ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

محکومیت حمید حاج جعفر کاشانی به زندان و کار اجباری در «بنیاد شهید»

حمید حاج جعفر کاشانی، داور لیگ برتر فوتسال ایران و فعال مدنی که در زندان اوین محبوس است، توسط دادگاه انقلاب به چهار سال و دو ماه زندان، دو سال محرومیت اجتماعی و دو ماه کار اجباری در سازمان «بنیاد شهید» محکوم شد.

حمید حاج جعفر کاشانی، داور لیگ برتر فوتسال ایران و فعال مدنی که در زندان اوین محبوس است، توسط دادگاه انقلاب به چهار سال و دو ماه زندان، دو سال محرومیت اجتماعی و دو ماه کار اجباری در سازمان «بنیاد شهید» محکوم شد.

حمید کاشانی، فعال مدنی و داور سابق لیگ برتر فوتسال

به گزارش هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشردر ایران، شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشار، حمید حاج جعفر کاشانی، داور شناخته شده لیگ برتر فوتسال ایران را به اتهام «اجتماع و تبانی و فعالیت تبلیغی علیه نظام» به چهار سال و دو ماه حبس تعزیری و به عنوان مجازات تکمیلی به دو سال محرومیت از عضویت در احزاب، گروه‌ها و دسته‌های سیاسی و به مدت دو ماه نیز روزی ۴ ساعت کار اجباری در معاونت فرهنگی و آموزشی سازمان «بنیاد شهید و امور ایثارگران» تحت نظارت حراست این سازمان محکوم کرده است.

در صورت تأیید این حکم در مرحله تجدیدنظر، با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد از بابت اتهام اجتماع و تبانی یعنی ۳ سال و ۶ ماه حبس تعزیری برای حمید کاشانی قابل اجرا است.

حمید حاج جعفر کاشانی در حالی دوران محکومیت خود در زندان اوین را سپری می‌کرد که به دلیل شیوع ویروس کرونا در زندان‌های ایران، زمانی که تنها چهار ماه به پایان محکومیتش باقی مانده بود، ۲۶ اسفندماه ۹۸ به مرخصی اعزام شد. کاشانی در حالی که از زندان آزاد شده بود ۲۷ فروردین ۹۹ در گفت‎‌وگویی با زمانه از پرونده‌سازی جدید دیگری علیه خود و سهیل عربی دیگر زندانی سیاسی خبر داد. این پرونده‌سازی به دلیل صدور بیانیه‌ای در بهمن ماه ۹۸ در حمایت از اعتراض‌های سراسری آبان و محکوم کردن سرکوب خشونت‌بار معترضان و انهدام هواپیمای مسافربری اوکراینی، صورت گرفت.

حمید حاج جعفر کاشانی پاییز امسال توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

  • در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.