ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تخلیه ساکنان اطراف یکی از فعال‌ترین آتشفشان‌های جهان

آخرین فوران بزرگ مراپی در اندونزی به ۲۰۱۰ باز می‌گردد که بر اثر آن ۳۴۷ نفر جان باختند و ۲۰ هزار نفر از روستاییان منطقه وادار به ترک خانه‌هایشان شدند.

فوران بخار داغ از آتشفشان کوه مراپی واقع در اندونزی از صبح پنج‌شنبه هفتم ژانویه / ۱۸ دی به وقت محلی آغاز شده است و صدها نفر از ساکنان منطقه ناچار به ترک دامنه‌های حاصلخیز کوهستان مراپی شده اند.

آتشفشان مراپی واقع در اندونزی یکی از فعالترین آتشفشان‌های جهان است (عکس از شاتراستاک)

بدنبال فوران اولیه آتشفشان مراپی چندین بار دیگر فوران‌های سبکتری رخ داد و ابری متشکل از گاز و مواد داغ بالای دهانه آتشفشان تشکیل شده است. 

مقام‌های محلی تاکنون بیش از ۵۰۰ نفر را از منطقه ماگلانگ واقع در جزیره جاوا خارج کرده‌اند. مقام‌های اداره زمین‌‌شناسی اندونزی هشدار داده‌اند که خطر تا شعاع ۵ کیلومتری دهانه آتشفشان را تهدید می‌کند.

با افزایش سطح هشدار در منطقه، تمامی فعالیت‌های توریستی و معدنکاری متوقف شده است.

کوهستان مراپی نزدیک به ۳۰۰۰ متر ارتفاع دارد  و در ۳۰ کیلومتری شهر یوگیاکارتا واقع شده است. نزدیک به ۲۵۰ هزار نفر در شعاع ۱۰ کیلومتری آتشفشان مراپی ساکن هستند.

آتشفشان خاکستر و گاز داغ را به صورت  ستون‌هایی به ارتفاع ۶ کیلومتر در آسمان ایجاد کرده است، اما تاکنون هیچ تلفاتی به همراه نداشته است. 

دهانه آتشفشان مراپی، این آتشفشان چندین بار در سالهای اخیر فوران کرده است(عکس از شاتراستاک)

آتشفشان مراپی یکی از فعالترین آتشفشان‌های جهان و همچنین یکی از خطرناک‌ترین آنهاست.

دلیل خطرناک بودن این آتش‌فشان قابلیت آن برای تولید «جریان آذرآواری» تولید کند. که در حقیقت جریانی از گاز و خاکستر داغ است که از کوهستان با سرعت زیاد پایین می‌اید و بر سر راه خود همه چیز را جزغاله کرده و  یا به خاکستر تبدیل می‌کند.

آخرین باری که مراپی یک فوران بزرگ داشت به سال ۲۰۱۰ باز می‌گردد که طی آن ۳۴۷ نفر کشته شدند و ۲۰ هزار نفر از روستاییان منطقه تخلیه شدند.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

بیش از ۲۵۰ میلیون نفر در مجمع الجزایر اندونزی  و در«حلقه آتش» اقیانوس آرام زندگی می‌کنند. این منطقه در معرض خطر زلزله و فوران آتشفشان قرار داد. بیش از ۱۲۰ آتشفشان فعال در اندونزی به طور مرتب تحت نظارت لرزه‌شناسان دولتی قرار دارند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ایرانی

    چرا کامنت ها را برای خواندن عموم در دسترس نمیگذارید.