ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کمیسیون تلفیق مجلس به واردات خودروهای دست دوم از مناطق آزاد مجوز داد

در قانون فعلی واردات خودروهای دست دوم ممنوع است اما در صورت تصویب نهایی این مصوبه دولت می‌تواند خودروهای مناطق آزاد را وارد کند.

کمیسیون تلفیق بودجه مجلس واردات خودرو به مناطق آزاد را ممنوع اعلام کرد اما به واردات خودروهای دست دوم از مناطق آزاد به کشور مجوز داد. این مصوبه که با قانون فعلی ممنوعیت واردات خودروهای مستعمل مغایرت دارد، باید در صحن علنی مجلس به تصویب برسد.

پایین و بالا بگیرید و بکشید

کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ یکشنبه ۲۱ دی در مصوبه‌ای به دولت مجوز داد «به منظور تنظیم بازار خودروهای وارداتی» خودروهای خارجی غیرآمریکایی موجود در مناطق آزاد را شناسایی کند و پس از اخذ حقوق گمرکی و «سود بازرگانی متناسب با معیارهای مشخص شده» از مناطق آزاد تجاری و صنعتی خودروی خارجی وارد کند.

براساس گزارش خبرگزاری تسنیم،  وابسته به سپاه پاسداران در مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه سقف نرخ سود بازرگانی تا ۲۰ درصد در مقایسه با قیمت‌های «کف بازار» تعیین شده است.  

طبق این مصوبه همچنین واردات این خودروها برای سازمان‌های مناطق آزاد تجاری و صنعتی و شرکت‌های تابعه آن‌ها و دستگاه‌های موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری و نهادهای عمومی غیردولتی و شرکت‌های تابعه آن‌ها ممنوع اعلام شده است. براساس قوانین جاری واردات خودروی دست دوم به ایران ممنوع است.

کمیسیون تلفیق مجلس همچنین واردات هرگونه خودرو را در سال ۱۴۰۰ به مناطق آزاد تجاری و صنعتی ممنوع اعلام کرده است.

براساس برآوردها تولید خودروی داخلی نیز از نزدیک به ۱,۵ میلیون دستگاه در سال ۹۶ به حدود ۷۰۰هزار خودرو در سال ۹۹ رسیده است.

بازار خودرو در سال ۹۹ با رشد سرسام‌آور قیمت خودرو اعم از خودروهای داخلی و خارجی مواجه بوده است. براساس گزارش‌ها قیمت پراید به عنوان یکی از ارزان‌ترین خودروهای داخلی در مهر سال جاری به رقم سرسام‌آور ۱۴۰ میلیون تومان رسید.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • محسن

    هر خبری رو از مجلس کار می کنید داخل پرانتز جلوی مجلس یه (انقلابی) بزارید که بدونن یادمون نرفته چه وعده هایی می دادن