ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

احتمال شیوع کرونا در میان زلزله‌زدگان سی‌سخت

سی‌سخت شامگاه پنجم اسفند دوباره لرزید. یک هفته پس از زلزله ۲۹ بهمن زلزله‌زدگان هنوز نه چادر دارند و نه کانکس. یک مقام مسئول می‌گوید فقط ۴۰۰ چادر به زلزله زدگان رسیده است. رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج هم نگران است زلزله‌زدگان به کرونا مبتلا شوند.

زلزله سی‌سخت تلفات جانی نداشت اما خانه و سرپناه ساکنان شهر و روستاهای اطراف را تا ۱۰۰ درصد تخریب کرد تا در سرمای زمستان آنها بی‌خانمان شوند. با گذشت یک هفته از این رویداد بسیاری از زلزله‌زدگان در سرمای سوزناک بی‌سرپناه مانده‌اند.

رضا دلشادیان، رئیس شورای شهر دنا به خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا) گفته وضعیت برای زلزله‌زدگان سخت است. به گفته دلشادیان «از ۱۸۰۰ چادری که هلال‌احمر به منطقه فرستاده تنها ۴۰۰ چادر به زلزله‌زدگان رسیده است و اطلاع ندارد مابقی چادرها کجا رفته است».

ستاد اجرایی فرمان امام هم که وعده کرده بود برای زلزله‌زدگان کانکس می‌فرستد تا به حال فقط ۴۰ کانکس به منطقه فرستاده و رئیس این ستاد قول داده است تا پایان هفته ۱۰۰ کانکس دیگر به دست مردم منطقه برسد.

به اعتقاد رئیس شورای شهر دنا اگر همه کانکس‌ و چادرهای وعده داده شده هم برسند باز هم پاسخگوی نیاز زلزله‌زدگان نیستند. او گفته طبق برآوردها گفته می‌شود که فقط ۳۸۰۰ واحد مسکونی تخریب شده در حالیکه در خود شهر سی‌سخت ۳ هزار خانه تخریب شده و آمارها در کل شهرستان چیزی حدود ۳ برابر آمار اعلام شده است.

داریوش زابلی که خبرگزاری‌های رسمی ایران او را عضو ستاد مردمی شهر سی‌سخت معرفی کردند هم در روایتی مشابه گفته آمار تخریب باید بیشتر از آنچه که اعلام شد باشد. زابلی گفت: «هنوز بسیاری از منازل تخریبی به دلیل کمبود تجهیزات مکانیکی آوار برداری نشده‌اند. در سفر وزیر راه و بازدید از مناطق زلزله زده از ایشان تقاضای بیل مکانیکی کردیم که تا امروز خبری نشده است.»

به گفته او زلزله‌زدگان وسایل گرمایشی ندارند و برای در امان ماندن از سرما ناچارند مقابل چادرهایشان آتش روشن کنند. البته اگر چادری رسیده باشد.

در این شرایط پرویز یزدان‌پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نسبت به شیوع کرونا در میان زلزله‌زدگان ابراز نگرانی کرده است. او به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفته با توجه به زلزله سی سخت و ورود امدادگران از سایر شهرها و استان های دیگر احتمال شیوع کرونا را در شهرستان دنا بیش از پیش کرده و احتمال ابتلای مردم این شهرستان به کووید ۱۹ بسیار زیاد است.

 کهگیلویه و بویراحمد استان همجوار خوزستان است که این روزها با موج دیگری از همه‌گیری کرونا جهش‌یافته دست به گریبان است. همین موضوع وضعیت را دشوارتر و نگرانی‌ها را بیشتر می‌کند. به ویژه آنکه در روزهای گذشته شمار بیماران مبتلا به کرونا در استان افزایش یافته است.

در زلزله سی‌سخت به ادعای مسئولان دولتی ۳ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی ۶۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت دیدند. دولت وعده کرده است به زلزله‌زدگان وام ۸۰ میلیون تومانی پرداخت کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.