ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

علی مطیری را در زندان شیبان اهواز اعدام کردند

علی مطیری در طول دوران بازداشت از حقوق اساسی یک متهم محروم ماند. حق ملاقات با خانواده و برگزاری یک دادگاه عادلانه از جمله حقوق نقض شده او در طول بیش از دو سال گذشته بود.

حکم اعدام علی مطیری، زندانی سیاسی محبوس در زندان شیبان اهواز و متهم به «قتل عمد»، «محاربه» و «افساد فی الارض»، سحرگاه روز پنج‌شنبه ۹ بهمن‌ ماه اجرا شده است.

اعدام

خبر اعدام علی مطیری را خبرگزاری تسنیم وابسته با سپاه پاسداران اعلام کرده است. او ورزشکار رشته بوکس و از اهالی شیبان در شمال شهر اهواز بود که اردیبهشت ‌ماه ۹۷ به اتهام قتل دو نفر از نیروهای بسیج، در منزل پدری‌اش بازداشت شد.

مطیری در طول دوران بازداشت از حقوق اساسی متهم محروم ماند. حق ملاقات با خانواده و برگزاری یک دادگاه عادلانه از جمله حقوق نقض شده او در طول بیش از دو سال گذشته بود.

حدود ۹ ماه بعد از بازداشت علی مطیری دادگاه کیفری یک اهواز او را بابت اتهامات یاد شده در ارتباط با قتل دو بسیجی به نام‌های بشیر حمیدی و حسن کارون بهمنشیر به قصاص با چوبه دار محکوم کرد.

مطیری در روزهای گذشته ‌همراه چهار زندانی سیاسی عرب به نام‌های حسین سیلاوی، علی خسرجی، علی مجدم و جاسم حیدری که همگی به اعدام محکوم شده‌اند، در اعتراض به حکم اعدام و همچنین به ‌دلیل شرایط نامطلوب زندان شیبان اهواز با دوختن لب‌هایشان اعلام اعتصاب غذا کردند.

خبرگزاری تسنیم اما با «داعشی» خواندن این زندانی سیاسی و با استناد به اعترافاتی که بنا به‌ اعلام منابع حقوق بشری، زیر شکنجه از او اخذ شده، مطیری را به «تبلیغ و نشر عقاید وهابی» در منطقه شیبان و «همکاری با تروریست‌های مستقر در سوریه» متهم کرده است.

به‌ نوشته تسنیم، سجاد چتر‌سفید، وکیل علی مطیری از حکم اعدام صادر شده برای موکلش تقاضای فرجام‌خواهی کرده اما پس از ارجاع پرونده به شعبه ۳۳ دیوان‌ عالی کشور، این حکم که پیشتر از سوی دادگاه کیفری یک استان اهواز صادر شده بود، عینا تأیید شد.

در این گزارش همچون مورد نوید افکاری تأکید شده است که حکم اعدام با تقاضا و اصرار خانواده مقتولین اجرا شده است:

«اولیای دم حسن بهمنشیر و بشیر حمیدی در چند نوبت با حضور در مرجع قضایی عنوان کردند که خواستار دیه نبوده و فقط تقاضای اجرای حکم علی مطیری را دارند.»

نهادهای امنیتی در سال‌های گذشته با اتهاماتی نظیر ارتباط با گروه‌های سلفی-‌تکفیری و تجزیه‌طلبی، برخی فعالان مدنی عرب و همچنین شماری از مخالفان سیاسی جمهوری اسلامی را بازداشت کرده‌اند که دادگاه هم بر اساس همین اتهامات این شهروندان را به اعدام محکوم کرده است.

  • در همین زمینه: 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    افتخارآمیز و شکرگذار روزگارند جمعیتی بیش ازهشتاد میلیون که سیاسی نبوده اند و بسیجی را نکشتند و اعدام هم نشدند...وهمچنین زنده هستند ولی چه زنده بودنی هم ...رستمی ظهورکرد ودوبسیجی را کشت و دوست داشت اعدام شودونامش درتاریخ ثبت شود...ستاربهشتی بسیجی را نکشت بلکه بسیجی ها بقتلش رساندند ...می خواست انتقاد نکند ....خوب بما چه مربوط؟ اصلا" مشکلات مردم اعدام ها نیست هررزه اعدام می کنندواینکه که چگونه اینها جان میدهند بفرمایئد کجا شانه تخم مرغ رب گوجه فرنگی ارزان پیدا میشود ویا کجا نذری میدهند؟