ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تمامی شاخص‌های کرونا در تهران رو به افزایش است

رئیس ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران از افزایش ۱,۸ درصدی شاخص‌های کرونا نسبت به هفته گذشته خبر داد. شمار موارد بستری در ۲۴ ساعت گذشته نیز ۴,۸ درصد رشد داشته است.

رئیس ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران می‌گوید کلیه شاخص‌های ابتلا به کرونا در تهران نسبت به هفته گذشته افزایش داشته و اگر به همین شکل ادامه یابد در نیمه دوم بهمن‌ماه با موج بعدی این بیماری روبه‌رو خواهیم داشت.

علیرضا زالی، رئیس ستاد مقابله با کرونا در تهران ـ عکس از آرشیو

علیرضا زالی، رئیس ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران پنج‌شنبه ۲ بهمن از افزایش ۱,۸ درصدی کلیه شاخص‌های ابتلا به کرونا نسبت به هفته گذشته خبر داد و گفت:

«در ۲۴ ساعت گذشته تعداد موارد بستری مبتلایان به کوویدـ۱۹ با ۴,۸ درصد رشد نسبت به روز قبل، ۲۸۴ بیمار گزارش شده است که از این تعداد ۸۵ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند.»

زالی شمار کل موارد بستری در بیمارستان‌های تهران را یک‌هزار و ۸۷۷ نفر اعلام کرد و افزود:

«۷۱۸ بیمار از این تعداد در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.»

زالی همچنین از رشد شاخص مرگ‌ومیر کودکان زیر ۱۰ سال و مبتلایان بالای ۸۰ سال نسبت به اسفندماه سال گذشته خبر داد و افزود:

«طی هفته گذشته، ۴۱ درصد موارد بستری و ۷۴ درصد موارد مرگ‌ومیر در افراد بالای ۶۰ سال رخ داده است. همچنین میزان مرگ‌ومیر در کودکان زیر ۱۰ سال در دی‌ماه، ۴,۴ درصد گزارش شده که این آمار در اسفندماه سال گذشته ۰,۵ درصد بوده است. از طرفی میزان مرگ‌ومیر در افراد بالای ۸۰ سال در دی‌ماه ۲۹ درصد گزارش شده که این آمار در اسفندماه سال گذشته ۲۳ درصد بوده است.»

سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران روز گذشته، چهارشنبه یکم بهمن اظهار امیدواری کرد که تا پیش از ۲۲ بهمن واکسیناسیون علیه ویروس کرونا آغاز شود. نمکی نگفت واکسیناسیون با چه واکسنی آغاز خواهد شد اما گفت هنوز واکسنی به ایران وارد نشده است:

«تا زمانی که مطمئن‌ترین و بی‌خطرترین واکسن را نتوانیم به کشور وارد کنیم، این کار را انجام نمی‌دهیم.»

پیش از این، علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی دستور ممنوعیت ورود واکسن آمریکایی و بریتانیایی به ایران را داده بود و مقام‌های وزارت بهداشت از واکسن ساخت مشترک کوبا و ایران خبر داده بودند.

وزیر بهداشت روز پنج‌شنبه درباره واکسن کرونا تولید مشترک ایران و کوبا گفت:

«این مجموعه که با انتقال دانش فنی در کوبا و در انستیتو پاستور در حال انجام است، فاز دوم مطالعه بالینی را در کشور کوبا طی می‌کند و فاز سوم را در آینده نزدیک و با انتقال دانش فنی و با نام پاستور در کشور آغاز می‌کنیم. امیدواریم مصرف این واکسن تولید مشترک را در اواسط بهار داشته باشیم.»

ایرج حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت نیز پنج‌شنبه ۲ بهمن‌ماه گفت:

«شرکت‌های خصوصی و دولتی ایرانی در حال انجام اقدامات لازم برای تولید واکسن هستند و گروه‌های متعددی در این زمینه فعالند که به پیشرفت‌های مطلوبی دست پیدا کردند به محض نزدیک شدن به فاز انسانی اسامی آن‌ها اعلام می‌شود، امیدوارم بیش از چند واکسن و بیش از چند روش واکسیناسیون در کشور داشته باشیم.»

به‌گفته حریرچی، واکسن‌هایی که در حال حاضر در ایران و جهان موجود است نسبت به جهشی که در بریتانیا رخ داده مؤثرند «ولی اگر ویروس دچار تغییرات دیگری شود ممکن است تأثیر واکسن‌ها هم تغییر کند یا نیاز به تغییر در روش ساخت باشد».

علیرضا زالی، رئیس ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا با بیان این‌که «شتاب‌زدگی در روند لغو محدودیت‌‌ها در این شرایطِ بی‌ثبات می‌تواند بازگشت موج بیماری را به همراه داشته باشد»، افزود:

«اگر این شرایط پیوستگی داشته باشد و منجر به افزایش تعداد بستری و مرگ‌ومیر شود، در نیمه دوم بهمن ماه موج بعدی بیماری را خواهیم داشت.»

به‌گفته زالی روند بازگشایی‌ها باید «متوازن‌تر، منطقی‌تر و با شیب ملایم‌تر» صورت گیرد.

براساس آخرین آمار رسمی وزارت بهداشت جمهوری اسلامی که ظهر پنج‌شنبه ۲ بهمن‌ماه منتشر شد، شمار بیماران کوویدـ۱۹ در ایران به یک میلیون و ۳۵۴ هزار و ۵۲۰ نفر و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۵۷ هزار و ۱۵۰ نفر رسیده است.

در یک شبانه‌روز گذشته ۹۳ بیمار کوویدـ۱۹ جان خود را از دست دادند و شش هزار و ۲۰۴ بیمار جدید کوویدـ۱۹ شناسایی شده‌اند.

همچنین ۱۰ شهر در وضعیت قرمز، ۲۳ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۶۳ شهر در وضعیت زرد و ۲۵۲ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.۱۰ شهر قرمز کشور آمل، بابل، تنکابن، جویبار، رامسر، ساری، سوادکوه، فریدون‌کنار، قائم‌شهر و نکا هستند و در استان مازندران قرار دارند.

مقام‌های رسمی خود تأیید کرده‌اند که آمار واقعی ابتلا به ویروس کرونا و مرگ‌ومیر بیماران تا ۳ برابر آمارهای رسمی برآورد می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.