ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تکذیب تبرئه مأمور حراست پالایشگاه آبادان در پرونده دختر آبادانی

سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری روز سه‌شنبه ۱۶ دی ماه خود، خبر تبرئه مأمور حراست پالایشگاه آبادان در پرونده تعرض و آزار جنسی بهار چشم‌براه،‌ دختر آبادانی را تکذیب کرد.

سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری روز سه‌شنبه ۱۶ دی ماه خود، خبر تبرئه مأمور حراست پالایشگاه آبادان در پرونده تعرض و آزار جنسی بهار چشم‌براه،‌ دختر آبادانی را تکذیب کرد.

پایین و بالا بگیرید و بکشید

‏پس از انتشار خبر صدور قرار جلب به دادرسی بهار چشم براه و تبرئه مأمور حراست پالایشگاه آبادان که با واکنش کاربران در فضای مجازی هم روبه‌رو شد، موضوع منع تعقیب این مأمور حراست به چالش کشیده شد و در نهایت تکذیب شد.

پس از انتشار خبر تبرئه این فرد خاطی و صدور قرار جلب برای دختری که مورد ضرب و شتم و آزار قرار گرفته بود، بابک پاک‌نیا، وکیل او با انتشار یک توئیت در حساب کاربری خود در توئیتر از اذعان مسئولان قضایی آبادان به بروز «اشتباه» در ابلاغ رأی دادگاه خبر داد و نوشت:

«دادستانی به همکارم اعلام کرد روز گذشته کارمند به اشتباه رأی را ابلاغ کرده و دادستان از ابتدا با منع تعقیب مخالف بوده؛ به هر حال، با توجه به اینکه دادیار، تابع دادستان است، لذا در این قسمت، کیفرخواست صادر خواهد شد.»

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

بر اساس دادنامه جدید صادره، دادستان آبادان با قرار منع تعقیب این فرد که پیش از این صادر شده بود مخالف کرده و قرار جلب به دادرسی در خصوص او صادر کرده است.

حدود سه ماه از انتشار فیلم مربوط به ضرب و جرح و تعرض به یک دختر آبادانی به‌نام «بهار چشم‌براه» توسط یک مأمور حراست پالایشگاه در شبکه‌های اجتماعی می‌گذرد. این ماجرا واکنش‌های گسترده‌ شهروندان و کاربران را در شبکه‌های اجتماعی به ‌دنبال داشت تا جایی که به «اعتراف اجباری» و در برابر دوربین بهار چشم‌براه انجامید.

وبسایت «وکلاپرس» گزارش کرده که بابک‌ پاک ‌نیا، وکیل مدافع بهار چشم‌‌براه گفته است:

«نسبت به اتهام موکلم مبنی بر ورود به عنف و ایراد ضرب و جرح عمدی و شروع به تحریق و حمل یک عدد شوکر قرار جلب به دادرسی صادر شده است.»

او ضمن اعتراض به نحوه رسیدگی به این پرونده در مراجع قضایی آبادان گفته است: 

«در خصوص شکایت موکلم مبنی بر ضرب و جرح عمدی صرفا نسبت به دو نفر از متهمان قرار جلب به دادرسی صادر شده و درباره سایر موارد مورد شکایت موکل، قرار منع تعقیب صادر و ابلاغ شده است.»

به‌ گفته این وکیل دادگستری، مسئولان قضایی شعبه هفتم دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب آبادان با فشار بر بهار چشم‌براه، از او خواسته‌اند وکیل خود را عزل کند:

«ابتدا قاضی دیگری به‌عنوان دادیار، مسئولیت شعبه هفتم دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب آبادان را عهده‌‌دار بودند که بنابر اظهارات موکلم به ایشان گفته شد که وکیل خود را عزل کن و حتی برگه‌‌ای به او ارائه شده تا در صورت امضا مراتب عزل من را ابلاغ کنند. به ‌رغم این فشارها، موکلم حاضر به عزل من نشده و با این بهانه که باید فکر کنم از شعبه خارج شده است.»

اول آبان ۹۹‌ ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که زن جوانی را با سر و صورت خون‌آلود و بی‌حال بر زمین افتاده در محاصره دو زن و چند مرد، ظاهراً در بریم آبادان نشان می‌داد.

در این ویدئو همچنین یک مأمور حراست با هویت «مهدی کاظمی» دیده می‌شود که پایش را بر بدن زن جوان مجروح می‌گذارد و سپس با لمس سینه‌های این دختر، او را آزار جنسی می‌دهد.

به ‌دنبال انتشار این ویدئو در شبکه‌های اجتماعی، مراجع قضایی، نهادهای امنیتی و رسانه‌های دولتی ایران در اقداماتی هماهنگ، به ‌جای برخورد با خاطیان و متجاوزان، تلاش کردند صحنه‌ را به شکلی دیگر ارائه کنند و موضوع را بی‌اهمیت جلو دهند.

در همین زمینه، حمید مردانی‌پور، دادستان عمومی و انقلاب آبادان از تحت پیگرد قرار گرفتن «منتشرکنندگان فیلم کتک خوردن دختر آبادانی در شبکه‌های اجتماعی» خبر داد.

در روزهای بعد حسن نوروزی، نایب رییس کمیسیون حقوقی قضایی مجلس هم با تکرار موضع دادستان آبادان مبنی بر لزوم برخورد با منتشر کننده فیلم ضرب و جرح دختر آبادانی گفت:

«اشاعه فحشا از نظر شرع مقدس اسلام ممنوع است و انتشار چنین فیلم‌هایی‌ که زنندگی دارد و بدون اجازه از دادسراست، جرم محسوب می‌شود و باید مورد پیگیری قرار گیرد.»

همچنین در روزهای پس از انتشار فیلم ضرب و جرح دختر آبادانی، تلویزیون جمهوری اسلامی «اعترافات اجباری» بهار چشم‌براه را به‌‌عنوان قربانی این پرونده پخش کرد؛ همچنین صحبت‌های مردی را که گفته شد پدر این دختر است.

  • در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ذتنبب

    مهدی جهان نژادیان مدیر ** زاده نفت آبادان و مهدی کاظمی مامور حراست ** زاده و چهل پدر باعث این جنایت بودن