ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شهردار سابق تربت‌جام فضای سبز شهری را غیرقانونی به پیمانکاران پروژه‌های مسکونی فروخت

یکی از اعضای شورای شهر تربت‌جام خبر داد که سید علی حسینی، شهردار سابق این شهر در سال گذشته به جای پرداخت بدهی به پیمانکاران، بخشی از فضای سبز شهری را غیرقانونی به طلبکاران فروخته است. حسینی سال جاری از سمت شهرداری استفعا داد و بلافاصله پس از استعفا به سمت رئیس جدید سازمان املاک و اموال بنیاد مستضعفان خراسان رضوی منصوب شد.

یکی از اعضای شورای شهر تربت‌جام خبر داد که سید علی حسینی، شهردار سابق این شهر به جای پرداخت بدهی به پیمانکاران، بخشی از فضای سبز شهری را غیرقانونی به آنها فروخته است. شهردار سابق اما پس از استعفا از سمت خود در تربت‌جام، به عنوان رئیس سازمان املاک و اموال بنیاد مستضعفان خراسان رضوی منصوب شده است.

پایین و بالا بگیرید و بکشید

سید محمد حیدری، عضو شورای شهر تربت‌جام به خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا) گفت:

«در سال ۱۳۹۸ شورای ‌شهر تربت جام مصوبه‌ای برای فروش زمین‌های مشخص و با کاربری مسکونی داشت که قرار بود شهرداری لیست این زمین‌ها را به شورای شهر بفرستد تا شورا آن را تایید کند. اما شهردار سابق علاوه بر اینکه لیست آن زمین‌ها را به شورای شهر ارائه نداد بلکه در همان سال به مزایده و فروش زمین‌هایی که با مصوبه شورا تفاوت داشت اقدام کرد.»

حیدری افزود:

«زمانی که مدارک فروش زمین‌ها را درخواست کردیم، او مدرکی مبنی بر چگونگی واگذاری زمین‌ها ارائه نداد. ظاهرا شهردار سابق بابت بدهی‌هایی که شهرداری داشته با پیمانکاران تهاتر کرده که این خود خلاف قوانین و مقررات شهرداری است.»

به گفته او، تربت‌جام با کمبود سرانه فضای سبز مواجه است ولی شهردار قبلی زمین‌های با کاربری فضای سبز را بابت طلب پیمانکاران، تهاتر و تبدیل به مسکونی کرد.

این عضو شورای شهر در ادامه گفت که شهرداری فقط زمانی مجاز است زمین یا زمین‌ها را تهاتر کند که برای ملک معوض باشد، یعنی که خانه‌ای در طرح قرار می‌گیرد و به جایش زمین می‌دهد. از این رو نباید با بدهی تهاتر شود و این موضوع صراحتا در استانداری و وزارت کشور هم مشخص شده است.

حیدری با بیان اینکه تهاتر و فروش زمین توسط شهرداری با پیمانکاران و طلبکاران خلاف مقررات است، ادامه داد:

« شهردار سابق مجددا به استناد مجوز سال قبل زمین‌ها را با کاربری فضای سبز و بدون ارائه لیست به شورای شهر به استناد مجوز سال قبل، بین ۴۰ تا ۵۰ میلیارد تومان به پیمانکاران به فروش رساند که این هم جای سئوال دارد.»

سید محمد حیدری همچنین نمونه یکی از به چوب حراج زدن‌های فضای سبز توسط شهردار قبلی را توصیف کرد و گفت:

«ایشان در زمان تصدی بر شهرداری پارکی را که کاربری فضای سبز داشت به چهار قسمت کرد و سه قسمت اش را فروخت و یک قسمت کوچکش را تاب و سرسره گذاشت در حالی که باید تمام آن فضا تبدیل به پارک می‌شد.»

حیدری در پاسخ به این پرسش که چرا اعضای شورای شهر در زمان ریاست او اعتراضی نکردند پاسخ داد:

«اتفاقا بحث فروش زمین‌ها، سئوال چند نفر از اعضای شورا از چندین ماه قبل از رفتن شهردار سابق بود و طبق قانون او باید ظرف ۱۰ روز به سئوالات ما در صحن شورا پاسخ می‌داد اما متاسفانه مدام از ارائه پاسخ طفره رفت.»

پاسخگو نبودن و نپذیرفتن مسئولیت در میان مدیران و مقام‌های جمهوری اسلامی به نوعی رویه تبدیل شده است.

هنگامی که شماری از اعضای شورا درخواست استیضاح سید علی حسینی را دادند، متوجه شدند او تقاضای استعفا داده و نیازی به استیضاح نیست. در همین حال پیش از اینکه با استعفای او در شورای شهر تربت‌جام موافقت شود، منصب بالاتری به حسینی ارائه شد. او پس از استعفا به سمت رئیس جدید سازمان املاک و اموال بنیاد مستضعفان خراسان رضوی منصوب شد.

سید علی حسینی از مهر ماه ۹۶ شهردار تربت‌جام بود. حسینی سال جاری استفعا داد و پس از آن در آبان ماه همین سال عباس محرمی از اعضای شورای اسلامی شهر که دو ماه نیز سرپرست شهرداری بود، به عنوان شهردار جدید تربت‌جام انتخاب شد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.