ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پلیس هلند اعلام کرد «ال‌چاپو»ی آسیای شرقی را در فرودگاه آمستردام دستگیر کرده است

پلیس استرالیا می‌گوید براساس تحقیقاتش این فرد یکی از بزرگترین باندهای مواد مخدر جهان و تجارت ۷۰ میلیارد دلاری مواد مخدر را در آسیای جنوب شرقی اداره می‌کند.

پلیس هلند شنبه ۲۳ ژانویه/۴ بهمن اعلام کرد یک کانادایی چینی‌تبار به نام سه چه لاپ (Tse Chi Lop) را که در فهرست بین‌المللی تبهکاران تحت تعقیب قرار داشته و گفته می‌شود از بزرگترین قاچاقچیان مواد مخدر جهان به‌شمار می‌رود، دستگیر کرده است.

پایین و بالا بگیرید و بکشید

طبق اعلام پلیس هلند این تبهکار ۵۷ ساله روز جمعه به درخواست پلیس استرالیا و در فرودگاه اسخیپهول آمستردام بازداشت شده است.

توماس آلینگ، سخنگوی پلیس هلند به خبرنگاران گفت قرار است این متهم پس از حضور در دادگاه به استرالیا استرداد شود. او افزود پلیس این فرد را براساس اطلاعاتی که دریافت کرده، بدون حادثه خاصی بازداشت کرده است.

پلیس هلند درباره روند دادرسی پرونده سه‌ چه لاپ و دسترسی او به وکیل توضیحی نداده است.

جرمی داگلاس، نماینده اداره مبارزه با مواد مخدر و جرائم سازمان ملل در جنوب شرق آسیا این تبهکار را هم‌رده ال چاپو (خواکین گوسمن)، قاچاقچی بزرگ مواد مخدر در مکزیک و پابلو اسکوبار، قاچاقچی سرشناس کلمبیایی خواند و گفت سه چه لاپ در لیگ ال چاپو یا حتی اسکوبار بازی کرده است.

سه چه لاپ ساکن کانادا بوده و در سال‌های گذشته به ماکائو، هنگ کنگ و تایوان هم سفر کرده بود. از ژانویه ۲۰۱۵ تاکنون دست کم ۱۳ پرونده قاچاق مواد مخدر در ۵ کشور جهان علیه او به جریان افتاده است.

چین و استرالیا سال ۲۰۱۹ برای این قاچاقچی که با نام «سم گور» ( در زبان چینی به معنای برادر شماره سه) نیز شناخته‌ می‌شود، حکم جلب صادر کردند. در آن‌زمان سم گور پس از باخبر شدن از تحقیقات بین‌المللی پلیس درباره او و سازمان تحت اداره‌اش که «کمپانی» خوانده می‌شود، به تایوان پناهند شد. استرالیا و چین به‌دلیل نداشتن توافق‌نامه استرداد مجرمان با حکومت خودمختار تایوان، موفق به دستگیری سه چه لاپ نشدند.

پلیس استرالیا می‌گوید براساس تحقیقاتش این فرد یکی از بزرگترین باندهای مواد مخدر جهان و تجارت ۷۰ میلیارد دلاری مواد مخدر را در آسیای جنوب شرقی اداره می‌کند.

طبق این تحقیقات، «کمپانی» در طی چند سال مقدار زیادی مواد مخدر غیرقانونی را به این کشور وارد و توزیع کرده و از درآمد حاصل از آن و شستشوی سود به‌دست‌ آمده، در خارج از استرالیا، ثروت اندوخته و به حیات خود ادامه داده است.

سم گور در سال ۱۹۹۸ در ایالات متحده آمریکا به‌دلیل قاچاق هروئین به زندان محکوم شد. او سال ۲۰۰۶ از زندان اوهایو آزاد شد و براساس تحقیقات پلیس در مسیر تشکیل کارتل مواد مخدر قرار گرفت.  به گفته پلیس و تحلیل‌گران، فعالیت کارتل «کمپانی» به گسترش سریع قاچاق کریستال-مت آمفیتامین در آسیای شرقی و چهاربرابر شدن تجارت این ماده در مدت ۵ سال منجر شده و سازمان تحت اداره سم گور علاوه بر تولید هروئین به یکی از بازیگران اصلی بازار جهانی MDMA بدل شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.