ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سوئد هم سرانجام به محدودیت‌های کرونایی رو آورد

براساس محدودیت‌های جدید کرونایی در سوئد دولت می‌تواند فروشگاه‌ها، سینماها و سالن‌های ورزشی را تعطیل کند. توجه مردم در این میان به رفتار نامناسب مسئولان در این زمینه جلب شده است.

در سوئد میزان موارد ابتلا به کرونا بالاست. دولت این کشور سرانجام تصمیم گرفت قوانین محدودیت‌های کرونایی را به اجرا در آورد. رفتار مسئولان سوئد در برابر شیوع کرونا برای مردم سئوال‌برانگیز شده است.

کرونا در استکهلم، پایتخت سوئد - عکس از Shutterstock

از روز یکشنبه ۱۰ ژانویه / ۲۱ دی در سوئد محدودیت‌های جدید کرونایی به اجرا درآمد که براساس آن دولت نقش برجسته‌تری در این‌باره ایفا خواهد کرد.

براساس قانون جدید، مراکز خرید، سالن‌های ورزشی، کتابخانه‌ها و سینماها باید شمار بازدیدکنندگان خود را کاهش دهند و یا در صورت لزوم مؤسسات خود را تعطیل کنند. این امر برای وسائل نقلیه عمومی نیز در طول حدود ۹ ماه معتبر است. در صورت تخلف مراکز و مؤسسات تعطیل خواهند شد. بستن اماکن عمومی در سوئد برای نخستین بار به‌اجرا گذاشته می‌شود. همچنین شمار افراد در مکان‌های عمومی محدود خواهد شد.

این محدودیت‌ها شنبه گذشته در پارلمان سوئد تصویب شد.

در هنگام ارائه قانون محدودیت‌ها، لنا هالنگرن، وزیر امور اجتماعی مسئول سیاست‌های دولت در قبال شیوع کرونا، از خود در برابر انتقادهای مخالفان مبنی بر این‌که تدابیر جدید بسیار دیر به‌اجرا گذشته می‌شود و سوئد مدت زیادی است که سیاست مبتنی بر مسئولیت شخصی را دنبال می‌کند، دفاع کرد. هالنگرن گفت «عملاً از روز نخست»، اقدامات الزام‌آور وجود داشته و قانون جدید تنها ابزار آن را گسترش می‌دهد زیرا شیوع بیماری هنوز ادامه دارد.

اداره سلامت عمومی سوئد گفته است که محدودیت‌ها درمان بحران کرونا نیست. یوهان کارلسون، رئیس اداره سلامت عمومی در یک مصاحبه تلویزیونی از «اعتماد غلوآمیز» به تأثیر تعطیلی نهادهای اجتماعی انتقاد کرد. به‌نظر می‌رسد که یوهان کارلسون تلاش دارد که همچنان از سیاست محدودیت‌های داوطلبانه‌ دفاع می‌کند.

در بسیاری از کشورها مقامات بهداشت عمومی از دولت‌های خود انتقاد می‌کنند که از اقدامات سخت‌گیرانه خارج از ملاحظات سیاسی طفره رفته‌اند. اما به‌نظر می‌رسد در سوئد این وضعیت برعکس است.

اصل اجرای داوطلبانه محدودیت‌ها و آزادی انتخاب شخصی به اندازه کافی در سوئد خوب عمل نکرده است. این کشور در حال حاضر یکی از بالاترین میزان موارد ابتلا به کوویدـ۱۹ را در اتحادیه اروپا دارد.

اجرای داوطلبانه محدودیت‌ها انتقادهایی را در چند هفته گذشته به وزیران و مقام‌های ارشد وارد کرده است. استفان لوون، نخست‌وزیر سوئد و مورگان یوهانسون، وزیر دادگستری سوئد تنها چند روز پس از صحبت‌های دولت با مردم برای رعایت وضعیت کنونی در مراکز خرید مشاهده شدند.

دان الیانسون، مدیرکل «اداره آمادگی جامعه در مقابل فجایع غیرمنتظره»، یکی از حساس‌ترین نهادهای سوئد در زمان پاندمی، در ابتدای ژانویه مجبور به استعفا شد، زیرا در اوج شیوع کرونا برخلاف توصیه‌های اداره زیر مدیریت خود تعطیلات را در جزایر قناری با دخترش گذراند. پزشک اصلی یک از بیمارستان‌ها نیز مورد انتقاد قرار گرفت زیرا او نیز به خارج از کشور سفر کرده بود. یک نماینده محافظه‌کار در یک مصاحبه تلفنی درباره خرید کریسمس نخست‌وزیر اظهارنظر کرده بود اما بعد اعتراف کرد که این مکالمه را از اسپانیا با رسانه‌ها انجام داده است.

این اعمال مسئولان در حالی‌که محدودیت‌های جدید اعمال می‌شود در میان مردم سوئد مورد توجه قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.