ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کرونا در ایران: سفرهای نوروزی ۱۱ شهرستان را «نارنجی» یا «قرمز» کرد

در ۵۱ شهرستان وضعیت «نارنجی» یا «قرمز» اعلام شده است. یک مقام مسئول کاهش رعایت دستورالعمل‌ها را علت افزایش شمار بیماران در این مناطق عنوان کرد. بیشتر شهرهایی که احتمال ابتلا در آنها افزایش یافته است از مقاصد گردشگری هستند.

کمیته انتظامی و امنیتی ستاد ملی کرونا در یک اطلاعیه اعلام کرد شمار شهرهای قرمز از ۹ مورد در ۲۶ اسفند به ۱۲ شهرستان در آخرین روز سال ۱۳۹۹ رسیده است. شمار شهرهای نارنجی نیز طی چهار روز از ۳۱ شهرستان به ۳۹ شهرستان افزایش یافته است.

زرین‌دشت در استان فارس، خاتم در استان یزد و گلپایگان در استان اصفهان سه شهرستانی هستند که بر اساس آخرین اطلاعیه ستاد کرونا از وضعیت پرخطر به وضعیت بسیار پرخطر تغییر وضعیت داده‌اند.

در شهرستان‌های خوانسار و لنجان در استان اصفهان، بوشهر در استان بوشهر، دماوند و فیروزکوه در استان تهران، داراب و مرودشت در استان فارس، بانه و سقز در استان کردستان، بروجرد در استان لرستان و دلیجان در استان مرکزی نیز که پیشتروضعیت زرد (خطر متوسط) اعلام شده بود، شامگاه شنبه ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ وضعیت نارنجی اعلام شد.

ایرج حریرچی معاون وزیر بهداشت و درمان صبح یکم اسفند افزایش شمار شهرستان‌های نارنجی و قرمز را «قابل پیش‌بینی» خواند و گفت که کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی علت قرار گرفتن ۵۱ شهرستان در وضعیت نارنجی و قرمز است.

در مناطقی که به تازگی احتمال ابتلا به کرونا افزایش یافته است قرار است از صبح یکشنبه یکم فروردین محدودیت‌های تردد اعمال شود. استاندار بوشهر در همین رابطه گفت که رفت و آمد به شهرستان بوشهر و از این شهرستان، از نخستین روز سال ۱۴۰۰ ممنوع خواهد شد.

در تهران نیز قرار است محدودیت رفت و آمد در دو شهرستان تهران و فیروزکوه اعمال شود. این محدودیت‌ها در استان اردبیل نیز اعلام شده است.

ستاد مقابله با کرونا به مسافرانی که به مناطقی سفر کرده‌اند که رنگ‌بندی در آنجا تغییر کرده است، ۷۲ ساعت برای بازگشت و خروج از این مناطق فرصت داده است. بر اساس مصوبه این ستاد خودروهایی که پس از ۷۲ ساعت این مناطق را ترک نکنند، در مناطق قرمز هر ۲۴ ساعت یک میلیون تومان، و در مناطق نارنجی هر ۲۴ ساعت ۵۰۰ هزار تومان جریمه خواهند شد.

افزایش شمار بیماران و تغییر وضعیت ابتلا در شهرها متاثر از مسافرت‌های نوروزی است که از روزهای پایانی هفته گذشته شدت گرفت. به رغم درخواست وزارت بهداشت و درمان برای ممنوعیت سفرهای نوروزی، ستاد ملی مقابله با کرونا تنها برای مناطقی که وضعیت در آنجا قرمز یا نارنجی بود، محدودیت اعمال کرد.

کمیته انتظامی و امنیتی ستاد مقابله با کرونا در اطلاعیه شماره شش، همچنان از «مردم» خواسته است از دورهمی‌های خانوادگی و هرگونه سفر و تردد غیرضروری به شدت بپرهیزند.

براساس آخرین گزارش وزارت بهداشت و درمان در سی اسفند ۷هزار و ۵۴۰ بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شدند و در شبانه‌روز منتهی به آخرین روز سال ۷۵ بیمار به دلیل ابتلا به این بیماری جانشان را از دست دادند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.