ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

برخورد دو دستگاه مینی‌بوس حامل کارگران در تکاب: یک کارگر کشته و ۱۸ نفر زخمی شدند

بر اثر برخورد دو دستگاه مینی‌بوس حامل کارگران دو معدن طلای آق‌دره و زرشوران در شهرستان تکاب از توابع استان آذربایجان غربی، دست‌کم یک کارگر کشته و ۱۸ نفر دیگر زخمی‌ شده‌اند که حال شش نفر از مصدومان وخیم گزارش شده است.

براساس گزارش‌های منتشر شده، بر اثر برخورد دو دستگاه مینی‌بوس حامل کارگران دو معدن طلای آق‌دره و زرشوران در شهرستان تکاب از توابع استان آذربایجان غربی، دست‌کم یک کارگر کشته و ۱۸ نفر دیگر زخمی‌ شده‌اند که حال شش نفر از مصدومان وخیم گزارش شده است.

صحنه‌ای از تصادف مینی‌بوس‌های کارگران

به‌نوشته خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، این حادثه در ساعت ۷ و۳۰ دقیقه صبح روز جمعه ۱۰ بهمن ماه و در فاصله ۳۵ کیلومتری شهرستان تکاب رخ داده است.

به‌نوشته این منبع، کارگران معدن آق‌دره که شیفت شب بودند از محل کار خود در حال برگشت به محل سکونت بودند و کارگران معدن زرشوران برای انجام شیف صبح در مسیر حرکت قرار داشتند که مینی‌بوس‌ها با یکدیگر برخورد کرده‌اند:

«تعداد مصدمان سرویس کارگران آق‌دره سه تا چهار نفر هستند اما تعداد کارگران سرویس معدن زرشوران به حدود ۱۰ تا ۱۱ می‌رسد. همچنین به گفته کارگران حاضر در صحنه، مصدومان جدی حادثه به بیمارستان مهاباد و شهدای تکاب اعزام شده‌اند. کارگری که جان خود را از دست داده، راننده سرویس کارگران معدن طلای زرشوران و از مصدومان بیمارستان شهدای تکاب بود.»

به‌دلیل فرسودگی تجهیزات کارگاهی در ایران و همچنین به‌خاطر عدم اتخاذ تمهیدات ایمنی از سوی کارفرمایان، کارگران در ایران همواره در معرض آسیب‌های ناشی از حوادث کاری قرار دارند.

آرش گودرزی، معاون مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پیش‌تر شاخص مرگ و میر حوادث ناشی از کار در جامعه کارگری ایران را ۱۲ نفر در هر ۱۰۰ هزار کارگر اعلام کرده بود.

به‌گفته این مقام دولتی، دلیل بالا بودن شاخص مرگ و میر کارگران در ساخت و ساز شهری این است که محیط کار ناایمن و رفتار ناایمن کارگر و کارفرما در کشور نهادینه شده و در بسیاری از کارگاه‌های ساختمانی مجری ذیصلاح برای کنترل بهداشت و ایمنی کار وجود ندارد.

بالا بودن میزان مرگ و میر و آسیب‌های ناشی از عدم ایمنی در محیط کار در ایران در حالی است که با وجود اینکه اغلب کارگران بیمه تامین اجتماعی دارند اما این بیمه تعهدی در قبال دیه نقص عضو یا از کار افتادگی یا فوت کارگران ندارد و این موارد را در حیطه مسئولیت کارفرما می‌داند. همچنین سازمان تأمین اجتماعی از فراهم کردن بیمه بیکاری و از کار افتادگی برای کارگران ساختمانی هم سر باز می‌زند.

مطابق آمارهای ارائه شده توسط سازمان پزشکی قانونی، دومین عامل مرگ و میر در ایران بعد از تصادفات، حوادث ناشی از کار است.

در این آمارها همچنین آمده که تنها در سال ۱۳۹۷ حدود ۹هزار و ۹۹۶ نفر در ایران دچار آسیب‌های جسمانی در محیط کار شده‌اند که بیش از ۹۷ درصد از این آمارها مربوط به مردان و ۲.۸ درصد مربوط به زنان است.

در همین زمینه: 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.