ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گوریل‌های باغ وحش سن دیگو در آمریکا کرونا گرفته‌اند

به گفته مسئولان باغ‌وحش،‌ گوریل‌ها سرفه می‌کنند اما به طور کلی حالشان خوب است. پیش از این ببرها و پلنگ‌ها در باغ‌وحش‌های آمریکا به کرونا مبتلا شده بودند.

هشت گوریل در باغ‌وحشی در ایالت کالیفرنیای آمریکا به ویروس جدید کرونا مبتلا شده اند. این نخستین مورد همه‌گیری بین اعضای یک اجتماع محبوس از نخستی‌سانان در باغ وحش‌های جهان است.

گوریل‌ها هم به کرونا مبتلا می‌شوند ــ عکس: Shutterstock

مسئولان باغ وحش سن دیگو در کالیفرنیا دوشنبه ۱۱ ژانویه / ۲۲ دی اعلام کردند که جواب تست کرونا دو گوریل مثبت شده است. پس از آن مشخص شد هشت گوریلی که با هم در این باغ وحش زندگی می‌کنند، همگی به کرونا مبتلا شده اند.

به گفته مسئولان باغ‌وحش،‌ دست‌کم سه گوریل سرفه می‌کنند اما به طور کلی حالشان خوب است.

ظاهراً کرونا از یک کارمند باغ وحش که علائم بیماری را نداشته، به گوریل‌ها منتقل شده است.

انتقال ویروس جدید کرونا بین گونه‌های مختلف جانوری یکی از نگرانی‌های متخصصان بوده است. تا کنون چندین مورد از ابتلای گربه‌ها و سگ‌های خانگی گزارش شده است.

در آوریل سال گذشته نیز در باغ وحشی در نیویورک ابتلای یک ببر به کرونا تأیید شد. اکتبر ابتلای دو ببر دیگر در باغ وحشی در تنسی گزارش شد و تست کرونای یک پلنگ هم در باغ وحشی در لوئیس‌ویل مثبت اعلام شد.

همه این حیوانات بهبود یافتند و هیچ یک بر اثر کرونا نمردند.

در دانمارک، انتقال ویروس از انسان به مینک و از مینک به انسان به جهش ویروس انجامید و دولت دانمارک دست به کشتار ۱۷ میلیون مینک زد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.