ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله موشکی به نزدیکی پایگاه نیروهای آمریکایی و فرودگاه در اربیل

منطقه مورد حمله تحت کنترل کردستان عراق است و پایگاه نزدیک به آن میزبان نیروهای آمریکایی است. تا کنون دو نفر زخمی شده‌اند و خسارات مالی ناشی از حمله به اتومبیل‌ها و ساختمان‌های مسکونی است.


مقامات امنیتی عراق می‌گویند سه موشک از خارج از محدوده مرزی اربیل به سمت فرودگاه بین‌المللی این شهر، در نزدیکی محل استقرار نیروهای آمریکایی در کردستان عراق اصابت کردند. موشک‌ها در منطقه غیرنظامی‌ فرود آمدند و موجب کشته شدن یک پیمانکار غیر نظامی و زخمی شدن ۹ نفر و خسارت‌های مالی شدند.

شامگاه ۱۵ فوریه / ۲۷ بهمن سه موشک به نزدیکی فرودگاه بین‌المللی اربیل در نزدیکی محل استقرار نیروهای آمریکایی در کردستان عراق شلیک شدند.

سه مقام امنیتی عراقی در مصاحبه با  آسوشیتدپرس گفتند موشک‌ها از منطقه‌ای در جنوب اربیل در نزدیکی مرز کرکوک پرتاب شدند و در برخی مناطق مسکونی نزدیک به فرودگاه سقوط کردند.

منطقه مورد حمله تحت کنترل اقلیم کردستان عراق است و پایگاه نزدیک به آن میزبان نیروهای آمریکایی است. خسارات مالی ناشی از حمله به اتومبیل‌ها و ساختمان‌های مسکونی است.

هوشیار زیباری، عضو دفتر سیاسی حزب دموکرات کردستان به آسوشیتدپرس گفت مقامات امنیتی کردستان در حال تحقیق درباره منشا حمله هستند.

یک سخنگوی ارتش آمریکا با انتشار پیامی در توییتر با تأیید حمله موشکی به اربیل اعلام کرد که در این حمله یک پیمانکار غیر نظامی کشته شده و ۹ تن دیگر هم به دلیل ضربه مغزی تحت درمان قرار گرفته‌اند.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

منطقه مورد حمله امنیت نسبی دارد و این اولین حمله به نزدیکی فرودگاه اربیل در پنج ماه گذشته است. آخرین حمله مربوط به ۳۰ سپتامبر سال ۲۰۲۰ بود که شش موشک به نزدیکی فرودگاه اربیل اصابت کرد. مقامات امنیتی کردستان در زمان حمله گفتند که موشک‌ها از یک وانت‌بار دراستان نینوا که تحت کنترل دولت مرکزی عراق است، پرتاب شده بودند.

هیچ گروه یا فردی تاکنون مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است.

دولت ترامپ معمولاً شبه‌نظامیان نزدیک به ایران را مسئول حملات موشکی در عراق به محل‌های نزدیک پایگاه‌ها، سفارت و کنسولگری آمریکا، معرفی می‌کرد. تعداد حملات این‌چنینی پس از ترور قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس افزایش پیدا کرده بود. پیش از مراسم تحلیف جو بایدن، رئیس‌جمهوری کنونی آمریکا، و از اواخر سال ۲۰۲۰ تعداد حملات به مناطق استقرار نیروهای آمریکایی در عراق کمتر شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.