ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

در همه جا حوادث طبیعی شدیدتر و فاجعه‌بارتر شده‌اند

براساس نتیجه تحقیقات یک شرکت بیمه آلمانی، در بسیاری از مناطق جهان، تناوب و شدت طوفان‌ها و بدی آب و هوا در طی دهه‌های گذشته افزایش یافته است. سال گذشته خسارت اقتصادی ۲۱۰ میلیارد دلار بود.

یکی از شرکت‌های بزرگ بیمه در آلمان از افزایش شمار و شدت طوفان‌ها و بدی آب و هوای جهان در یک سال گذشته خبر داد. خسارت‌های ناشی از این حوادث طبیعی در دهه‌های اخیر بی‌سابقه بوده است.

آمریکا ـ طوفان لورا در لوئیزیانا ـ سپتامبر ۲۰۲۰ - عکس از Shutterstock

«مونیخ ری»، شرکت بیمه آلمانی مستقر در شهر مونیخ که یکی از بزرگترین شرکت‌ها در حوزه ارائه خدمات بیمه‌های اتکایی در جهان محسوب می‌شود و در جبران خسارت‌های ناشی از حوادث طبیعی و بحران‌های مالی دنیا در دهه‌های گذشته نقش ایفا کرده،‌ با انتشار گزارشی گفته است خسارت‌های ناشی از بلایای طبیعی در جهان، در یک سال گذشته به شدت افزایش یافت.

براساس این گزارش، سال گذشته در سراسر کره زمین، طوفان‌ها، سیل‌ها، زمین‌لرزه‌ها و سایر حوادث طبیعی خسارت اقتصادی معادل ۲۱۰ میلیارد دلار (حدود ۱۷۰ میلیارد یورو) وارد کرده‌اند. دو سال قبل این مبلغ ۱۶۶ میلیارد دلار بود.

این خسارت‌ها به‌ویژه در آمریکا از جمله با طوفان‌های شدید و آتش‌سوزی جنگل‌ها در مجموع ۹۵ میلیارد دلار بوده است. شش مورد از ۱۰ فاجعه طبیعی پرهزینه در ایالات متحده آمریکا رخ داده است. طوفان لورا در آمریکای شمالی به تنهایی ۱۳ میلیارد دلار خسارت وارد کرد. آتش‌سوزی تابستان در جنگل‌های غرب آمریکا ۱۶ میلیارد یورو خسارت بر جای گذاشت.

بالاترین خسارت در سال گذشته با ۱۷ میلیارد دلار سیل تابستانی در چین بود.

خسارت کلی حوادث طبیعی در اروپا با ۱۲ میلیارد دلار هزینه چندان زیاد نبود. در خسارت‌های اروپا زمین‌لرزه ۲۹ دسامبر / ۹ دی در کرواسی محاسبه نشده است، با این حال تأثیر آن محدود ارزیابی می‌شود.

ارنست راوخ، رئیس ارشد بخش اقلیمی و دانشمند زمین‌شناسی شرکت «مونیخ ری» گفت:

«سال ۲۰۲۰ هم در مقایسه با سال قبل و هم در درازمدت سال پُرخسارتی بود». این بدان معناست که سال گذشته «در یک روند طولانی‌مدت به سمت خسارت‌های بیشتر در حوادث طبیعی رفته است که دهه‌هاست شاهد آن هستیم».

به‌گفته «مونیخ ری»، چشمگیرترین پدیده «شمار بسیار زیاد طوفان‌های گرمسیری در اقیانوس اطلس شمالی است».

راوخ گفت ۳۰ مورد از این طوفان‌ها در سال گذشته رخ داد که «بیشترین تعداد از زمان ثبت این طوفان‌ها در بیش از ۱۵۵ سال گذشته است».

اکنون باید دید که هیئت بین‌دولتی تغییرات اقلیمی (IPCC) که هزاران دانشمند و کارشناس به‌طور داوطلب در تهیه گزارش‌ها به آن یاری می‌رسانند، در گزارش ارزیابی بعدی خود، افزایش شمار طوفان‌ها را به تغییرات اقلیمی مرتبط خواهد کرد یا خیر.

شرکت «مونیخ ری» چندین دهه است که حوادث طبیعی در جهان را ثبت می‌کند. این امر برای صنعت بیمه هنگام محاسبه حق بیمه از اهمیت بالایی برخوردار است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.