ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هلال احمر ایران:‌از کشورهای شرقی واکسن وارد می‌کنیم

یک روز پس از اینکه علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی، ورود واکسن کرونا از آمریکا و بریتانیا را ممنوع اعلام کرد، محمدحسن قوسیان‌مقدم، دبیرکل جمعیت هلال احمر درباره آخرین وضعیت واردات واکسن کرونا گفت کماکان برای خرید از کشورهای شرقی کارهایی انجام می‌شود و ایران امیدوار است هرچه زودتر نیز واکسن تولید داخل نیز عملیاتی شود.

یک روز پس از اینکه علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی، ورود واکسن کرونا از آمریکا و بریتانیا را ممنوع اعلام کرد، محمدحسن قوسیان‌مقدم، دبیرکل جمعیت هلال احمر درباره آخرین وضعیت واردات واکسن کرونا توسط هلال احمر گفت کماکان برای خرید از کشورهای شرقی کارهایی انجام می‌شود و ایران امیدوار است هرچه زودتر نیز واکسن تولید داخل نیز عملیاتی شود. 

به گفته او سه کشور هند، چین و روسیه در شرق واکسن‌هایی در دست تهیه دارند اما احتمال خرید ایران از چین بیشتر است.

واکسن ایرانی کرونا ـ عکس از خبرگزاری صدا و سیمای جمهوری اسلامی

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی روز جمعه ۱۹ دی ۹۹ گفته است:

« ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور ممنوع است. اگر آمریکایی‌ها توانسته بودند، واکسن درست کرده بودند، وضعیت خودشان اینگونه نبود. به این‌‌ها اعتماد و اطمینان هم نیست. گاهی این‌ها می‌خواهند روی ملت‌های دیگر امتحان کنند. البته من به فرانسه هم خوش‌بین نیستم چون سابقه ورود خون‌های آلوده را داریم.»

قوسیان مقدم درباره دلیل تصمیم پیشین هلال احمر برای وارد کردن واکسن فایزر گفت: «چون یک بحث کمک بود، جمعیت هلال احمر قبلا اعلام کرد تا ان شاالله واکسن خودمان آمده شود می‌توانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.»

او گفته  همزمان وزارت بهداشت نیز تهیه واکسن چینی را پیشنهاد کرده بود و رایزنی با کشورهای شرق هم شروع شد. اما همه دنبال این هستند که ابتدا کشور خود را واکسینه کنند و بعد واکسن را به فروش برسانند.

او در عین حال گفته: «به درخواست وزارت بهداشت دنبال واردات یک میلیون دوز واکسن کرونا هستیم که به احتمال زیاد از چین و یا اگر مشکلی پیش آمد، از هند یا روسیه وارد می‌کنیم.»

 قوسیان مقدم گفته نمی‌تواند زمان واردات واکسن کرونا توسط هلال احمر را اعلام کند چون برخی کشورها در مراحل تولید واکسن کمک کرد‌ه‌اند و کشورهای سازنده اولویت را با این کشورها قرار داده‌اند.

همچنین قیمت واکسن، در دسترس نبودن آن و نداشتن حق انتخاب و صادر نشدن تاییدیه‌های لازم از مشکلاتی است که دبیرکل جمعیت هلال احمر ایران از آن به عنوان موانع واردات واکسن کرونا نام برده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.