ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

درخواست ۳۵۰ نفر از فعالان ايرانی برای آزادی مهدی خزعلی

بيش از ۳۵۰ نفر از

بيش از ۳۵۰ نفر از مدافعان حقوق بشر، فعالان سياسی، کوشندگان مدنی و استادان دانشگاه با گرايشات گوناگون بيانيه‌ای را برای آزادی مهدی خزعلی منتشر کردند.

آن‌ها با ابراز نگرانی نسبت به وضعيت اين زندانی سياسی که در اعتصاب غذا به‌سر می‌برد نوشته‌اند: "حيات وی به دليل بيش از سه ماه اعتصاب غذا و حضور در فضای تنگ و خفه سلول انفرادی در معرض خطر جدی است."

اين فعالان گفته‌اند دستگاه قضايی جمهوری اسلامی حکم آزادی مهدی خزعلی به قيد وثيقه را صادر کرده و خانواده وی وثيقه را تهيه و در اختيار دادگاه قرار داده است اما وزارت اطلاعات وی را آزاد نمی‌کند.

آن‌ها ضمن درخواست آزادی بدون قيد و شرط مهدی خزعلی تأکيد کرده‌اند: "با توجه به تجارب تلخ مرگ‌های مشکوک و خاموش گذشته در زندان‌های جمهوری اسلامی و وجود اراده‌هايی که در صدد هستند با تحريک و قرار دادن زندانی بی‌پناه در بن‌بست وی را به ضيافت مرگ فرا بخوانند، مهدی خزعلی با خطری جدی مواجه شده است."

مهدی خزعلی نهم آبان‌ماه سال گذشته برای ششمين بار طی سه سال و نيم اخير در جلسه سرای اهل قلم به همراه ۷۰ نفر ديگر بازداشت شد. بازداشت‌شدگان به مروز آزاد شدند اما وی همچنان در زندان به‌سر می‌برد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.