ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمریکا علیه سه ایرانی به اتهام صدور اقلام ممنوع به ایران اعلام جرم کرد

در صورت اثبات جرم این افراد، آن‌ها به‌دلیل نقض قوانین صادرات به پنج سال زندان و ۲۵۰ هزار دلار جریمه و به دلیل پولشویی به ۲۰ سال زندان و ۵۰۰ هزار دلار جریمه محکوم خواهند شد.

دادستانی آمریکا اعلام کرد سه ایرانی متهم شده‌اند که برخلاف قوانین فدرال این کشور کالاهای ایالات متحده را به ایران صادر کرده‌اند.

پرچم‌های ایران و آمریکا ـ عکس از آرشیو

دادستانی آمریکا در ناحیه شرقی میشیگان در کیفرخواستی سه شهروند ایرانی را به اتهام «توطئه» برای صادرات کالاهای آمریکایی به ایران، نقض قانون اختیارات اقتصادی در شرایط اضطراری بین‌المللی و همچنین مقررات معاملات با ایران و تحریم‌های این کشور متهم کرد. بازرسان فدرال از «توطئه برای قاچاق کالا از آمریکا و توطئه برای انجام پولشویی بین‌المللی» این افراد خبر داده‌اند.

آرش یوسفی جم، ۳۲ ساله، ساکن انتاریو کانادا که در ۲۳ دسامبر دستگیر شد، امین یوسفی جم، ۳۳ ساله، ساکن انتاریو وعبدالله مومنی روستانی، معروف به عبدالله مومنی، ۴۴ ساله که «گمان می‌رود در ایران زندگی کند»، افراد متهم هستند.

این سه نفر متهم شده‌اند که از ماه ژانویه ۲۰۱۵ تا ماه فوریه ۲۰۱۷ اطلاعات غلط و گمراه کننده به شرکت‌های آمریکایی در مورد کالاهای به‌دست آمده داده‌اند و صادرات اقلام به ایران را از طریق امارات متحده عربی بدون اخذ مجوزهای لازم و نقض قوانین ایالات متحده انجام داده‌اند.

متیو اشنایدر، دادستان ایالات متحده در منطقه شرقی میشیگان، گفت:

«از سال ۱۹۷۹، به منظور محافظت از آزادی و امنیت مردم آمریکا، صادرات کالا به ایران غیرقانونی است. ادعاهای عمیقاً نگران‌کننده‌ای در این پرونده است که نشان می‌دهند متهمان توطئه کردند تا تجهیزات بسیار پیشرفته آمریکایی و سایر اقلام ساخت آمریکا را به ایران صادر کنند. ما در پیگیری عدالت در مورد متهمان، در این پرونده تک‌تک افراد را مورد پیگیرد قرار خواهیم داد.»

در صورت اثبات جرم این افراد، آن‌ها به‌دلیل نقض قوانین صادرات به پنج سال زندان و ۲۵۰ هزار دلار جریمه و به دلیل پولشویی به ۲۰ سال زندان و ۵۰۰ هزار دلار جریمه محکوم خواهند شد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.