ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مرکز آمار ايران نرخ بيکاری در سال ۹۱ را ۱۲.۲ درصد اعلام کرد

براساس گزارش جديد مرکز آمار

براساس گزارش جديد مرکز آمار ايران، نرخ بيکاری در سال ۹۱ نسبت به سال قبل از آن يک‌دهم درصد کاهش داشته و معادل ۱۲.۲ درصد بود.

به‌گزارش مرکز آمار ايران از مجموع ۲۴ ميليون و ۱۰۵ هزار جمعيت فعال کشور، دو ميليون و ۹۴۴ هزار و ۱۵۸ نفر بيکار هستند. همچنين نرخ بيکاری در نقاط شهری ۱۳.۸ درصد و در نقاط روستايی ۸.۲ درصد اعلام شده است.

نرخ بيکاری در سال ۹۰، ۱۲.۳ درصد اعلام شده بود.

همچنين ۲۶.۹ درصد از جمعيت فعال ۲۴-۱۵ ساله و ۲۴.۵ درصد از جمعيت فعال ۲۹-۱۵ ساله ايران نيز در سال ۹۱ بيکار بوده‌اند.

به‌گفته مرکز آمار ايران ۴۰.۶ درصد شاغلان به‌طور معمول بيش از ۴۹ درصد در هفته کار می‌کنند که اين نيز نشان‌دهنده آن است که سهم زيادی از شاغلان بيشتر از استاندارد کار می‌کنند.

اين آمار در حالی قصد نشان دادن وضعيت کاری ايران در سال گذشته را دارد که به‌لحاظ اقتصادی سال گذشته يکی از دشوارترين سال‌های اخير ايران به‌شمار می‌رود که با تحريم‌های گسترده عليه ايران، افزايش شديد بهای کالاها و قيمت ارز، بسياری از واحدهای توليدی تعطيل و گروه کثيری از کارگران نيز بيکار شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.