ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خبرگزاری آناتولی ترکیه تصاویر زمان بازداشت کارمند کنسولگری ایران را منتشر کرد

فیلمی که از لحظه بازداشت محمدرضا ناصرزاده کارمند کنسولگری ایران در ترکیه منتشر شده، ادعای مقامات ایران در مورد دستگیر نشدن او را زیر سوال می‌برد.

به‌دنبال تکذیب خبر بازداشت یکی از کارمندان سفارت ایران در ترکیه به ظن همدستی در قتل مسعود مولوی از سوی مقامات رسمی در ایران، خبرگزاری دولتی آناتولی فیلمی از لحظه بازداشت این کارمند ایرانی در فرودگاه استانبول را منتشر کرده است.

فیلم منتشر شده نشان می‌دهد محمد رضا ناصرزاده، کارمند کنسولگری ایران در ترکیه پس از مراجعه به بخش کنترل پاسپورت در قسمت مربوط به پروازهای خارجی فرودگاه استانبول، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به خودروی پلیس منتقل می‌شود.

روزنامه دیلی صباح ترکیه چاپ آنکارا، روز پنج شنبه ۱۱ فوریه/ ۲۳ بهمن‌ در گزارشی اعلام کرد محمدرضا ناصرزاده دیپلمات ایرانی در ترکیه به اتهام دست داشتن در قتل مسعود مولوی وردنجانی دستگیر شده است.

فیلم لحظه بازداشت را در این توییت ببینید

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

براساس اعلام این منبع، محمدرضا ناصرزاده در «بخش شهروندان ایران» در کنسولگری ایران در استانبول کار می‌کند.

پیش‌تر سیاوش اباذری شلمزاری از متهمان اصلی پرونده ترور مسعود مولوی در ترکیه در بازجویی‌های خود به همکاری ناصرزاده برای تهیه پاسپورت جعلی برای تیم عملیات ترور مولوی اعتراف کرده بود.

مسعود مولوی وردنجانی، فعال رسانه‌ای و مدیر کانال تلگرامی «جعبه سیاه» که عمدتا به‌دلیل افشای فساد مالی برخی از مقامات حکومتی ایران از جمله چند تن از نزدیکان علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، شناخته می‌شود، روز ۲۹ آبان ۱۳۹۸/ ۱۴ نوامبر ۲۰۱۹ در یک خیابان در استانبول به ضرب گلوله کشته شد. بر اساس گفته‌های مقامات ترکیه، تاریخ ترور مولوی کمی بیش از یک سال بعد از خروج او از ایران اتفاق افتاده است.

در ماه‌های پس از ترور مولوی، دو مقام ارشد ترکیه به خبرگزاری رویترز گفتند که دو نیروی اطلاعاتی در کنسول‌گری ایران در ترکیه در ترور مسعود مولوی در استانبول نقش داشته‌اند.

به گزارش پلیس ترکیه، فردی به نام «علی اسفنجانی» که رهبری تیم ترور مولوی را بر عهده داشته، سه روز بعد از قتل این مخالف سیاسی، با هویت جعلی به ایران فرار کرده است.

رسانه‌های دولتی در ترکیه در روزهای اخیر اعلام کرده‌اند که ناصرزاده ۴۳ ساله متهم است برای علی اسفنجانی که از عاملان اصلی قتل مسعود مولوی است، گذرنامه صادر کرده تا او بتواند پس از قتل به ایران بازگردد.

ساعاتی پس از اعلام خبر بازداشت محمودرضا ناصرزاده در استانبول، سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران هرگونه ارتباط شغلی این فرد با سفارت ایران در ترکیه را رد کرد و گزارش‌های منتشر شده توسط روزنامه دیلی صباح را «کاملا بی‌اساس» و مبتنی بر «اتهامات بی‌پایه» قلمداد کرد.

خطیب زاده همچنین گفته:

فرد نام برده شده در این رسانه کارمند سر کنسولگری نبوده و برای پیگیری موضوع پیش آمده و روشن شدن ابعاد آن از مجاری رسمی با مقامات ترکیه در تماس هستیم.

او اضافه کرده:

هیچ یک از کارکنان سرکنسولگری کشورمان در استانبول از دور و نزدیک درگیر فعالیت‌های مورد ادعای این رسانه نبوده و نیستند، همچنین احدی از کارمندان سرکنسولگری کشورمان بازداشت نشده است.

سیاوش اباذری شلمزاری که اکنون در ترکیه زندانی است اما در اظهاراتش در دادگاه اعلام کرده که ناصرزاده و شخص دیگری را که او به نام «حاج آقا» می‌شناخته، در فرودگاه تهران به استقبال اسفنجانی آمده بودند. این متهم همچنین به همکاری مستقیم کارمندان سفارت ایران در تهیه مدارک شناسایی جعلی برای تیم عملیات ترور مسعود مولوی اعتراف کرده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.