ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کارهای پمپئو قبل از رفتن: حوثی‌ها و سپاه پاسداران

فقط ۹ روز به انتقال قدرت در کاخ سفید باقی مانده و با این حال وزیر خارجه آمریکا به سرعت در حال انجام آخرین اقدامات قبل از انتقال قدرت در کاخ سفید است. حوثی‌ها و سپاه پاسداران در اولویت‌اند.

فقط ۹ روز به انتقال قدرت در کاخ سفید باقی مانده و با این حال وزیر خارجه آمریکا به سرعت در حال انجام آخرین اقدامات است. در صدر فهرست کارهای باقی‌مانده پمپئو: حوثی‌ها و سپاه پاسداران.

وزارت خارجه آمریکا: دولت افغانستان و طالبان با هم همکاری کنند
مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد قصد دارد نام حوثی‌های یمن را فهرست گروه‌های تروریستی وارد کند و این تصمیم را به کنگره ابلاغ کند. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا دوشنبه ۱۱ ژانویه/ ۲۲ دی گفت:

«هدف ما قرار دادن نام عبدالملک الحوثی، (رهبر حوثی‌ها) عبدالخالق بدرالدین الحوثی (از اعضای ارشد حوثی‌ها و برادر رهبر این گروه) و عبدالله یحیی الحکیم (از رهبران ارشد حوثی‌ها) در لیست "تروریست‌های بین‌المللی" است.»

وزارت خارجه آمریکا امیدوار است تا ۲۰ ژانویه یعنی تا یک روز قبل از انتقال قدرت در کاخ سفید حوثی‌های یمن در فهرست گروه‌های تروریستی قرار گرفته باشند.

به گزارش آسوشیتدپرس مقامات وزارت خارجه آمریکا از مدت‌ها قبل قصد داشتند حوثی‌های یمن را در فهرست گروه‌های تروریستی وارد کنند و تحت تحریم‌های بیشتری قرار دهند اما مطمئن نبودند که این تحریم‌ها اثرگذار باشد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا هم هشدار داده بود که اعمال برخی تحریم‌های تازه ممکن است امدادرسانی نهادهای حقوق بشری به یمن را تحت تاثیر قرار دهد. پمپئو در بیانیه شامگاه گذشته خود اعلام کرد:

«ایالات متحده آمریکا این نگرانی‌ها که تحریم‌ها ممکن است بحران انسانی یمن را تحت تأثیر قرار دهد به رسمیت می‌شناسد. ما اقداماتی را طراحی کرده‌ایم که تأثیرات منفی بر برخی از اقلام انسانی را کاهش دهد. یکی از این اقدامات صئور اقلام انسانی به یمن با مجوز جداگانه وزارت خزانه‌داری آمریکاست.»  

دو ماه قبل برنامه جهانی غذا، صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) و سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل (فائو) در بیانیه مشترکی اعلام کردند که در سال ۲۰۲۱ نیمی از جمعیت ۳۰ میلیون نفری یمن در «خطر رو به افزایش گرسنگی» قرار می‌گیرد. در بیانیه مشترک نهادهای سازمان ملل گفته شده که یمن در حال حاضر، با شرایطی روبه‌روست که شبیه به شرایط قحطی است که دو سال پیش نیز شاهد آن بوده است.

تحریم‌های تازه علیه سپاه پاسداران  

آسوشیتدپرس به نقل از منابعی که در وزارت خارجه آمریکا در اختیار دارد و نام آن‌ها را افشا نکرده گزارش داده است که وزیر خارجه آمریکا در آخرین اقدام قبل از انتقال قدرت در کاخ سفید تا ۲۰ ژانویه سال جاری، تحریم‌های تازه‌ای علیه سپاه پاسداران به اتهام ارتباط و تبانی با القاعده اعمال کند.

در نوامبر سال گذشته مقامات آمریکایی اعلام کردند که ایران به ابومحمد المصری، فرد دوم القاعده اجازه داده است در تهران پنهان شود.

تابستان گذشته مأموران اسرائیلی المصری را همراه با مریم دخترش و بیوه «حمزه بن لادن» در خیابان‌های تهران به قتل رساندند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس می‌نویسد علاوه بر این پمپئو قصد دارد نام کوبا را وارد فهرست کشورهای حامی تروریسم کند. شنبه گذشته وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد همه محدودیت‌های اعمال شده بر روابط دیپلماتیک و تماس میان مقامات آمریکایی و همتایان تایوانی آنها لغو شده است. چین از این اقدام آمریکا خشمگین شد.

پمپئو از سال ۲۰۱۸ به عنوان هفتادمین وزیر امور خارجه آمریکا در دولت ترامپ مشغول به کار شد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بازنشر نگرش خارج از جو حاکم تبلیغاتی ارباب رسانه جهان!

    توطئه هلوکاست مردم ایران بارها وبارها گفته شد؛ به دلایل مختلف-رژیم حکم بر ایران- نه اصلاح بشو است و نا از راه دموکراتیک و غیر {خشونت} براندازی میشود و نه هم مردم توان دارند از پس ماشین بیرحمانه سرکوبگر و کشنده رژیم بربیاند، همانطور بارها طی سالیان گفته شد، یک راه حل سریع و کم هزینه- به ویژه جلوگیری از نسل سوزی و {خسارات} به جهان- وجود دارد و آن، حمله قاطع و کوبنده و سریع نظامی توسط ابرقدرتها و کشورهای متحد به مراکز فرماندهی و سرکوبگر و راهبردی نظامی رزیم است. قطعا پس از چند روز حملات غافلگیرانه (یعنی بدون شوهای مثل ترامپ که موجب خوشحالی دلالان و محتکران جنایتکار داخلی برای گرانفروشی و غارت فرودستان ایران!) برق آسا و کوبنده، شرایط برای قیام مردمی آماده میشود/ با توجه به اینکه اکثریت قاطع همان سپاهی ها بسیجی های مزدور، صرفا بخاطر رانت و امتیاز و یا ریاکاری برای کسب و کارشان عضو هستند (یک نمونه سند همین که جوجه بسیجی برای فرا خدمت سربازی عضو بسیج میشوند و آقازاده ها و رانتخوران سرمایه پرست ولایی عضویت رد بسیج سپاه را جز رزومه کاری و نشانه {التزام} به ولایت برای کسب مجوز تجاری و رانت استفاده میکنند) پس این دریوزگان دنیاپرست با اولین مشاهده حملات مثل موش پا فرار میگذارند، اگر میبیند مردم معترض چنان بیرحمانه قتل عام و اعدام و زندانی شکنجه میکنند دقیقا بخاطر احساس حاشیه امن چهل سال و اندی است که خائنین به سکولاریسم در شرق و عالم مماشات کردند. سند گویایش حضور راحت و سرمایه گذاری و عیش و نوش آقازاده ها و کارمندان غارتگر حکومت ایران در غرب و شرق سکولار! چه ننگ و رسوایی! در حالی مردم عادی و اغلب فرودست و کارگر ایران بیشترین لطمه از تحریمها خوردند!! اما امیدی نیست به سکولارهای شرقی و غربی تا خیانتشان به سکولاریسم پایان دهند بخاطر منافع اقلیت سرمایه دار و شرکتهای تسلیحاتی و البته دشمنان قسم خورده وجودی مردمان ایران! درخواست میشود، بجای این ایده های از قبل {امتحان} و {مردود} شده، به تحریم هوشمند سرکردگان و مزدوران و ایادی و منابع مالی ادامه و در عین حال، فورا و بدون قید شرط امریکا و اروپا و بقیه خائنین به سکولاریسم، به تحریم کالاهای مصرفی مردم عادی مثل دارو غذا و پوشاک و لوازم خانگی و خودرو و.. پایان دهند در تحت ایجاد یک کانال مالی-تهاری بشردوستانه/ هر چندمافیای {محتکر} و گرانفروش ضد بشری در رژیم باز هم ممانعت میکند و با طرح بی اعتمادی به غرب، جلوی ارزانی و فراوانی کالاهای مصرفی میگردد، کا اینکه با وجود خودکفایی در بیشتر اقلام مصرفی، مصنوعی بازار سیاه و قحطی ایجاد میکنند. جهان غرب و سکولار با ایجاد واقعی و عملی و فوری کانال مالی تهاتری بشردوستانه، خودشان از توطئه هلوکاست مردم ایران تبرئه کنند وگرنه با ادامه این تحریمهای فله ای و کور و غیر هوشمند، شریک جرم جنایت علیه مردم عادی ایران هستند/ تمام پ.ن: این کامنت از فرد ناشناس در کیهان لندن منتشر شده و عینا و فقط با ویرایش چند اشتباه تایپی بازنشر شده است. بیان بخشی دیگر از مردم که نگا ههای متفاوتی دارند / آزادی بیان حقیقی ام آرزوست!