ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اوجالان از فعالان پ.ک.ک خواست ترکيه را ترک کنند

روزنامه ينی شفق چاپ ترکيه

روزنامه ينی شفق چاپ ترکيه امروز نوشت عبدالله اوجالان، رهبر کردهای ترکيه که در زندان به‌سر می‌برد، از فعالان حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) خواست تا به‌عنوان پيشبرد بخشی از روند صلح با دولت ترکيه، بدون سلاح‌های خود خاک ترکيه را ترک کنند.

خروج غيرمسلح اعضای پ.ک.ک، که توسط دولت آنکارا در نظر گرفته شده پیشرفت قابل توجهی در حل و فصل مناقشه‌ کردها با دولت ترکيه که تاکنون ۴۰ هزار کشته بر جای گذاشته است به‌شمار می‌رود.

اين روزنامه نزديک به دولت ترکيه نوشته است اوجالان پيام خود را روز گذشته به نمايندگان حزب صلح و دمکراسی که به کردها نزديک است، منتقل کرده است. نمايندگان اين حزب روز گذشته در زندان جزيره امرالی با عبدالله اوجالان ديدار کردند.

روند صلح ميان دولت ترکيه و پ.ک.ک با موانعی مواجه شده است. آنکارا به لحاظ قانونی تضمين نمی‌کند که به هنگام خروج نيروهای پ.ک.ک از خاک اين کشور اين نيروها مورد حمله قرار نگيرند.

مبارزان کرد قرار است به پايگاه‌های خود در شمال عراق بروند اما آن‌ها نيز می‌خواهند دولت ترکيه تضمين کتبی بدهد که هدف بمباران ارتش ترکيه قرار نمی‌گيرند.

در همين حال بولنت آرينچ، معاون نخست‌وزير ترکيه روز گذشته از تشکيل کميته "نخبگان" خبر داد که وظيفه آن ترويج روند صلح با پ.ک.ک است.

رجب طيب اردوغان، نخست‌وزير ترکيه که ۶۳ "نخبه" را برای تشکيل اين کميته تعيين کرده فردا در استانبول با آن‌ها ملاقات کرده و در مورد مأموريت آنان سخن خواهد گفت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.