ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هیأت کره‌ای از راه قطر وارد تهران می‌شود

در همان حال تهران از سئول خواسته با استفاده از پول‌های بلوکه‌شده در بانک‌های کره جنوبی، یک میلیارد دلار تجهیزات پزشکی و درمانی از این کشور خریداری کند.

به گزارش رسانه‌های کره جنوبی یک هیأت دیپلماتیک سئول را به مقصد تهران ترک کرد. هیأت مذاکره‌کننده کره‌ای برای گفت‌وگو و رایزنی درباره نفتکش توقیف‌شده کره جنوبی و خدمه آن به تهران سفر می‌کند. در همان حال یک منبع دیپلماتیک در کره جنوبی می‌گوید تهران از سئول خواسته تا با استفاده از پول‌های بلوکه‌شده در بانک‌های کره جنوبی، یک میلیارد دلار تجهیزات پزشکی و درمانی از این کشور خریداری کند.

یک هیأت دیپلماتیک سئول را به مقصد تهران ترک کرد: رایزنی درباره نفت‌کش توقیف شده. قائم‌مقام وزیر امور خارجه کره جنوبی هفته آینده برای گفت‌وگو درباره دارایی‌های مسدود شده ایران در بانک‌های کره‌ جنوبی به تهران سفر می‌کند. دو موضوع متفاوت؟ (عکس از شاتر استاک)

قرار بود دوشنبه ۱۵ دی قائم‌مقام وزیر امور خارجه کره جنوبی برای گفت‌وگو و رایزنی درباره منابع مالی مسدود شده ایران در بانک‌های آن کشور به تهران سفر کند. این سفر انجام نشد. در همان روز سپاه پاسداران با صدور اطلاعیه‌ای از توقیف یک فروند نفت‌کش کره جنوبی با نام تجاری «هانکوک چیمی» خبر داد. این شناور از مبدا بندرالجبیل عربستان سعودی عازم بمبئی هند بود که ظاهراً به دلیل «نقض پیاپی قوانین زیست محیطی دریایی» در خلیج فارس توقیف شد. خدمه‌های آن که در بازداشت سپاه پاسداران‌اند از ملیت‌های کره، اندونزی، ویتنام و میانمار هستند. کشتی «هانکوک چیمی» در بندرعباس پهلو گرفته است.

به گزارش کوریاهرالد صبح پنجشنبه ۷ ژانویه/ ۲۸ دی یک هیأت دیپلماتیک به ریاست «کو کیونگ سوک»، مدیر کل آفریقا و خاورمیانه وزارت امور خارجه کره جنوبی سئول را به مقصد تهران ترک کرد. این هیأت دیپلماتیک از راه قطر وارد تهران می‌شود. «کو کیونگ سوک» در جمع خبرنگاران در فرودگاه سئول گفت:

«من با همکارانم در وزارت خارجه ایران دیدار و گفت‌وگو می‌کنم و اگر برای آزادی کشتی و خدمه‌اش لازم باشد، دیگران را هم از راه‌های دیگر ملاقات خواهم کرد.»

روز گذشته نیز یک هیأت سه‌نفره برای دیدار و گفت‌وگو با خدمه نفتکش توقیف‌شده کره جنوبی وارد ایران شد. این هیأت اعلام کرد همه ۲۰ خدمه کشتی سالم‌اند.

درخواست ایران برای استفاده از دارایی‌هایش در کره جنوبی

قرار است «چوی جونگ‌کُن»، قائم‌مقام وزیر امور خارجه کره جنوبی نیز هفته آینده به ایران سفر کند.

بخشی از دارایی‌های ایران به سبب تحریم بانکی ایران در کره جنوبی مسدود شده است. ایالات متحده آمریکا، ایران را متهم کرده که برای آزادسازی دارایی‌های مسدود شده نفتکش کره‌ جنوبی را توقیف کرده است. ایران اما این اتهام را قویاً رد کرده است.

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران روز گذشته گفته بود سفر قائم‌مقام وزیر امور خارجه کره جنوبی ربطی به توقیف نفتکش کره‌ای ندارد و صرفا برای گفت‌وگو درباره دارایی‌های مسدود شده ایران انجام می‌شود.

در همان حال یک منبع دیپلماتیک در کره جنوبی می‌گوید تهران از سئول خواسته با استفاده از پول‌های بلوکه‌شده در بانک‌های کره جنوبی، یک میلیارد دلار تجهیزات پزشکی و درمانی از این کشور خریداری کند. این منبع که نخواسته نامش افشا شود به یونهاپ گفت:

«تحت قوانین آمریکا، اگر پول ایران از طریق یک بانک آمریکایی منتقل شود، بلوکه خواهد شد. ما نمی‌توانیم با حواله موافقت کنیم.»

بر همین اساس ایران امیدوار است «چوی جونگ‌کُن»، قائم‌مقام وزیر امور خارجه کره جنوبی با خود راهکاری برای حل مسئله پول‌های بلوکه‌شده ایران در بانک‌های این کشور بیاورد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Maryam Jalali

    زنده باد جمهوری اسلامی