ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ایران ایر قصد دارد ۲۰۰۰ نفر از کارکنانش را اخراج کند

کارکنان ایران ایر پیشتر در یک نامه فاش کرده بودند مدیرعامل جدید این شرکت قصد دارد دو هزار نفر از کارکنان را تا پایان سال اخراج کند.

کرونا موجی از رکود و بیکاری را به دنبال داشته است. در ایران بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی تصمیم دارد ۲ هزار نفر از کارکنان خود را اخراج کند.

ایران ایر کارکنان پیمانی را اخراج می‌کند و قصد دارد تا پایان سال دو هزار نفر از کارکنان را اخراج کند.

صنعت حمل و نقل هوایی ایران متاثر از تحریم‌های آمریکا و کرونا زمین‌گیر شده است. نیمی از ظرفیت اسمی حمل و نقل هوایی به دلیل «نبود قطعات» مورد نیاز قابل استفاده نیست. نیم دیگر هم طی ۱۱ ماه گذشته زیر فشار مالی ناشی از همه‌گیری کرونا در آستانه «ورشکستگی» قرار دارد. راهکار مدیران بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی دولتی در ایران برای مقابله با این وضعیت اخراج کارکنان است.

سایت خبری تابناک، وابسته به محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، یکشنبه ۱۸ دی به نقل از «شنیده‌ها» نوشت: شرکت ایران ‌ایر قصد تعدیل ۲ هزار نیروی خود تا پایان سال را دارد.

پیش از این کارگران و کارکنان ایران ایر در نامه‌ای که رسانه‌های داخلی ایران منتشر کردند از سیاست‌های مدیرعامل این شرکت برای اخراج همکاران خود پرده برداشتند و نوشتد: «هم اکنون بیش از ۲ هزار نفر از کارکنان، در یکی از بزرگترین شرکت‌های دولتی تابعه وزارت راه و شهرسازی به صورت کاملا پنهان در حال تسویه حساب و اخراج کامل تا قبل از عید ۱۴۰۰ می‌باشند».

براساس این نامه کارگرانی که اخراج شده‌اند و یا در خطر اخراج قرار دارند، به صورت پیمانی و با قراردادهای موقت اشتغال داشتند.

در بخش دیگری از نامه این کارکنان آمده است: «در حالی که شرکت دولتی هواپیمایی ایران موظف به قراردادی کردن کارمندان پیمانی با سابقه بالای ۵ سال بوده، نه تنها هیچ‌گونه اقدامی در این راستا انجام نداده است، بلکه اقدام به اخراج مقطعی کارمندان پیمانی از ماه جاری نموده است و با کارمندان قراردادی خود، به جای قرارداد ۵ ساله، همچنان قراردادهای یک ساله می‌بندد.»

ایران ایر در حالی اخراج کارکنان را آغاز کرده که محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی فروردین امسال گفته بود: هیچ شرکت حمل و نقلی حق تعدیل نیرو‌های انسانی خود را ندارد و در صورت انجام چنین اقدامی از تمامی مزایای تسهیلاتی بی بهره می‌ماند.

اسلامی تابستان امسال علیرضا برخور، بازنشسته ارتش را به عنوان مدیرعامل ایران ایر منصوب کرد.

ایران ایر بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی ایران به شمار می‌رود که تا پیش از تحریم‌ها و همه‌گیری کرونا به ۳۵ شهر ایران و ۲۶ شهر اروپایی پرواز داشت.

ایران پس از توافق بر سر برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) برای خرید هواپیماهای بوینگ و ایرباس با فرانسه و آمریکا به توافق رسید. خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم‌ها اما مانع اجرای کامل این قرارداد و تحویل هواپیماهای سفارش داده شده به ایران شد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • پورشاسب

    براساس این گزارش شرکت «همراه اول» مجموعه‌ای وابسته به دولت و شرکت‌های حاکمیتی معرفی شده که اعضای هیات مدیره آن را هفت شرکت مخابراتی و الکترونیکی تشکیل داده‌اند. خوب این همون مخابراته دولتی هست اما این دو ناجورن این گزارش همچنین شرکت «ایرانسل» را شرکتی وابسته به بنیاد مستضعفان و شرکت‌های وابسته به نهادهای نظامی معرفی کرده است. «رایتل» سومین مجموعه بزرگ ارائه دهنده خدمات تلفن همراه است که در این گزارش وابسته به وزارت رفاه و سازمان تامین اجتماعی معرفی شده است.باز بهتره وزارت رفاه هر چند دست دزدان دست سوم هست دزدان دست اول در ایرانسل هستن

  • پورشاسب

    تا اینجا هر قرص نان قیمتش ۷۰۰ تا هزار تومان حداقل پانصد تومان است مردم هم که چیزی ندارن بخورن غیر از نان برنج که هیچی و گوشت و مرغم هیچ این از قیمتها فقط یک نکته از اینترنت کاربران اینترنت از اینترنت ایرانسل استفاده نکنند اول تمامی پورتهای کاربر را مسدود میکند و دم در دست نهادهای نظامی هست حالا ممکنه بگید تو چجوری وصل شدی از ساعت ۱۱ تا الان دارم تست میزنم ببینم راه فرار پیدا میشود یا خیر الانم معلوم نیست کی پورت را ببندد ایرانسل و زیر مجموعه های ایرانسل

  • پورشاسب

    شروع شد علائم ورشکستگی اقتصادی اداره کار که من رفتم به مسئولش گفتم من تمامی قبوض و بدهی ها م مونده گفت همه مونده باز تو میتونی شغل نگهبان شب یا بیل زنی را انتخاب کنی بعد هم سرش دو تا عربده کشیدم و گفت حالا ببینیم چه میکنیم چه هیچ کاری هم نمیکنن شغل نگهبان شب هم همدستی با شیطان هست اگر امدن دزدی باید چشماتا ببندی و و فردا هم میبرنت دادکاه که تو چه کردی و چکاره بودی بیل زنی هم بنایی حقوق نمیدن من ۱ ماه کار کردم تابستان هنوز حقوقما ندادن فکر نمیکنم هم بدن باری انشائ ا... که علائم این سقوط اقتصادی در بخش اداری هم نمایان شود یعنی حقوق کارمندان هم نداشته باشد بدهد