ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پلمب شدن یک مرکز ترک اعتیاد در قلات فارس به‌دلیل شکنجه مددجویان

در فیلمی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، چند معتاد که برای ترک اعتیاد خود در کمپ قلات فارس نگه‌داری می‌شوند، توسط متصدیان کمپ داخل استخر آب انداخته شده و با ضربات کابل و شلنگ شکنجه می‌شوند. این مرکز پلمب شده است.

پس از انتشار یک فیلم مربوط به آزار و اذیت مددجویان در یک مرکز ترک اعتیاد در حوالی روستای گردشگری قلات در استان فارس، سازمان بهزیستی از «پیگیری جدی» این موضوع خبر داده و اعلام کرده این مرکز پلمپ شده است.

با افزایش بی‌سابقه آمار اعتیاد در ایران، کمپ‌های ترک اعتیاد قانونی و غیرقانونی زیادی در شهرهای مختلف کشور ایجاد شده است

در فیلم یاد شده چند معتاد که برای ترک اعتیاد خود در این کمپ نگه‌داری می‌شوند، توسط متصدیان کمپ داخل استخر آب انداخته شده و با ضربات کابل و شلنگ شکنجه می‌شوند.

به‌دنبال بالا گرفتن انتقادها از نهادهای متولی نظارت بر کمپ‌های ترک اعتیاد، اداره کل بهزیستی استان فارس اعلام کرده چند اقدام فوری از جمله «تشکیل جلسه فوق العاده و رؤیت فیلم مذکور»، «تخلیه، پلمپ و بازداشت متهمان با دستور مقام قضایی» و «انتقال فوری بیماران مرکز متخلف به سایر مراکز اقامتی میان مدت» را در دستور کار قرار داده است.

اداره بهزیستی فارس همچنین از برگزاری «جلسه اضطراری» با حضور معاون دادستان و با مسئولان کمپ‌های خصوصی برای ارائه تذکرات لازم مبنی بر لزوم رعایت جدی کلیه پروتکل‌های درمانی در مراکز اقامتی و پیشگیری از بروز حوادث مشابه خبر داده و اعلام کرده: «برگزاری اضطراری کمیسیون نظارت ماده ۲۶ در راستای بررسی و مجازات مورد اخیر و پیشگیری از بروز موارد مشابه در آینده و همچنین تنظیم شکواییه حقوقی از سوی اداره کل بهزیستی استان فارس در خصوص رفتار نامناسب و غیرقانونی کمپ متخلف، در دستور کار قرار گرفته است.»

مجید کریمی، معاون اطلاعات و عملیات پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا، در آبان ۱۳۹۸ اعلام کرده بود که بیش از ۱۰ میلیون شهروند ایرانی به مواد مخدر اعتیاد دارند. با افزایش بی‌سابقه آمار اعتیاد در ایران، کمپ‌های ترک اعتیاد قانونی و غیرقانونی زیادی در شهرهای مختلف کشور ایجاد شده است؛‌ کمپ‌هایی که به‌گفته شاهدان و طبق گزارش‌های منتشر شده با کمترین میزان تخصص پزشکی و با حداقل امکانات رفاهی و همچنین با تنبیهات فیزیکی خشونت‌آمیز در سراسر کشور راه اندازی شده‌اند.

سعید منتظر المهدی، معاون اجتماعی ناجا، در بهمن‌ماه ۱۳۹۷ با تأیید وجود رفتارهای خشونت‌آمیز در کمپ‌های ترک اعتیاد گفته بود: «هرچه از پایتخت فاصله بگیریم وضعیت کمپ‌های ترک اعتیاد بغرنج تر می‌شود و بیش از ۹۰درصد معتادان در چرخه موجود پس از ترک، مجددا به مصرف مواد‌مخدر روی می‌آورند.»

در همین زمینه: 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.