ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

واشنگتن: از آشتی‌جویی ترامپ تا انتساب حمله به آنتیفا

پس از تقبیح جهانی حمله به کنگره ، برخی از گروه‌های طرفدار ترامپ سعی کردند که با تغییر داستان حمله و خشونت‌ورزی را به ضد فاشیست‌ها نسبت دهند.

دونالد ترامپ دیشب و در پیامی ویدئویی ضمن محکوم کردن وقایع اخیر و حمله گروهی از طرفدارانش به کنگره از آشتی و التیام کشور سخن گفت، نتیجه انتخابات را پذیرفت و گفت دولت جدید بیستم ژانویه سوگند خواهد خورد. پیام آقای ترامپ به صورت یک ویدیوی ضبط شده از طریق اکانت توییتری او منتشر شد. 

پلیس در حال عقب‌راندن طرفداران ترامپ که قصد ورود به کنگره را دارند. ۶ ژانویه ۲۲ (عکس از خبرگزاری فرانسه)

در پیام اخیر دونالد ترامپ بر خلاف تقریبا تمام پیام‌های او در هفته‌‌های اخیر دیگر حرفی از تخلف و تقلب در انتخابات به میان نیامد. آقای ترامپ در حالی پس از دو ماه نتیجه انتخابات را می‌پذیرد و سخن از آشتی می‌زند که به ویژه پس از حمله به کنگره  تقاضا و خشم عمومی در کنگره بار دیگر سخن از استیضاح دوباره ترامپ و برکناری او در حالیکه تنها ۱۲ روزبه پایان ریاست جمهوری او مانده به میان آمده است. تعدادی از کارمندان کاخ سفید و  دو وزیر ترامپ نیز استعفا داده‌اند.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

آقای ترامپ در پیامش گفت که مانند همه آمریکایی‌ها از حمله به کنگره خشمگین است و افزود: «هدف من تنها اطمینان یافتن از سلامت انتخابات بود». دونالد ترامپ در ادامه گفت: «دولت جدید در بیستم ژانویه سوگند خواهد خورد و تمرکز من (اکنون) بر انتقال قدرت آرام و مرتب است.»

شناسایی مهاجمان

در همین حال اداره تحقیقات فدرال(اف‌بی‌آی) و پلیس بدنبال شناسایی و بازداشت کسانی هستند که به کنگره حمله کرده و مرتکب خشونت و خسارت زدن به اموال دولت فدرال شده‌اند. تعدادی از این افراد شناسایی شده و کارفرمایان‌شان آنها را از محل کار خود اخراج کرده‌اند.

یکی از کسانی که در شورش چهارشنبه شب و ورود به کنگره شرکت داشت از روی کارتی که به سینه‌اش آویزان بود شناسایی شد و سپس از محل کارش اخراج شد. «نویستار» شرکت کارفرمای این فرد اعلام کرده است: « در حالیکه ما از حق تمامی کارمندانمان برای تمرین آزادی بیان به صورت صلح آمیز و قانونی حمایت می‌کنیم، هر کارمندی که رفتار خطرناکی از خود نشان دهد که سلامت و ایمنی دیگران را به خطر اندازد فرصت کار در "نویستار" را نخواهد داشت»

یکی از کسانی که در واقعه ورود به کنگره حضور داشته و از طریق کارت محل کارش شناسایی و اخراج شد

شب گذشته اداره فدرال آمریکا در توییتی خواهان شناسایی متخلفان در حمله به کنگره شد، ساعاتی بعد ده‌ها هزار کامنت همراه با عکس و مشخصات بسیاری از این افراد در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

از میان ده‌ها نفری که شناسایی شده اند شاید هیچ‌یک به اندازه «جیک آنجلی» معروف نشد. 

جیک آنجلی،  از طرفداران تئوری توطئه «کیوآنون» است که در بسیاری از برنامه‌ها و تجمعات دست راستی و رالی‌های ترامپ حضور داشته. چهارشنبه شب در حمله به کنگره جیک ۳۲ ساله با سینه‌ای برهنه، صورت نقاشی شده و کلاه پشمی شاخدار بر سر در کنگره جولان می‌داد. 

طرفداران دونالد ترامپ در داخل ساختمان کنگره ، جیک آنجلی معروف به «گرگ یلواستون» از اعضای گروه تئوری توطئه کیوآنون با کلاه شاخدار و سینه برهنه در میان تصویر- ۶ ژانویه ۲۰۲۱ -عکس از خبرگزاری فرانسه

انتساب حمله به ضد فاشیست‌ها

پس از خشم عمومی در داخل و خارج از آمریکا و محکومیت حمله به کنگره ، شایعه ای از سوی برخی از گروه‌های طرفدار ترامپ در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد. این گروه‌ها سعی کردند که با تغییر داستان حمله و خشونت‌ها را به گروه آنتیفا نسبت دهند.

آنتیفا (آنتی‌فاشیست) افرادی هستند که به طور عام  از نظر عقیدتی  با گروه‌های فاشیستی مخالف هستند.

در یکی ازاین  پست‌ها در شبکه‌های اجتماعی این ادعا طرح شد که پلیس پایتخت «آنتیفا» را به داخل کنگره اسکورت کرده و به عنوان مدرک ویدیویی هایی ادیت شده و تقلبی نیز پست شد. پلیس پایتخت این ادعا را رد کرد، خبرگزاری رویترز نیز در یک گزارش تحقیقی در مورد اصالت این ویدیوها تحقیق کرد و به این نتیجه رسید که تقلبی هستند. 

در شایعه‌ای دیگر با وجود آن‌که «جیک آنجلی» چهره‌ای شناخته شده برای دست راستی‌ها  است، او را از افراد طرفدار «جان سیاهان ارزش دارد» معرفی کردند.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

این پست ده‌ها هزار بار در رسانه‌ها باز نشر شد، در کامنت‌ها بسیاری نیز ویدیوهایی از جیک در حالیکه پلاکارد کیآنون در دست دارد یا در حال طرفداری از ترامپ است منتشر کردند.

شبکه خبری ان‌بی‌سی نیز در گزارش مستقلی تعدادی از این ادعاها را بررسی کرد و هیچ شواهدی مبنی بر این که فردی طرفدار آنتیفا یا جنبش جان سیاهان ارزش دارد در خشونت‌های چهارشنبه شب داخل کنگره حضور داشته باشد نیافت.

حمله  طرفداران به کنگره که با انگیزه متوقف کردن تایید پیروزی بایدن در انتخابات نوامبر ۲۰۲۰ صورت گرفت ده‌ها زخمی و دستکم ۵ کشته به همراه داشته است. آخرین قربانی برایان سیکنیک افسر پلیس کپیتول هیل بود که شب گذشته بر اثر شدت جراحات درگذشت.

در ویدیوی زیر افسران پلیس در سکوت در برابر ساختمان کپیتول به افسر جان باخته ادای احترام می‌کنند.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

۲۰ ژانویه، روز آغاز ریاست جمهوری جو بایدن

با تایید پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری توسط کنگره ، جو بایدن به عنوان رییس جمهور آمریکا و کمالا هریس به عنوان معاون رییس جمهوری روز بیستم ژانویه در برابر پله‌های ساختمان کنگره به صورت رسمی سوگند خواهند خورد و کار خود را آغاز می‌کنند.

مراسم سوگند ریاست جمهوری پرزیدنت ترامپ، جو بایدن و چاک شومر در حال تماشای دست دادن ترامپ و اوباما - ژانویه ۲۰۱۷ - عکس از کریستین ریکاردو

جوبایدن پس از اجرای مراسم تحلیف به شماره ۱۶۰۰ خیابان پنسیوانیا که کاخ سفید در آن‌جا واقع شده است خواهد رفت تا به مدت ۴ سال در آنجا سکونت و کار کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.