ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله موشکی اسرائیل به حومه جنوب دمشق، جایی که سپاه قدس پایگاه دارد

حمله اسرائیل به مناطقی در حومه جنوب دمشق می‌تواند حمله به پایگاه‌های سپاه قدس باشد که بیشتر در این منطقه قرار دارند. ارتش اسرائیل و ایران هنوز واکنشی نشان نداده‌اند.

ارتش سوریه می‌گوید اسرائیل به مناطقی در جنوب دمشق حمله موشکی کرده است. پایگاه‌های نظامی سپاه قدس بیشتر در حومه جنوب دمشق قرار دارند. رسانه‌های اسرائیلی می‌گویند این تلافی انفجار کشتی باربری اسرائیلی در دریای عمان است که اسرائیل به ایران نسبت داده است.

به گزارش رویترز، ارتش اسرائیل شامگاه یکشنبه ۲۸ فوریه/۱۰ اسفند به اهدافی در جنوب دمشق حمله موشکی کرد.

در بیانیه ارتش سوریه آمده که این حمله از بلندی‌های جولان صورت گرفته و سوریه بیشتر موشک‌ها را سرنگون کرده است.

منابع اطلاعاتی منطقه‌ای به رویترز گفته‌اند که نیروی سپاه قدس و شبه‌نظامی‌هایی که ایران از آنها پشتیبانی می‌کند در پایگاه‌هایی زیرزمینی در حومه جنوبی دمشق حضور پررنگی دارند.

در مورد اهداف دقیق این حمله و تلفات احتمالی آن هنوز خبری منتشر نشده است.

رسانه‌های دولتی سوریه از فعال شدن پدافند هوایی این کشور در پایتخت دمشق و حومه جنوبی آن برای دفع حمله موشکی اسرائیل خبر دادند. تلویزیون خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از یک مقام نظامی که نامش نیامد، اعلام کرد که بیشتر موشک‌های اسرائیلی قبل از رسیدن به اهدافشان در نزدیکی دمشق سرنگون شدند.

آمیچای استاین، خبرنگار اسرائیلی که برای رسانه رسمی این کشور کار می‌کند، در توییتر نوشت که رسانه‌های اسرائیلی می‌گویند «حمله هوایی اسرائیل در سوریه پاسخی به حمله ایران به کشتی اسرائیلی در نزدیکی خلیج عمان در آخر هفته گذشته است.»

بنی گانتس، وزیر دفاع اسرائیل، روز شنبه ۲۷ فوریه / ۹ اسفند و یک روز پس از انفجار کشتی اسرائیلی در دریای عمان گفته بود که ارزیابی‌های آنها نشان می‌دهد که ایران پشت انفجار است. این کشتی باربری اتومبیل حمل می‌کرد و تحت مالکیت یک شرکت خصوصی اسرائیلی است.

رویترز از ارتش اسرائیل در مورد حمله شامگاه یکشنبه پرسیده و سخنگوی ارتش اسرائیل درباره این حمله توضیحی نداده است. اسرائیل در سال‌های اخیر به‌طور مرتب به اهداف سپاه قدس در سوریه حمله می‌کند و امسال این حملات را افزایش داده است. ارتش اسرائیل معمولاً در مورد حمله‌هایی که در خاک سوریه برنامه‌ریزی می‌کند، به خبرنگاران پاسخی نمی‌دهد. بنی گانتس، اما روز جمعه در جلسه‌ای در رابطه با انفجار کشتی اسرائیل گفت که اسرائیل «تقریباً هفتگی» برای مقابله با ایران در سوریه اقدام می‌کند.

کشتی «ام‌وی هلیوس ری» (MV Helios Ray ) متعلق به اسرائیل در یکی از آبراه‌های راهبردی دریای عمان هدف انفجار قرار گرفته بود. این کشتی باری که گفته می‌شود وسایل نقلیه را حمل می‌کند، بامداد جمعه در آب‌های دریای عمان مورد اصابت یک انفجار مشکوک قرار گرفت. این انفجار سوراخ‌هایی را دو طرف بدنه کشتی ایجاد کرده است. داده‌های یک پایگاه اطلاعات باربری سازمان ملل متحد نشان می‌دهد کشتی «ام‌وی هلیوس ری» که پرچم باهاماس را حمل می‌کند متعلق به شرکت Ray Shipping Ltd مستقر در تل‌آویو است.

روزنامه تندروی کیهان روز یکشنبه در گزارش نخست خود ادعا کرد حمله به کشتی اسرائیلی توسط نیروهای مقاومت (شبه نظامیان تحت حمایت ایران) و در جواب به حملات اسرائیل به این نیروها در سوریه انجام گرفته است.

حمله شامگاه یکشنبه پس از آن صورت می‌گیرد که ایالات متحده روز پنجشنبه هفتم اسفند به اهداف شبه‌نظامیان مورد حمایت جمهوری اسلامی در سوریه و تأسیسات دو گروه در نزدیک مرز عراق با سوریه حمله هوایی کرد. وزارت دفاع آمریکا به‌طور رسمی اعلام کرد که این حملات تلافی حملات موشکی شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران به مقرهای آمریکایی‌ها در اربیل و سایر مناطق عراق است. حمله موشکی به نزدیکی فرودگاه اربیل، منجر به کشته شدن یک پیمانکار غیرنظامی آمریکایی و زخمی شدن یک نیروی نظامی آمریکایی شد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • محسن

    رژیم تروریستی و گروگانگیر تهران باید کنترل گردد و مجبور شود به قوانین بین المللی و حقوق بشر احترام بگذارد. کشورهایی که مستقیم یا غیره مستقیم از تروریسم در جهان حمایت میکنند باید متوقف گردند. اقدام تلافی جویانه کافی نیست باید تغییرات اساسی در جهان ایجاد کرد. آمین