ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

به کشتی کانتینربر ایران در دریای مدیترانه حمله شد

سخنگوی شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که یک فروند کشتی کانتینربر ایرانی به نام «شهرکرد» که در آب‌های بین‌المللی دریای مدیترانه در تردد بود، هدف یک «حمله تروریستی» قرار گرفته است. ظاهراً به هیچیک از خدمه شناور تجاری ایران آسیبی وارد نشده است.

علی غیاثیان، سخنگوی شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران جمعه ۲۲ اسفند در مصاحبه با نورنیوز که به شورای عالی امنیت ملی ایران نزیک است اعلام کرد که چهارشنبه گذشته در اثر اصابت یک شئ انفجاری به کشتی کانتینربر «شهرکرد» ایران در آب‌های دریای مدیترانه، بخشی از بدنه کشتی آسیب دیده است.   

به گفته غیاثیان این شناور که متعلق به شرکت حمل و نقل کانتینری کشتیرانی جمهوری اسلامی است از ایران به مقصد اروپا در حرکت بود.

سخنگوی شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در ادامه مصاحبه با نورنیوز گفت:

«بر اساس گزارش دریافت شده، پس از اصابت شی انفجاری به بدنه کشتی، آتش‌سوزی مختصری در محل انفجار رخ داده که با تلاش به موقع فرمانده و خدمه کشتی آتش بلافاصله مهار شد.»

بر اساس اظهارات سخنگوی شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران این حادثه یک «حمله تروریستی» بوده و در جریان آن ظاهراً به هیچیک از خدمه شناور تجاری ایران آسیبی وارد نشده است.

غیاثی گفت: کشتی ایران شهرکرد پس از بررسی میزان آسیب‌دیدگی و ترمیم خسارت‌های وارد شده به مسیر خود ادامه خواهد داد.

سخنگوی شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی با اشاره به اقداماتی که برای شناسایی منشاء حمله به کشتی تجاری ایران آغاز شده است گفت:

«اینگونه اقدامات تروریستی که مصداق راهزنی دریایی است بر خلاف قوانین بین المللی در خصوص امنیت کشتیرانی تجاری بوده و پیگیری‌های حقوقی برای شناسایی عاملین آن از طریق نهادهای ذیربط بین المللی انجام خواهد شد.»

بر اساس اطلاعاتی که سایت‌های رهگیری کشتی‌ها منتشر کرده‌اند، کشتی کانتینربر «شهرکرد» از مبدا بندر رجایی به سمت بندر لاذقیه سوریه در حرکت بود که در شرق مدیترانه هدف قرار گرفت.

خبر در مورد جنگ پنهان دریایی ایران و اسرائیل

هنوز ربط موضوع کشتی «شهرکرد» با مضمون خبری که وال‌استریت جورنال منتشر کرده، مشخص نیست.

وال استریت جورنال روز گذشته (پنجشنبه) گزارش داد که اسرائیل در یک سال گذشته به ده‌ها نفتکش ایرانی که حامل نفت برای سوریه بودند حمله کرده است.

وال‌استریت جورنال می‌نویسد این حملات با هدف جلوگیری از دسترسی نیروهای افراطی در منطقه خاورمیانه به منابع انرژی و سلاح انجام شد.

گیلا گامیلل، وزیر حفاظت از محیط زیست از حزب راست‌گرای لیکود چهارشنبه هفته گذشته ایران را به «تروریسم زیست‌محیطی» در دریای مدیترانه متهم کرده و گفته بود کارشناسان وزارتخانه تحت امر او در تحقیقات خود به این نتیجه رسیدند که جمهوری اسلامی عامدانه دست به حمله به یک نفتکش زده است. او گفت: «این نشت از یک تانکر ثبت‌نشده متعلق به لیبی آغاز شده است که پیش از نزدیک شدن به ساحل اسرائیل در بنادر ایران حضور داشته است.»

این تانکر سپس دستگاه موقعیت‌یاب خود را خاموش کرده و نفت خامی را که داشته در ساحل اسرائیل خالی کرده است و به ایران بازگشته است.

انفجار مرموز در یک کشتی باری اسرائیلی در دریای عمان سبب افزایش تنش‌ها بین تهران و تل‌آویو شد. ۷ اسفند سال جاری کشتی «ام‌وی هلیوس رِی» که با پرچم باهاما حرکت می‌کرد، در پی سانحه‌ای مشکوک از چهار نقطه آسیب دید.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.