ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یکی از مدیران ارشد بانک مرکزی به اتهام دریافت رشوه بازداشت شده است

یک مدیر ارشد بانک مرکزی ایران به اتهام دریافت رشوه بازداشت شده است. نام او تا به حال فاش نشده اما بازداشت او در ارتباط با پرونده مدیران پیشین بانک مرکزی است که در دو سال قبل دستگیر و محاکمه شدند.

خبرگزاری مهر، وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی، یکشنبه سوم اسفند از بازداشت یکی از مدیران ارزی بانک مرکزی خبر داد. این خبرگزاری نام فرد بازداشت شده را منتشر نکرد و تنها نوشت  او «به اتهام دریافت رشوه در پرونده توزیع ۳۵ میلیارد دلار ارزهای مداخله‌ای بانک مرکزی بازداشت شده» است.

 فرد بازداشت شده بر اساس ادعای خبرگزاری مهر«چندین سال مسئولیت اصلی در حوزه ارزی بانک مرکزی بالاخص فروش بی‌ضابطه ده‌ها میلیارد دلار ارز در قالب ارزهای مداخله‌ای را برعهده داشته و یکی از متهمان اصلی در خصوص ایجاد نابسامانی‌های ارزی در سال‌های اخیر در کشور است».

پیش از این دست‌کم چهار تن از مدیران ارشد و شماری از مدیران میانی و کارمندان بانک مرکزی به اتهام فساد مالی، اختلاس و دریافت رشوه بازداشت و محاکمه شده بودند.

احمد عراقچی، معاون ارزی سابق بانک مرکزی و برادرزاده عباس عراقچی، معاون سیاسی وزارت خارجه یکی از متهمان پرونده فساد ارزی در بانک مرکزی است.

احمد عراقچی، معاون ارزی بانک مرکزی و برادرزاده معاون سیاسی وزارت خارجه به اتهام «مشارکت در اخلال در نظام ارزی و پولی کشور از طریق قاچاق عمده ارز به صورت شبکه‌ای و سازمان یافته در حد کلان به میزان میزان ۱۵۹ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار و ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو» در تابستان ۱۳۹۷ بازداشت و محاکمه شد.

سید رسول سجاد، مدیر بین‌الملل معاونت ارزی بانک مرکزی هم در همین پرونده به دریافت ۳۰ میلیون تومان رشوه متهم و بازداشت شده است.

احسان معافی، مدیر حراست بانک مرکزی از دیگر متهمان پرونده توزیع ۳۵ میلیارد ارز مداخله‌ای در بازار است که تابستان ۱۳۹۷ دستگیر و محاکمه شد.

فرشاد حیدری، معاون نظارتی بانک مرکزی هم از دیگر متهمان پرونده فساد در بانک مرکزی است که در ارتباط با این پرونده بازداشت و محاکمه شده است.

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه ایران هفتم بهمن امسال از احضار ولی‌الله سیف، رئیس اسبق بانک مرکزی در پیوند با این پرونده به دادسرا خبر داده و گفته بود: پرونده او تکمیل شده و به زودی به دادگاه ارسال می‌شود.

توزیع ارز در بازار از سوی بانک مرکزی در سال ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ با هدف کنترل بازار ارز و به گفته عراقچی از متهمان اصلی این پرونده، «با توصیه شورای امنیت ملی و دستور رئیس دولت» انجام شد.

سالار آقاخانی که مسئولان قضایی ایران او را متهم ردیف اول این پرونده می‌دانند، یک سال قبل پس از آنکه به قید وثیقه از زندان بیرون آمد از ایران خارج شده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.