ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دولت بایدن: همکاری با تل‌آویو و مناسبات «غیررسمی» با تهران

مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد دولت بایدن نیز «همکاری نزدیک» با اسرائيل را حفظ می‌کند. بایدن با رئیس موساد دیدار خواهد کرد و برخی از اخبار تایید نشده از شروع مذاکرات او با تهران خبر می‌دهند.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد دولت بایدن نیز با اسرائيل بر سر «تامین امنیت» و عادی‌سازی روابط با کشورهای منطقه «همکاری نزدیک» خواهد داشت. رسانه‌های اسرائیلی از دیدار قریب‌الوقوع رئیس سازمان موساد با جو بایدن در واشنگتن خبر دادند. یک روزنامه کویتی نیز به نقل از یک منبع دولتی در ایران نوشت ایران «به صورت غیررسمی» هفت شرط پایه را برای مذاکراه با واشنگتن به دولت بایدن اعلام کرده است.

پایین و بالا بگیرید و بکشید

جک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز یکشنبه به همتای اسرائيلی خود درباره «امنیت اسرائيل» اطمینان خاطر داد. طبق بیانیه کاخ سفید، مشاور امنیت ملی دولت جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب ایالات متحده آمریکا یکشنبه ۲۴ ژانویه/۵ بهمن در تماس تلفنی با میربن شابات، مشاور امنیت ملی اسرائيل به او گفت دولت بایدن با اسرائيل بر سر «امنیت منطقه» همکاری نزدیک خواهد داشت و توافق عادی‌سازی روابط اسرائيل با کشورهای امارات متحده عربی، بحرین، سودان و مراکش را پی‌گیری خواهد کرد.

در آخرین تحولات مرتبط با عادی‌سازی روابط کشورهای خاورمیانه با اسرائیل، کابینه امارات متحده عربی یکشنبه تاسیس سفارت این کشور در تل‌آویو را به تصویب رساند.

با این‌حال اسرائیل نگران از دست دادن حمایت تمام و کمال دولت آمریکا از این کشور و تغییر در سیاست‌های واشنگتن در قبال تل‌آویو است.

رسانه‌های اسرائيلی روز شنبه اعلام کردند یوسی کوهن، رئیس سازمان اطلاعاتی این کشور (موساد) برای گفت‌وگو درباره احتمال مذاکرات میان تهران و واشنگتن برسر برجام و انتظارات اسرائیل از هرگونه اصلاح مجدد این توافق، به واشنگتن سفر و با جو بایدن دیدار خواهد کرد.

در همین رابطه اما روزنامه الجریده کویت یکشنبه به نقل از یک منبع در دولت حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی نوشت جمهوری اسلامی در چهارچوب یک سری مذاکرات «غیررسمی» و محرمانه به دولت بایدن اعلام کرده که هیچگونه دخالت از سمت اسرائيل و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس را در برجام نمی‌پذیرد.

این منبع دولتی که نامش فاش نشده به روزنامه الجریده گفته ایران و ایالات متحده آمریکا مذاکرات «غیررسمی» خود را آغاز کرد‌ه‌اند و طرفین مذاکره در واشنگتن هم از ایران خواسته‌اند تا تایید همه اعضا و پست‌های حساس کابینه بایدن در مجلس سنا، محتوی این مذاکرات را فاش نکند.  

به گفته این منبع هر دو طرف بر سر حفظ گفت‌وگوها در چهارچوب غیررسمی توافق کرده‌اند و بر همین اساس مجید تخت روانچی، نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد پس از مراسم تحلیف بایدن به نیویورک بازگشته تا با برخی از اعضای تیم بایدن که در سال ۲۰۱۵ در تیم مذاکره‌ ایالات متحده حضور داشتند، مذاکره کند.

هفت شرط ایران برای مذاکره درباره برجام

طبق اظهارات منبع دولتی، تخت روانچی هفت شرط پایه ایران برای شروع مذاکره با واشنگتن را با خود به نیویورک برده تا به دولت بایدن اعلام کند. شروطی که پیشتر نیز از زبان برخی از مسئولان دولتی، حکومتی و نظامی جمهوری اسلامی از جمله محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران مطرح شده بودند.

 به ادعای روزنامه الجریده، ایران در ابتدا شرط کرده که ایالات متحده برای بازگشت به برجام به همه تعهدات خود از جمله لغو تمامی تحریم‌ها عمل کند و در مقابل ایران نیز از گام‌های کاهش تعهدات هسته‌ای خود، بازخواهد گشت. شرط دوم ایران طرح هرگونه اختلاف‌ نظر طرفین «تنها در چهارچوب مذاکرات برجامی» ست و ایران خواهان ضمانتی برای عدم خروج یکجانبه طرف‌ها و همچنین جبران ضررهای ناشی از خروج دولت ترامپ از برجام شده است.

طبق این گزارش تاییدنشده، جمهوری اسلامی ایران همچنین شرط کرده که برای برجام تنها درباره برجام گفت‌وگو می‌کند و حاضر نیست بر سر موارد دیگر از جمله «برنامه‌های پژوهشی» خود، برنامه موشکی و فعالیت‌هایش در منطقه گفت‌وگو کند.

محمد جواد ظریف روز شنبه در یادداشتی در وبسایت وزارت خارجه نوشت ایران هیچ خواسته یا شرط جدیدی را در معامله پیشنهادی واشنگتن یا سایر امضا کنندگان توافق برجام قبول نخواهد کرد و ایران تنها در صورتی به برجام باز می‌گردد که ایالات متحده به صورت «بی قید و شرط و موثر تمام تحریم های اعمال شده» را لغو کند.

حکومت ایران همچنین اعلام کرده افزوده شدن هیچ عضو جدیدی، اعم از کشورهای حاشیه خلیج فارس یا اسرائیل را به گروه ۱+۵ نمی‌پذیرد و همچنین حاضر نیست گفت‌وگو درباره روابط خود با کشورهای منطقه را وارد مذاکرات برجام کند.

در شرط ششم، برنامه موشکی ایران خط قرمز عنوان شده اما تهران گفته حاضر است تحت نظارت سازمان ملل متحد بر سر کنترل تسلیحات در منطقه به‌ویژه تسلیحات اسرائیل گفت‌وگو کند یا وارد هر توافقی مبنی بر خروج نیروهای خارجی از خاورمیانه شود و نگران برنامه موشکی همسایگانش و اسرائيل و بمب‌های اتمی تل‌آویو است.

روزنامه الجریده همچنین فاش کرده که دولت بایدن از سوی مقابل شرط پذیرفتن «راه حل دو دولت» برای فلسطین را طرح کرده که ایران این شرط را رد کرده و خواهان برگزاری رفراندوم از سوی سازمان ملل درباره سرنوشت ملت فلسطین شده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مشهود

    تنها کسانی که موافق حملهء نظامی آمریکا به ایران هستند سلطنت طلبان می باشند, و آنهم بدین دلیل اصلی که سلطنت طلبان نیز به اندازهء آخوندها (اگر نه بیشتر از آخوندها) از مردم ایران تنفر و وحشت دارند. اما دیماه ۹۶, آبانماه ۹۸, دیماه ۹۸ و اعتصاب ها, تظاهرات و اعتراض های روزمره ای کف خیابانی در ایران به ما نشان میدهد که جامعه ای ایران و مردم سازش ناپذیر آن به چه سمت و سویی در حال حرکت هستند. "جهان سکولار" تخیلی سلطنت طلبان همان جهان کنفرانس گوادالوپ است؛ همان جهانی که بزرگترین دشمن مردم سالاری در ایران بوده, هست و خواهد بود.

  • راه نما

    رسانه های فارسیز بان خارج از ایران، ادعای دموکراسی و ازادی بیان میکنند و سوال طرح میکنند و اما کمتر اجازه انتشار کامنت و نظرات دگراندیشانه میدهند و عملا در راستای بدگمانه ای نمایش میدهند که گویا افکارسازی در برابر افکارسنجی؟! رادیوزمانه: دولت بایدن و آینده رابطه با جمهوری اسلامی - شما چه فکر می‌کنید؟ جواب: ادامه مماشات با حکومت و رژیمی- باتوجه سوابق و اساد و مدارک- بنیادش متفاوت اکثریت قاطع کشورهای جهان که سکولار هستند، این نظام چمهوری اسلامی ایران، از اسم پاردوکسیکالش تا رسم و عملش همه در ضدیت با بدیهایت اخلاقی-انسانی و ضدیت با اعلامیه حقوق بشر و ضدیت با دیگران است و در چهره گاه عریان خشن دیگرستیزانه و مشخصا ضدیت با سایر عقاید و ادیان و نحله های فکری که نماد یهودستیزی و اسرائیل sتیزی به بهانه حمایت اعراf و اسلام اما در حقیقت هدفی برای توجیه اقدامات تمامیت خواهی اش در نابودی جهان دیگران و رسیدن به ارمان حکومت جهانی ولایی! جهان ولایی تخیلی اینان احتمالش صفر است حتی صدها سال دیگر محقق شود، اما قطعا دهها نسل بشریت سوزانده و هم اکنون ایران در مرحله اخری نابودی کشانده! و گاه در لفافه ریاکاری تروریستی، تمام معنا در حال ضدیت و خصومت نسل سوزانه در ایران و خرابکارانه در خارج است. بارها گفته شده، بعد از چهل سال و اندی، تنها راه رهایی بشریت و از جمله مردمان ایران، استفاده از قوه قهریه است همانطور رژیم صدام شرش کم شد، البته بارها گفته شد و کامنتها موجودش در اینترنت، جهان سکولار بهر هبری غرب و امریکا اشتباه برزگی کردند در نابودی رژیم صدام نحیف و تقریبا کبریت بی خطر شده صدام و اولویت حمله بایست به ج. ا در ایران میبود و متاسافنه ان همه توان و مخارج صرف بزرگترین مانع ج.ا (صدام) شد و اما ریشه اصلی بلایای عمده رادیکالیسم مذهبی و تررویستهای مذهبی یعنی ج.ا به حال واگذاشتند. اکنون طبق اتقادها معلوم شد تحریم فله ای و غیرهوشمند که منجر به فجایعی تشدید فقر و فرسودگی و فروپاشی طبقه پیشروی یعنی طبقه متوسط فرهیخته ایران شد و اکنون هم ادامه دارد! در حالی مdتوانستند و میتوانند در کنار تخحریم هوشمند ج.ا با ایجاد کانال تهاتری بشردوستانه کالاهای مصرفی، مردم ایران از فشار بیرحمانه تحرمی خارجی و اجحاف مافیایی و محتکران و گرانفروشان کمک کنند. اما مشاهده میشود فرقه های تبهکار داخلی حتی اخیرا دو ماه نزول قیمت ارز، کالاهای خوراکی گرانتر میکنند! این جنایت علیه مردم اکثرا فرودست ایران، نکته ضد بشری و همدستی مافیای داخلی با برخی دشمنان خارجی نشان میدهد که هدفش بیشتر نابودی مردم ایران است تا نظام ضد بشری ج.ا در ایران! ایجاد کانال بشردوستانه کمکی و حمایتی تهاتری کالاهای مصرفی (دارو+غذا+واسایل و ملزومات زندگی مثل لوزام خانگی و لپتاپ و موبایل و خودرو سواری و وانت...) + تحریم هوشمند و استفاده زودتر از قوه قهریه، پیشنهاد

  • شاهد

    روزنامه الجریده کویت اساسا در نشر اخبار رابطه ایران و امریکا اعتباری ندارد . این روزنامه چندین بار در زمان دولت ترامپ از مذاکره ایران و امریکا و حتی انشا قرارداد مودت بین دو کشور خبر داده بود که نادرست بودن ان در طول زمان مشخص شد . اما یک دلیل نامعتبر بودن اخبار نشریه الجریده در گزازش اخیر قسمت مذاکره درباره مناقشه اسراییل و فلسطین است که به طنز شبیه است . به عبارتی روزنامه الجریده می گوید در همین اغاز مذاکره با تیم بایدن و در اوج تحریم های فلج کننده امریکا علیه ایران و مشکلات عدیده مربوط به مسایل هسته ای و عدم حضور اسراییل یکباره امریکا از حکومت ایران پیرامون مناقشه اسراییل و فلسطین نظر می خواهد" روزنامه الجریده همچنین فاش کرده که دولت بایدن از سوی مقابل شرط پذیرفتن «راه حل دو دولت» برای فلسطین را طرح کرده که ایران این شرط را رد کرده و خواهان برگزاری رفراندوم از سوی سازمان ملل درباره سرنوشت ملت فلسطین شده است." همین بخش خبر مربوط به تعیین تکلیف مناقشه اسراییل و فلسطین در مذاکرات کنونی حکومت ایران و امریکا و گزارش های نادرست قبلی روزنامه الجریده پیرامون مذاکراه بین امریکا و ایران در دولت ترامپ ظن اینرا بیشتر می کند که نشریه الجریده کویت چنین اخباری را به سفارش سفارت و حکومت ایران برای موج افرینی خبری منتشر می کند. این خبر ناشیانه ابلاغ پیام ایران به امریکا مبنی بر لزوم رفراندم در فلسطین - که نظر خامنه ای هم هست- برای القا قدرت قدرتی حکومت اسلامی ایران وتلقین دست بالا داشتن حکومت اسلامی در مذاکرات نوشته شده است و نشان می دهد خبر روزنامه الجریده کویت به ظن قریب به یقین به سفارش حکومت ایران نوشته شده است