ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پایگاه هوایی عین ‌الاسد در عراق با ۱۰ راکت هدف قرار گرفت

ستاد مشترک عراق اعلام کرد که به پایگاه عین الاسد با ۱۰ راکت از نوع گراد حمله شد اما همه راکت‌ها به اطراف پایگاه اصابت کردند. در پایگاه عین‌ الاسد عراق نیروهای آمریکایی مستقر هستند. از فوریه گذشته تاکنون به پایگاه‌های نیروهای آمریکایی در عراق چند حمله موشکی شده است. آمریکا در اقدامی تلافی‌جویانه شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران در شرق سوریه را هدف حمله هوایی قرار داد.

تحسین الخفاجی، سخنگوی ستاد مشترک عراق چهارشنبه ۳ مارس / ۱۳ اسفند اعلام کرد که پایگاه عین الاسد در استان الانبار واقع در غرب عراق و ۱۰۸ کیلومتری غرب الرمادی هدف حملات راکتی قرار گرفت.

الخفاجی گفت راکت‌های شلیک شده از نوع گراد و شمار آن‌ها ۱۰ عدد بوده است. او افزود همه راکت‌ها به اطراف پایگاه اصابت کرده‌اند و خسارت جانی یا مالی به‌بار نیاورده است.

واحد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق این خبر را تأیید کرد و افزود محل شلیک راکت‌ها شناسایی شده است.

واین ماروتو، سخنگوی ائتلاف بین‌المللی ضدداعش نیز در توئیتر این خبر را تأیید کرد. به‌گفته ماروتو، این حمله در ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه صبح چهارشنبه به‌وقت محلی رخ داده و نیروهای عراقی در حال تحقیقات لازم هستند.

پیش از اعلام رسمی این حملات راکتی، منابع و کانال‌های گروه‌های شیعه در عراق خبر آن را منتشر کردند. «صابرین نیوز»، از رسانه‌های نزدیک به گروه‌های طرفدار ایران گزارش داد که نیروهای آمریکایی بخش نظامی مربوط به خود را در پایگاه عین الاسد بسته‌اند و نیروهای خود را از برج مراقبت خارج کرده‌اند.

«شفق نیوز» نیز از شلیک «چهار راکت کاتیوشا» به عین الاسد خبر داده بود.

پیش از این نیز چند بار به پایگاه عین ‌الاسد عراق حمله شده بود. در پی ترور قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس توسط نیروهای آمریکایی در عراق، سپاه پاسداران ۱۸ دی ۱۳۹۸ به این پایگاه و پایگاهی در اربیل که محل استقرار نیروهای آمریکایی بودند، حمله موشکی کرد.

با روی کار آمدن دولت جو بایدن در آمریکا حملات به پایگاه‌های نیروهای آمریکایی در عراق بیشتر شده است.

روز ۱۵ فوریه، پایگاه نیروهای آمریکایی در نزدیکی فرودگاه اربیل هدف سه موشک قرار گرفت. حمله به نزدیکی فرودگاه اربیل موجب کشته شدن یک پیمانکار غیر آمریکایی و زخمی شدن شماری از پیمانکاران آمریکایی و یک عضو نیروهای نظامی آمریکا شد. ۲۲ فوریه، منطقه سبز بغداد که محل استقرار سفارت ایالات متحده و سایر نمایندگی‌های دیپلماتیک است هدف حمله موشکی شبه‌نظامیان قرار گرفت. یک حمله دیگر هم ۲۵ فوریه به پایگاه میزبان نیروهای آمریکایی در شمال بغداد ضربه زد و در نتیجه آن دست‌کم یک پیمانکار زخمی شد.

ارتش آمریکا در اولین اقدام تلافی‌جویانه در واکنش به حملات موشکی به نزدیکی پایگاه‌های نیروهای آمریکایی در عراق، ۲۵ فوریه / ۷ اسفند شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران در شرق سوریه را هدف حمله هوایی قرار داد. در این حمله تأسیسات گروه‌های شبه‌نظامی مورد حمایت ایران از جمله کتائب حزب‌الله و کتائب سیدالشهدا هدف قرار گرفتند.

این حملات متقابل در حالی انجام می‌شود که واشنگتن و تهران به دنبال راهی برای رسیدن به توافقی در راستای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ هستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.