.

کمپینی که از سوی فعالان کارگری برای آزادی مهران رئوف تشکیل شده است، در بیانیه‌ خود نوشته است مهران رئوف در تمام این مدت در بند «۲الف» معروف اطلاعات سپاه در سلول انفرادی به سر برده، تا به پرسش‌های بازجوی خود در شرایط حاکم بر سلول انفرادی طولانی مدت پاسخ دهد.

کمپین برای آزادی مهران رئوف از کنشگران اجتماعی، نهادهای مدافع حقوق کارگران و همچنین سازمان‌های مدافع حقوق بشر در داخل و خارج از کشور خواسته درباره وضعیت این فعال کارگری و زندانی سیاسی خبررسانی کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کرماشانی

    جوانمیر مرادی، فعال کارگری، در کرمانشاه بازداشت شد جوانمیر مرادی، عضو هیئت مدیره اتحادیه آزاد ‎کارگران ایران، روز یکشنبه، ۱۴ دی ماه توسط ماموران لباس شخصی در حومه کرمانشاه بازداشت شد. به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، آقای مرادی روز یکشنبه، پس از یک تماس شخصی برای برای بازدید و انجام یک پروژه کاری به محلی در حومه شهر کرمانشاه دعوت شد، اما پس از مراجعه به محل مذکور، نیروهای امنیتی او را بازداشت کردند. ماموران امنیتی منزل این فعال کارگری را پس از بازداشت او مورد تفتیش قرار دادند و تعدادی از لوازم شخصی او را با خود بردند. تا لحظه تنظیم این گزارش، از محل نگهداری و اتهامات مطروحه علیه آقای مرادی اطلاعاتی منتشر نشده است. به گزارش هرانا،‌ ارگان خبری فعالان حقوق بشری ایران، آقای مرادی در سال‌های ۱۳۶۲ و ۱۳۶۳ به عنوان زندانی سیاسی در زندان کرمانشاه یک دوره حبس را پشت سر گذاشته است. او همچنین در سال ۱۳۸۵ به اتهام برگزاری مراسم روز جهانی کارگر در کرمانشاه بازداشت و سپس تبرئه شد. جوانمیر مرادی سال ۱۳۸۷ نیز به اتهام برگزاری مراسم روز جهانی کارگر در عسلویه بازداشت و به مدت چهل و هفت روز در انفرادی اداره اطلاعات بوشهر و زندان بوشهر در بازداشت بوده است. او پس از طی این دوره به شش ماه حبس تعزیری محکوم شد که این محکومیت به جریمه نقدی دو میلیون تومان تبدیل شد. در حال حاضر برخی دیگری از اعضای هیئت مدیره اتحادیه آزاد ‎کارگران ایران به اتهام‌های امنیتی یا در زندان هستند یا برای گذراندن محکومت قضایی به دایره اجرای احکام احضار شده‌اند.