ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

امارات خواهان بازگشت سوریه به اتحادیه عرب است

عبدالله بن‌زائد آل نهیان، وزیر خارجه امارات متحده عربی خواهان بازگشت سوریه به اتحادیه عرب شد و اعلام کرد بازگشت سوریه به اتحادیه عرب هم به نفع دمشق است و هم به نفع سایر کشورهای عربی.

عضویت سوریه در اتحادیه عرب از نوامبر سال ۲۰۱۱ و با آغاز درگیری‌های داخلی این کشور به حالت تعلیق در آمد و کشورهای عربی سفرای خود را از دمشق خارج کردند. اتحادیه عرب سال گذشته گفته بود بازگشت سوریه به اتحادیه به روند سیاسی بحران این کشور و رابطه دمشق با تهران بستگی دارد.

عبدالله بن‌زائد آل نهیان، وزیر خارجه امارات متحده عربی در یک نشست خبری مشترک با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در ابوظبی خواهان اقدام مشترک با سوریه برای بازگشت به اتحادیه عرب شد و گفت تحریم‌های اقتصادی آمریکا این اقدام را دشوار کرده است.

به گزارش شبکه الجزیره شیخ عبدالله در ادامه این نشست خبری اعلام کرد امارات قصد دارد با آمریکا درباره بازگشت سوریه به اتحادیه عرب وارد گفت‌وگو شود.

وزیر خارجه امارات گفت، هم دولت اسد و هم بخش خصوصی می‌توانند در بازسازی سوریه بعد از سال‌ها جنگ داخلی شرکت داشته باشند.

الجزیره می‌نویسد اظهارات عبدالله بن‌زائد آل نهیان نمایانگر تحولات تازه در خاورمیانه است.

هفته آینده دهمین سالگرد آغاز جنگ داخلی سوریه است. امارات متحده عربی همراه با عربستان سعودی و سایر متحدانش از مخالفان مسلح بشار اسد حمایت می‌کردند. اما بعد از پیروزی‌هایی که ارتش سوریه در مقابله با مخالفان مسلح به دست آورد و بازگشایی سفارتخانه‌های دمشق در امارات و بحرین، رویکرد امارات و سایر کشورهای عربی به حکومت اسد تغییر کرد.

نمایندگان مجلس سنای آمریکا پس از انتشار عکس‌هایی از شکنجه سازمان‌یافته زندانی‌ها در زندان‌های رژیم اسد، قانونی به نام قانون سزار را با الهام از نام مستعار یک مامور پلیس نظامی که این تصاویر را منتشر کرده بود، تصویب کردند. پس از تصویب تحریم‌های جدید در قالب این قانون در دسامبر ۲۰۱۹، دونالد ترامپ نیز آن را در بیستم همین ماه امضا کرد و این قانون از ژوئن سال ۲۰۲۰ به اجرا درآمد. تحریم‌های «قانون سزار» در شش مورد مشخص برداشته خواهند شد. از جمله این موارد می‌توان به «توقف بمباران غیرنظامیان، آزادی ده‌ها هزار زندانی سیاسی و اجازه به پناهجویان سوری برای بازگشت «امن و باعزت» به سوریه» اشاره کرد.  این قانون ظاهراً اکنون سرمایه‌گذاری کشورهای عربی در سوریه را با موانعی مواجه کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.