ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزير نفت ايران: صادرات نفت نيازمند کشتی خارجی نيست

جعفر قادری سخنگوی کميسيون تلفيق

جعفر قادری سخنگوی کميسيون تلفيق مجلس ايران گفت رستم قاسمی، وزير نفت در جلسه روز گذشته اين کميسيون در رابطه با وضعيت توليد و صادرات و محدوديت‌هايی که با توجه به تحريم‌ها برای صادرات نفت وجود دارد گفته است اگر هيچ کشتی در اختيار نباشد ما با توجه به ناوگان و استفاده از کشتی‌های خودمان قادر به تجارت و صادرات هستيم.

به‌گفته جعفر قادری در سال ۹۱، بخشی از منابع وزارت نفت ايران از طريق سپرده‌گذاری‌های بانک مرکزی در خارج از کشور انجام می‌گرفت و هشت ميليارد دلار از اين محل تأمين شده است.

همچنين بخش ديگری از منابع اين وزارتخانه از طريق مجوزی که آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در مورد برداشت از صندوق توسعه ملی داده بود، تأمين شده است.

وی فروش دو هزار ميليارد اوراق مشارکت و فروش فرآورده‌های نفتی را بخش ديگری از منابع اين وزارتخانه عنوان کرد.

سخنگوی کميسيون تلفيق مجلس بخش‌هايی از توضيحات وزير نفت را محرمانه دانست و گفت با وزير نفت در مورد تمهيدات اين وزارتخانه در صورت تشديد تحريم‌ها نيز صحبت شده است.

رستم قاسمی در اين جلسه از کميسيون تلفيق خواست تا بانک مرکزی مکلف شود سپرده‌های خارج از کشور را در اختيار وزارت نفت قرار دهد و همچنين معادل ۱۰ ميليارد دلار به وزارت نفت اجازه داده شود که به پيمانکاران حوزه‌های مشترک به جای پول نفت بدهند. تا پيمانکاران از طريق سازوکارهای خود به فروش نفت مبادرت کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.