ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آغاز بررسی بقايای جسد پابلو نرودا، شاعر شيليايی

نبش قبر پابلو نرودا، شاعر

نبش قبر پابلو نرودا

نبش قبر پابلو نرودا، شاعر شيليايی که در ۲۳ سپتامبر سال ۱۹۷۳ چند روز پس از کودتای آگوستو پينوشه درگذشت روز گذشته در ايسلا نگرا، واقع در مرکز شيلی، محل دفن وی، آغاز شد تا علت مرگ وی که به‌شکل رسمی سرطان پروستات اعلام شده بود مورد بررسی قرار گيرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه روز گذشته ساعت ۱۷ به وقت محلی (۲۰ به وقت گرينويچ) افراد پليس و پزشکی قانونی با کشيدن چادری در اطراف آرمگاه وی نبش قبر پابلو نرودا را آغاز کردند.

پس از نخستين اقدامات، يک گروه از پزشکان قانونی شيلی و بين‌المللی از صبح امروز دوشنبه (ساعت هشت به‌وقت محلی ـ ۱۱ به وقت گرينويچ) زير نظارت قاضی ماريو کاروزا بر روی باقی‌مانده جسد اين شاعر معروف تحقيق خواهند کرد.

قاضی کاروزا روز دوشنبه چهارم مارس سال جاری ميلادی حکم نبش قبر پابلو نرودا را صادر کرد.

مانوئل آرايا ۶۵ ساله، راننده و منشی سابق نرودا مدعی شده بود که در زمان بستری شدن نرودا در بيمارستان مأموران به دستور ژنرال پينوشه به وی مواد مهلک تزريق و او را مسموم کرده‌اند.

حزب کمونيست شيلی نيز در دسامبر سال ۲۰۱۱ از اين نظريه طرفداری کرده و خواستار نبش قبر نرودا شده بود.

پابلو نرودا شاعر چپ‌گرا در سال ۱۹۷۱ جایزه نوبل ادبیات را دریافت کرد. او از حامیان سالوادور آلنده به شمار می‌رفت که حکومتش با کودتای پينوشه در روز ۱۱ سپتامبر ۱۹۷۳ سرنگون شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.