ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: حذف ایران از جاده ابریشم فضاسازی رسانه‌ای است

در حالی که بعد از افتتاح مسیر ریلی جاده ابریشم، اولين قطار باری تركيه بدون عبور از ایران به مقصد خود در چین رفت، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، حذف ایران از مسیر ریلی جاده ابریشم را فضاسازی رسانه‌ای برای نادیده گرفتن مزیت‌های جغرافیایی کشور خواند.

در حالی که بعد از افتتاح مسیر ریلی جاده ابریشم، اولين قطار باری تركيه بدون عبور از ایران به مقصد خود در چین رفت، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، حذف ایران از مسیر ریلی جاده ابریشم را فضاسازی رسانه‌ای برای نادیده گرفتن مزیت‌های جغرافیایی کشور خواند.

ابوالفضل عمویی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس

ابوالفضل عمویی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پنج‌شنبه ۲۵ دی در گفت‌وگو با خبرگزاری مجلس (خانه ملت) خبرهای منتشر شده درباره حذف ایران از پروژه مسیر ریلی جاده ابرشیم را شایعات مجازی و فضاسازی رسانه‌ای دانست.

عمویی در این باره گفت:

«اخباری که در مورد حذف ایران از جاده ابریشم مطرح می‌شود، فضاسازی رسانه‌ای است و با این گونه بازی‌های رسانه‌ای مزیت‌های تجاری و جغرافیایی کشورمان پنهان نمی‌شود.»

به گفته سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم، کشورها در تلاش برای دسترسی به بازار غرب و شرق هستند که در این راستا بعضا نقشه‌های مختلفی منتشر می‌شود که به گفته او بیانگر تمام واقعیت‌ها نیست و فاقد اعتبار است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در حالی حذف ایران از پروژه ریلی مسیر جاده ابرشیم را فضاسازی رسانه‌ای می‌خواند که آذر ماه سال جاری اولین قطار باری ترکیه بدون عبور از ایران به شهر شی‌آن در چین رفت.

چین نزدیک به یک دهه تلاش می‌کند جاده قدیم ابریشم و مسیر ترانزیت زمینی کالا از شرق آسیا به اروپا را مجددا احیا کند. پروژه‌ای که از آن به‌عنوان مسیر ریلی جاده ابریشم نام برده می‌شود قبلا قرار بود مسیر راه آهن از چین تا آسیای میانه، ایران، آذربایجان، گرجستان و از آنجا به سمت روسیه یا ترکیه و دست آخر اروپا باشد.

قراراست ۶۰ کشور تا سال ۲۰۵۰ در اين طرح بلندپروازانه شرکت کنند، اما در افتتاح اولین كريدور آن سهمی از ایران به چشم نمی‌خورد و اين مسير ريلی از بخشی از جاده ابريشم كه در ايران قرار دارد، عبور نمی‌كند.

شی جین پینگ، رئیس‌جمهوری چین این طرح را سال ۲۰۱۳ رونمایی کرد. او در سخنرانی افتتاحیه اجلاس ۲۰۱۹ وعده داد که طرح او به تمام کشورهای درگیر کمک خواهد کرد: «ساخت زیرساخت‌های با کیفیت بالا، پایدار، مصون از ریسک، به صرفه و فراگیر به کشورها کمک خواهد کرد تا منابع‌ در اختیارشان را به طور کامل به کار بیندازند».

  • در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.