ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سمفونی زمانه

ژان سیبلیوس: هویت موسیقایی فنلاند

امیر حسین آهویی - موسیقی «ژان سیبلیوس» نقش مهمی در شکل‌گیری هویت ملی فنلاند ایفا کرد. او در آثارش از حماسه‌های ملی فتلاند الهام گرفته است.

امیر حسین آهویی - «ژان سیبلیوس» آهنگساز اواخر دوران رمانتیک، اهل فنلاند است. موسیقی او نقش مهمی در شکل‌گیری هویت ملی فنلاند ایفا کرده است، اما نام او برای دوستداران موسیقی از جنبه دیگری هم آشناست: یکی از معروف‌ترین نرم‌افزارهای نوشتن نت موسیقی به افتخار او، «سیبلیوس» نام گرفته است.

ژان سیبلیوس: هویت موسیقایی فنلاند

سیبلیوس در اغلب آثارش از حماسه‌های ملی فنلاند الهام گرفته‌. او همچنین چندین قطعه‌ موسیقی مجلسی، پیانو و موسیقی برای آیین ماسونی نوشته است.

سیبلیوس تا اواسط سال‌های دهه‌ 1920 بسیار پرکار بود، ولی پس از آن در ۳۰ سال باقی مانده‌ عمرش کاری در ابعاد خیلی بزرگ انجام نداد. سیبلیوس در این دوره بیشتر به تصحیح قطعات قبلی و تلاش برای نوشتن سمفونی «هشت»‌اش و کاوش در تغییرات جدید موسیقی پرداخت. او هیچ‌وقت به موسیقی مدرن با علاقه‌ بسیار نگاه نکرد.

او هم مانند اکثر هم‌عصرانش به موسیقی واگنر علاقه‌مند بود و اجرای آثاری همچون پارسیفال بر او تأثیر فراوانی گذاشت. اما گرایش به واگنر را پس از مدتی از دست داد و تکنیک‌های او به نظرش بیش از حد سنجیده و حساب شده آمد.

در سال ۱۹۰۸ سلامتی سیبلیوس به خطر افتاد. پزشکان حدس زدند که ممکن است به سرطان حنجره مبتلا باشد. به همین دلیل برای درمان او چندین و چند عمل جراحی بزرگ انجام دادند. تجربه‌ حس مرگ در آثاری که از این دوره به بعد ساخت، دیده می‌شود. (برای مثال سمفونی چهار)
سیبلیوس اما عمر طولانی کرد و در نهایت در سال ۱۹۵۷ در ۹۱ سالگی و در اثر خونریزی مغزی از دنیا رفت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.