ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رکورد سه میلیون یورو برای فروش جلد یکی از کتاب‌های تن‌تن در حراجی پاریس

نقاشی اصل «گل‌ آبی» سال ۱۹۳۶ به دلیل هزینه گزاف تکثیر از سوی ناشر رد شد. این اثر سال‌ها آن را در کمد نگه داشته بود.

نقاشی روی جلد یکی از مجموعه‌ کتاب‌های تن‌تن ومیلو روز پنج‌شنبه در حراجی پاریس به مبلغ ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار یورو به فروش رفت. این رکورد جدیدی در زمینه فروش آثار هنری مربوط به کتاب‌های مصور به شمار می‌رود.

طرح دومی که ژرژ رمی برای روی جلد کتاب گل آبی کشید و کتاب با آن منتشر شد بر روی تمبر بلژیکی ۲۰۰۷- عکس از شاتراستاک

«گل آبی» سال ۱۹۳۶ توسط هنرمند بلژیکی، ژرژ رمی ( معروف به هرژه) کشیده شد. طرح روی جلد با استفاده از مرکب هندی، گواش و آبرنگ کشیده شده است. این اثر قرار بود به عنوان طرح روی جلد پنجمین کتاب تن‌تن چاپ شود.

کتاب گل آبی که در حقیقت ادامه کتاب سیگارهای فرعون است، روایت پر جوان خبرنگاری است که برای افشا و متلاشی کردن یک شبکه قاچاق تریاک راهی چین می‌شود. 

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

نقاشی که هرژه برای روی جلد کشیده بود از سوی ناشر به دلیل هزینه گزاف بازنشر و تکثیر رد می‌شود زیرا هرژه در آن از رنگ‌های بسیار زیادی استفاده کرده بود. هرژه در نهایت طرح دیگری با یک اژدهای سیاه و زمینه قرمز می‌کشد و این طرح به عنوان طرح روی جلد استفاده می‌شود. هرژه نقاشی اصل را به پسر ژان پل کاسترمن (ادیتورش) می‌دهد. لویی ۷ ساله این نقاشی را در ۶ لا تا می‌کند و در کمدش نگه می‌دارد. سال ۱۹۸۱ لویی نقاشی را به هرژه می‌دهد تا رویش امضا کند.

این اثر به قیمت بیش از ۳ میلیون یورو که رکوردی تازه در زمینه فروش اثار هنری کتاب‌های مصور است به فروش رفت.

رکورد قبلی مربوط به سال ۲۰۱۴ و زمانی است که یک آمریکایی تن‌تن دوست ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار یورو  برای آستر (صفحه اول و آخر داخل کتاب) یک سری از کتاب‌های تن تن پرداخت کرد.

پیش از آن نخستین شماره سوپرمن که قسمت روی جلد آن ۱۰ سنت بود در حراجی ای‌بی به مبلغ ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار یورو فروخته شده بود.

تن‌تن برای نخستین بار سال ۱۹۲۹ در مجله کارتونی ظاهر شد و همراه با سگ وفادارش میلو  قهرمان اصلی  ۲۴ کتاب از مجموعه آثار ماجراهای تن‌تن و میلو بود.

مجسمه تن‌تن درکنار سگ وفادارش میلو- عکس از شاتراستاک

هرژه سال ۱۹۸۳ درگذشت . 

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.