ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

من هم شمعی روشن خواهم کرد

بامداد ۱۸ دی ماه ۹۸ / ۸ ژانویه ۲۰۲۰ پرواز شمارهٔ ۷۵۲ هواپیمایی بین‌المللی اوکراین، دقایقی پس از برخاستن از باند فرودگاه خمینی تهران، با شلیک دو موشک توسط سامانه پدافند موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سرنگون شد و ۱۷۶ مسافر آن جان باختند. طرح زیر از هما اسکندری، هنرمند ایرانی ساکن در هلند به مناسبت اولین سالگرد این فاجعه تلخ است. در همین حال و در آستانه نخستین سالگرد این فاجعه، انجمن خانواده‌های جان‌باختگان پرواز PS752 در کمپینی که آن را «#من_هم_شمعی_روشن_خواهم_کرد» نامیده‌اند، ازعموم مردم دعوت کردند با پیوستن به این کمپین در روز پنجشنبه و جمعه ۱۸ و ۱۹ دی / ۷ و ۸ ژانویه با روشن کردن شمعی یاد جان‌باختگان این فاجعه را گرامی داشته و خانواده‌های آنان را در راه دشوار دادخواهی، معرفی و محاکمه عاملان این جنایت یاری کنند. کارهای دیگر هما اسکندری را می توانید در اینستاگرام دنبال کنید. به آدرس: @_homaessk

بامداد ۱۸ دی ماه ۹۸ / ۸ ژانویه ۲۰۲۰ پرواز شمارهٔ ۷۵۲ هواپیمایی بین‌المللی اوکراین، دقایقی پس از برخاستن از باند فرودگاه خمینی تهران، با شلیک دو موشک توسط سامانه پدافند موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سرنگون شد و ۱۷۶ مسافر آن جان باختند.

طرح زیر از هما اسکندری، هنرمند ایرانی ساکن در هلند به مناسبت اولین سالگرد این فاجعه تلخ است.

طرحی از هما اسکندری در سالگرد شلیک پدافند سپاه به هواپیمای اکراینی

در همین حال و در آستانه نخستین سالگرد این فاجعه، انجمن خانواده‌های جان‌باختگان پرواز PS752 در کمپینی که آن را «من هم شمعی روشن خواهم کرد» نامیده‌اند، ازعموم مردم دعوت کردند با پیوستن به این کمپین در روز پنجشنبه و جمعه ۱۸ و ۱۹ دی / ۷ و ۸ ژانویه با روشن کردن شمعی یاد جان‌باختگان این فاجعه را گرامی داشته و خانواده‌های آنان را در راه دشوار دادخواهی، معرفی و محاکمه عاملان این جنایت یاری کنند.

 هما اسکندری بیش از دو سال است که در هلند زندگی می‌کند. او در دانشگاه رشته مهندسی معماری خوانده و حدود ۴ سال است که به طراحی و نقاشی مشغول است. در این مدت طرح‌هایی از او در رسانه‌هایی همچون زمانه مدیا، رادیو فردا، ... منتشر شده است. موضوع اصلی کارهای او مشکلات سیاسی_اجتماعی بخصوص در جامعه ایران است. او به مسائل زنان و فشارهای وارد بر آنها در جامعه ایران توجه ویژه دارد. هما اسکندری این را حاصل تجربه سال‌های زندگی خود در جامعه ایران می‌داند.

کارهای دیگر او را می توانید در اینستاگرام دنبال کنید. به آدرس:

@_homaessk

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • پاک

    شمعی روشن خواهم کرد برای کسانی که شمع زندگیشان بدستان اهریمنی سپاه و بیت خامنه‌ای خاموش شد. لعنت ابدی به کسانی که شمعهای زندگی جوانانمان را خاموش می‌کنند.