ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

الکسی ناوالنی به زندانی خارج از مسکو منتقل شد

منتقد سرسخت ولادیمیر پوتین با دور جدیدی از فشار مقام‌های امنیتی مواجه شده است. آلکسی ناوالنی را به زندانی در ۱۰۰ کیلومتری مسکو منتقل کرده‌اند، در این زندان شرایط برای انزوای او فراهم شده و دسترسی ناوالنی به امکانات حقوقی هم محدود است.

کمیسیون نظارت عمومی مسکو (ONK) روز یکشنبه ۲۸ فوریه/ ۱۰ اسفند از انتقال الکسی ناوالنی به یک زندان در ۱۰۰ کیلومتری مسکو خبر داد.

در بیانیه این کمیسیون آمده است که ناوالنی برای گذراندن دوران حبس خود به زندانی در منطقه ولادیمیر در شرق مسکو منتقل شده و هم‌اکنون در قرنطینه است.

کمیسیون نظارت عمومی مسکو از حقوق زندانیان دفاع می‌کند و به افراد بازداشت شده دسترسی دارد.

ناوالنی از منتقدان ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه است. او در اوت سال ۲۰۲۰ دچار مسمومیت شد و به اغما رفت اما در بیمارستانی در آلمان سلامت خود را بازیافت. گمان می‌رود نیروهای امنیتی روسیه در مسموم‌کردن این منتقد پوتین نقش داشته‌اند. الکسی ناوالنی تحت فشار افکار عمومی برای درمان به برلین منتقل شد و پس از بهبود در روز ۱۷ ژانویه به روسیه بازگشت.

نیروهای امنیتی روسیه ناوالنی را پس از ورود به خاک روسیه بازداشت کردند و نهایتا دادگاهی در مسکو حکم حبس تعلیقی سال ۲۰۱۴ به جرم اختلاس را لغو و او را به دو سال و هشت ماه زندان محکوم کرد. این منتقد سرسخت ولادیمیر پوتین معتقد است که این اتهام بخشی از روند پرونده‌سازی برای سرکوب مخالفان رئیس‌جمهوری روسیه است. شورای حقوق بشر اروپا هم معتقد است که محاکمه سال ۲۰۱۴ و تجدید آن در سال ۲۰۲۰ شرایط دادرسی بی‌طرفانه را طی نکرده است.

دوستان ناوالنی معتقدند که انتقال به زندان بدنام خارج از مسکو جدیدترین فشار به الکسی ناوالنی است تا رابطه او را با هوادارانش قطع کنند.

آژانس خبری دولتی روسیه TASS اعلام کرد که ناوالنی دوره زندان خود را در ندامتگاه کیفری شماره ۲ در شهر پوکرف خواهد گذراند.

روسلان واخاپوف، یکی از فعالان محلی مدافع حقوق زندانیان، شرایط این زندان را بسیار بد توصیف کرده است. واخاپوف به خبرگزاری رویترز گفت: «به طور خلاصه، این یک ندامتگاه با شرایط بسیار بد است. بسیاری از زندانیان با زندانبانان همکاری می‌کنند و به آنها کمک می‌کنند تا سایر زندانیان را از نزدیک کنترل کنند و در صورت نقض مقرارات سختگیرانه از آن‌ها سوء‌استفاده ‌کنند.»

این فعال حقوق زندانیان گفت: «اگر مقامات بخواهند ناوالنی را در زندان بایکوت کنند و جلوی ارتباط او را با دیگران بگیرند، (خیلی راحت) هیچ کس با او صحبت نمی‌کند.»

وی افزود: «(اگر اتفاقی بیفتد)، تا زمانی كه وكیل وی نرسد، نمی‌تواند درخواست كمك كند.»

اوایل روز یکشنبه، لئونید ولکوف، یکی از متحدان ناوالنی در حساب توئیتر خود خواست تا مقامات قضایی روسیه اطلاعات رسمی در مورد محل اقامت ناوالنی ​​و دسترسی او به وکلایش را ارائه دهند.

فعالان حقوق‌بشر در روسیه معتقدند فشار به آقای ناوالنی ادامه طرح تروری است که در ماه اوت گذشته اجرا شد و ناکام ماند.

پزشکان معالج ناوالنی در بیمارستان شاریته برلین دلیل مسمومیت ناوالنی را آلودگی به عامل اعصاب نوویچوک دانسته‌اند. این ماده به‌شدت سمی در اختیار دولت روسیه است و در طرح ترور مخالفان سیاسی به کار می‌رود.

الکسی ناوالنی در زمان حضورش در آلمان برای درمان، سازمان امنیت روسیه و ولادیمیر پوتین را مسئول ترور معرفی کرد. ولادیمیر پوتین که در ماجرای ترور در مظان اتهام است گفته که این موضوع از «ترفند‌های کثیف ایالات متحده آمریکا» برای بی‌اعتبار کردن او است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.