ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

معاون وزیر خارجه کره‌جنوبی به تهران آمد: «موضوع جدی است»

معاون وزیر خارجه کره جنوبی برای مذاکره بر سر نفتکش توقیف شده این کشور و منابع ارزی مسدود شده ایران به تهران سفر کرد. او پیش از ترک سئول گفت: موضوع جدی است.

«چوی جونگ كون»، معاون اول وزیر خارجه کره جنوبی روز یكشنبه برای مذاكره درباره تسریع آزادی نفتكش این کشور و خدمه آن كه هفته گذشته توسط سپاه توقیف شد، به ایران سفر كرد.

معاون وزیر خارجه کره جنوبی برای ادامه مذاکره بر سر نفتکش توقیفی این کشور و منابع ارزی مسدود شده ایران به تهران سفر کرد. عکس: شاتر استاک

مقامات وزارت خارجه کره گفته‌اند که وی قرار است با عباس عراقچی، همتای ایرانی‌اش و سایر مقامات عالی‌رتبه در وزارت خارجه ایران دیدار کند.

در روزهای گذشته هیئتی از کره جنوبی برای رفع بحران پیش‌امده میان دو کشور به ایران سفر کرده و این مقام وزارت خارجه نیز به آن‌ها خواهد پیوست.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز دوشنبه یک نفتکش کره‌ای با ۲۰ خدمه را به اتهام آلودگی محیط زیستی توقیف کرد. این کشتی در حال حاضر در نزدیکی بندرعباس، در توقیف است.

سفارت کره‌جنوبی در تهران روز چهارشنبه ایمنی و سلامت هر ۲۰ ملوان را تأیید کرد.

آقای چوی پیش از سفر به ایران در فرودگاه بین المللی اینچئون به خبرنگاران گفت: «از اینکه می‌دانم خدمه در امنیت هستند خوشحالم، ولی اوضاع جدی است.»

وی افزود: «امیدواریم كه گفتگوهای عمیق با مقامات اصلی جمهوری اسلامی انجام دهیم خواه این موضوع كنسولی باشد یا سایر مسائل مهم بین كره جنوبی و ایران.»

ایران ادعا کرده است که این توقیف به دلیل «مسائل فنی» صورت گرفته و مطابق روند قضایی آن به این موضوع رسیدگی خواهد شد. اپراتور کشتی ادعای آلودگی نفتی را رد کرده است.

این توقیف در حالی رخ داده است که متاثر از تحریم‌های آمریکا، تنش‌های طولانی بین سئول و تهران بر سر پول‌های بلوکه‌شده ایران وجود داشت.

ایران از سپتامبر ۲۰۱۹ که معافیت تحریم‌های واشنگتن برای واردات نفت ایران توسط کره‌جنوبی به پایان رسید، خواستار آزادی دارایی‌هایی خود به ارزش حدود ۷ میلیارد دلار در دو بانک کره‌جنوبی شده است.

به گفته یک منبع دیپلماتیک در سئول، ایران درخواستی را به کره‌جنوبی برای استفاده از پول بلوکه‌شده برای خرید دارو، تجهیزات پزشکی و واکسنکرونا از کوواکس ارائه داده است.

در مقابل معاون اول وزارت امور خارجه کره بدون اشاره به درخواست‌های ایران گفت: «این فرصت خوبی خواهد بود تا بار دیگر آنچه دولت ایران می‌خواهد را به وضوح بشنویم و ببینییم که (ما) چه کاری می‌توانیم انجام دهیم و چه کاری نمی توانیم انجام دهیم و همچنین مواردی وجود دارد که باید با ایالات متحده مشورت شود.»

صبح امروز سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران گوشه‌ای از مشکلات میان ایران و کره‌جنوبی در زمینه استفاده از پول‌های بلوکه‌شده گفت که «وقتی می‌‌خواستیم از کره جنوبی که پول ما در آن جا بلوکه شده است، «رپید تست» بیاوریم امروز و فردا کردند و در نهایت هم گفتند آمریکایی‌‌ها به ما اجازه نمی‌‌دهند این تست‌‌ها را به شما بدهیم.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.